2023-07-20, 15:24
Medlem
Hej, jag och min man har varit tillsammans i 13 år. Vi har två barn på 5 och 3 år. Vi har haft det tufft i perioder. Och senaste året har jag mer och mer känt att jag inte mår bra i våran relation. Vi har haft en del bråk och att jag dessutom var otrogen har inte gjort det bättre. Jag vet att jag har gjort fel, och är så ledsen över att jag har sårat honom. Jag kände mig inte sedd av honom och vi hade inte mycket till förhållande. Det är dock ingen ursäkt för vad jag har gjort mot honom. Efter detta hände har han varit otroligt kärleksfull, men jag känner mig bara kvävd. Jag känner inget när han kramar mig och har ingen lust med närhet eller sex överhuvudtaget. Jag kände av detta redan innan otroheten. Nu har jag kommit till den punkten att jag inte vill längre. Vi har kommit överens om att gå i parterapi hur det än blir. Eftersom vi tänker att det kan hjälpa oss även om vi inte skulle vara tillsammans. Men jag har svårt att tro att jag kommer få tillbaka mina känslor för honom.

Är det någon som har varit med om något liknande? Stanna eller lämna?
Citera
2023-07-20, 15:29
Medlem
Kendras avatar
Tror du är redo att lämna. Otrohet är ett vanligt tecken på att man redan gått vidare, men förstår du tvekar i och med era barn.
Citera
2023-07-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninis..
Hej, jag och min man har varit tillsammans i 13 år. Vi har två barn på 5 och 3 år. Vi har haft det tufft i perioder. Och senaste året har jag mer och mer känt att jag inte mår bra i våran relation. Vi har haft en del bråk och att jag dessutom var otrogen har inte gjort det bättre. Jag vet att jag har gjort fel, och är så ledsen över att jag har sårat honom. Jag kände mig inte sedd av honom och vi hade inte mycket till förhållande. Det är dock ingen ursäkt för vad jag har gjort mot honom. Efter detta hände har han varit otroligt kärleksfull, men jag känner mig bara kvävd. Jag känner inget när han kramar mig och har ingen lust med närhet eller sex överhuvudtaget. Jag kände av detta redan innan otroheten. Nu har jag kommit till den punkten att jag inte vill längre. Vi har kommit överens om att gå i parterapi hur det än blir. Eftersom vi tänker att det kan hjälpa oss även om vi inte skulle vara tillsammans. Men jag har svårt att tro att jag kommer få tillbaka mina känslor för honom.

Det låter ju som att du är redo att lämna? Vad är det som stoppar dig nu? Det ekonomiska, rutinmässiga, barnen? Hur resonerar han kring att det kanske tar slut? Tror du parterapi kommer hjälpa er? Om det gör det, kommer du ändå vilja lämna sen?
Citera
2023-07-20, 15:31
Medlem
snooper123s avatar
Är det inte bättre att vänta och se ifall parterapin hjälper?
Citera
2023-07-20, 15:38
Medlem
Prom3tiuss avatar
Citat:

Jag tror vi alla har varit i liknande situationer. Det låter som om du lämnade relationen när du var otrogen och du behöver göra alla en tjänst genom att vara starkt och gå vidare i livet. Barnen fixar det med tiden och din man kommer hitta en ny tjej. Fokusera på att göra det bra för dig själv och barnen. Lita på din magkänsla, det är dags nu. Kör!
Citera
2023-07-20, 16:25
Medlem
Bra tänkt med terapi - ett bra avslut är viktigt då ni har barn.
Citera
2023-07-20, 16:26
Medlem
CC75s avatar
Med stor sannolikhet kommer parterapin inte att hjälpa när det gäller att rädda ert förhållande. Skälet är att ni kommer gå in i den terapin med helt olika inställningar och det finns inte en terapeut i världen som kan rädda det. Parterapi fungerar bara om BÅDA parter vill och du vill inte.

Det terapin kan göra är att se till att ni får ett bättre avslut vilket kommer vara mycket viktigt med tanke på barnen ni har tillsammans. Tror det är bra om du är tydlig med det mot din man där. Syftet är således inte att hitta en väg tillsammans utan syftet är att få till ett bra avslut som ni båda kan gå vidare ifrån.

// CC
Citera
2023-07-20, 17:21
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Du har redan lämnat honom mentalt. Bara göra det fysiskt nu också. Finns ingen återvändo.
Citera
2023-07-20, 17:24
Medlem
oväns avatar
Kan ni inte bo ihop, men bli flersamma?
Citera
2023-07-20, 17:33
Medlem
Citat:

Du är guld värd.
De flesta killar som lever i en dålig relation drömmer om att få träffa dig.
Ni kan analysera era problem och bekräfta varandra. Och knulla.
Det är sådan brist på kvinnor som vill vara otrogna så ditt värde är enormt.
Så, stå på dig....
Citera
2023-08-28, 05:04
Medlem
Hur gick det? Har ni löst det med parterapi?
Citera
2023-08-28, 13:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Nu har jag kommit till den punkten att jag inte vill längre. Vi har kommit överens om att gå i parterapi hur det än blir.

Du slösar ju bort både din och hans tid på det här sättet.
Det har blivit någon sorts norm att man inte får lämna någon utan att ha provat parterapi, så man låtsas liksom vilja och kör några sessioner. Den enda som får ut något av det är parterapeuten, som får cash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in