2023-07-18, 18:35
Bannlyst
Många gamla konton får komma tillbaka nu och de har fått amnesti, förhoppningsvis så dyker det upp bra gamla medlemmar som kan förbättra forumet tillbaka med hög kvalité, före kvanitet.

Jag var bannad innan, (trollade lite) har nu fått amnesti, det finns många andra nya och gamla användare som kommer tillbaka nu.

Det roliga är att flashback handlar om att man tillför till forumet och att man ändå har roligt när man skriver, att ha glimten i ögat i ens inlägg är bara positivt också och att man gör bra inlägg.

Flashback borde blomstra igen som det gjorde förr, men då krävs rätt medlemmar. Som inte spammar forumet.

Min fråga om forumet:

Bör flashback fortfarande hålla hög kvalité, före kvanitet på inläggen som idag? Inte alla följer detta men dom som gör det är bra medlemmar.

Dom som tillför forumet bör stanna kvar, skriv inte dumma inlägg. Forumet är bäst i världen Man lär sig nytt här varje dag.

Sedan sista frågan, hur gör man för att hålla flashback vid liv, flashback behöver intäkter det kostar att driva forumet. Annonserna lär inte täcka allt i framtiden.
Citera
2023-07-18, 18:38
Medlem
Jag tycker man raderar alldeles för nycket nu för tiden…

Roligare med fler trådar man kan diskutera i.

Känns som folk knappt vågar kommentera längre då de riskerar att få 6 mån ban eller nåt sånt
Citera
2023-07-18, 18:51
Medlem
Maskotens avatar
Jag har fått flera varningar och avstängningar helt utan anledning så det är fortfarande väldigt strikt här. Men ja jag anser att Flashback alltid har varit ett 10/10 forum. Jag har besökt forumet nästan dagligen i 10 års tid men det kan vara ännu längre än så, jag hittade forumet nästan direkt när jag fick internet och skapade ett konto. Forumet har verkligen alltid varit för mig, som handen i handsken. Anonymt, yttrandefrihet och mångsidigt. Alla är välkomna, alldeles oavsett. Man vet inte om den man skriver med är bög, svart, hög, arbetslös eller någon man känner, och en otroligt stor andel medlemmar är även intellektuella som få. Det finns frågor som jag har varit övertygad i och beredd att dö för min åsikt, men där dessa intellektuella användare har fått till och med inbitne mig att ta mig en funderare.
Citera
2023-07-18, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar

Känns som folk knappt vågar kommentera längre då de riskerar att få 6 mån ban eller nåt sånt

Admin måste ju må bra också, tror du han mår bra om alla spammar en massa dåliga inlägg. Det är bra att posta inlägg som tillför tråden och som är roliga.
Citera
2023-07-18, 19:27
Medlem
Ghastens avatar
Tycker många admins är allt för pk. Delas ut fjantiga varningar mm.

Sen är det väldigt låg kvalitet inte alls som vid kontostart.
Citera
2023-07-18, 19:29
Medlem
HVIT.s avatar
Nej, det tycker jag inte. Många mods (inte alla givetvis) tillåter inte ens små skämt i trådarna. De är så kåta på att dela ut varningar.
Citera
2023-07-18, 19:30
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar

Det värsta tycker jag är när det plockas bort inlägg som är en del av en större diskussion, bara för att de går lite off topic. Ibland vill man gå tillbaka och läsa vad ett svar på ett citerat inlägg i sin tur var svar på, och väldigt ofta är det väck.
Citera
2023-07-18, 19:33
Medlem
laddsteffes avatar
Tycker som föregående talare. Blivit alltmer PK och inlägg raderas mer än någonsin känns det som. Oväsentliga varningar delas ut till höger och vänster. Tråkigt om det ska förstöras av besserwissers till mods, Flashback är trots allt världens bästa forum.
Citera
2023-07-18, 20:05
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Många moderatorer är ju väldigt politiska. Märks ganska klart på vissa delar. I den feminina så finns ju det riktiga feminister som är hatiska och inte passar in på FB.

Verkar finnas en hel del centerpartister med. Har fått varningar lite oväntat lätt där. Fast det var ett tag sedan.
Citera
2023-07-18, 20:51
Medlem
Kvaliteten beror mycket på vilket forum man är i. I ABoK måste man bläddra förbi sida efter sida av "neger igen?", "blatte", "elkamel" för att hitta det man är ute efter. Ukraina och Covid avdelningarna är kapade av politiskt färgade mods, speciellt i covid papperskorgades allt som gick och när det inte gick flyttades det till konspirationer även efter att det blivit mainstream. Relevanta, bra och matiga inlägg tas bort utan varning samtidigt som uppenbara trollarméer får spamma sönder tråd efter tråd och sabba all vettig diskussion.

Ni känner igen kontona, först var det antivaxx som var fokus, nu är det Pruttler. Det är kul och viktigt med andra åsikter och perspektiv, problemet är att det inte finns några. Men det är tyvärr det bästa vi har och jag vet ingen riktig motsvarighet i resten av världen, ibland önskar jag att det var internationellt.
Senast redigerad av erskungligahoghet 2023-07-18 kl. 20:54.
Citera
2023-07-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Jag var bannad innan, (trollade lite) har nu fått amnesti, det finns många andra nya och gamla användare som kommer tillbaka nu.

Det roliga är att flashback handlar om att man tillför till forumet och att man ändå har roligt när man skriver, att ha glimten i ögat i ens inlägg är bara positivt också och att man gör bra inlägg.

Du blev bannad (=livstidsavstängd) men skriver fortfarande? What is this new devilry? Regelverket tycker inte alls vi ska ha roligt. En glimt i ögat är allt som krävs för att en moderator ska få något mordiskt i blicken.

Angående ekonomi. Hur gör Google, Facebook och övriga aktörer på internätet? Det är ganska få saker folk är beredda att betala i reda pengar för. En medlemsavgift skulle underminera det som gör forumet unikt.
Citera
2023-07-18, 23:28
Bannlyst
Vi behöver nog alla bli bättre på att donera. Flashback har hjälpt mig mycket genom åren. Jag skickade in lite pengar via swish nyss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in