2023-07-20, 09:59
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Denne körde inte på någon. Denne blev stoppad då de kollade dennes regnr och såg att denne inte hade körkort, därför stoppades denne. Tycker 20 månaders tillägg låter tufft.

men du skrev tidigare att denne person åkte dit för drograttfylla och fick 12 månaders indraget körkort.
Det var det som jag tyckte lät lite väl milt och undrade om. Rattfylla (ej grov) ger nästan alltid även villkorlig frigivning, samhällstjänst eller skyddstillsyn "utöver" 1 års indraget körkort. Drograttfylla borde ge samma
Citera
2023-07-20, 10:01
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
men du skrev tidigare att denne person åkte dit för drograttfylla och fick 12 månaders indraget körkort.
Det var det som jag tyckte lät lite väl milt och undrade om. Rattfylla (ej grov) ger nästan alltid även villkorlig frigivning, samhällstjänst eller skyddstillsyn "utöver" 1 års indraget körkort. Drograttfylla borde ge samma

Ja den grejen ja, det blev nog skyddstillsyn o att gå ett år under frivårdens tillsyn.
Citera
2023-07-20, 10:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Denne körde inte på någon. Denne blev stoppad då de kollade dennes regnr och såg att denne inte hade körkort, därför stoppades denne. Tycker 20 månaders tillägg låter tufft.

Man behöver inte ha körkort för att få äga en bil.
Citera
2023-07-20, 10:04
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man behöver inte ha körkort för att få äga en bil.

Nej. Vet av flertalet som köper motorcykel innan de tagit kk.
Citera
2023-07-20, 11:01
Medlem
Citat:
Jag åkte fast för grov rattfylla för 1,5 år sen och dömdes till 1 månads fängelse och indraget körkort.
Har suttit av min tid i fängelse
Dock körde jag bil ändå några gånger när jag hade indraget körkort (ej under påverkan), och råkade köra på en person en av de gångerna. Nu har jag blivit åtalade för olovlig körning och vållande till kroppsskada. Personen jag körde på har stämt mig på några tusenlappar, vilket jag kommer betala såklart.
Frågan jag har är vad mitt ytterligare straff kan bli, för att jag körde bil med indraget körkort.
Någon som vet ungefär vad det kan bli? Kan det bli fängelse igen?

Vi kan ju hoppas!
Citera
2023-07-20, 11:04
Medlem
Vargunge1s avatar
Med 100% säkerhet lär du få ta om körkortet eftersom det ryker längre än 12 månader
Citera
2023-07-20, 11:11
Medlem
Det är troligtvis inte delen med at du körde bil med indraget körkort, utan det faktum att du kört på någon som bestämmer om du kommer få fängelse igen eller inte. Oavsett hur mycket misstag du påstår det var, utan att vi vet mer om just den delen, lär den delen väga tyngre. Sedan kan man ju undra varför personen du kört på har stämt dig? Den personen får väl ersättning som skadestånd via den dom du får iaf.
Citera
2023-07-20, 11:19
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Jag åkte fast för grov rattfylla för 1,5 år sen och dömdes till 1 månads fängelse och indraget körkort.
Har suttit av min tid i fängelse
Dock körde jag bil ändå några gånger när jag hade indraget körkort (ej under påverkan), och råkade köra på en person en av de gångerna. Nu har jag blivit åtalade för olovlig körning och vållande till kroppsskada. Personen jag körde på har stämt mig på några tusenlappar, vilket jag kommer betala såklart.
Frågan jag har är vad mitt ytterligare straff kan bli, för att jag körde bil med indraget körkort.
Någon som vet ungefär vad det kan bli? Kan det bli fängelse igen?
Tycker inte du borde vara så orolig över eventuella straff.
Du råkar köra på någon samt att du har en rattfylla i bagaget.
Tror alla som läser det du skriver inser att du ska inte få köra bil.
Köp cykel och håll dig till den i fortsättningen.
Citera
2023-07-20, 12:28
Medlem
snooper123s avatar
Ja det kommer bli fängelse i och med att du suttit ganska nyligen för ett annat trafikbrott.
Citera
2023-07-20, 16:36
Medlem
swedsters avatar
Varför lämnade du personen du körde på vid liv? Fanns det vittnen? Du skulle avslutat jobbet och haft ett bättre liv nu
Citera
2023-07-20, 16:44
Medlem
Du skulle kunna få nån månad i anstalt
Citera
2023-07-20, 16:45
Medlem
Skulle gissa minst en månad till i kåken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto