2023-07-18, 23:38
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Du blev bannad (=livstidsavstängd) men skriver fortfarande? What is this new devilry? Regelverket tycker inte alls vi ska ha roligt. En glimt i ögat är allt som krävs för att en moderator ska få något mordiskt i blicken.

Hans bannlysning skedde innan jag blev admin år 2010 och jag anser inte att hans regelöverträdelser var
riktigt så grova att han än idag ska behöva vara avstängd. Dessutom skrev han ett trevligt PM och förklarade sig samt var öppen med att han gjort fel tidigare, så skulle jag neka honom så skulle vi lika gärna kunna skippa hela amnestigrejen.

Riktigt så som du beskriver det tycker jag inte det är, problemet med humor är dock att den varierar så mycket från person till person.

admin5
Citera
2023-07-18, 23:47
Medlem
immenhusens avatar
Njae, fortfarande inte riktigt som förr. En del av FB dog i samband med att de gamla klassiska trådarna i loungen arkiverades. (Not bitter.)

/AI
Citera
2023-07-19, 01:36
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Hans bannlysning skedde innan jag blev admin år 2010 och jag anser inte att hans regelöverträdelser var
riktigt så grova att han än idag ska behöva vara avstängd. Dessutom skrev han ett trevligt PM och förklarade sig samt var öppen med att han gjort fel tidigare, så skulle jag neka honom så skulle vi lika gärna kunna skippa hela amnestigrejen.

Riktigt så som du beskriver det tycker jag inte det är, problemet med humor är dock att den varierar så mycket från person till person.

admin5

Synd på humorn dock, men humor/satir lever i ett riktigt hårt och ogästvänligt klimat idag, så lätt att förstå en striktare hållning nu när kanterna åt de flesta håll är "lättstötta".
Citera
2023-07-19, 02:45
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99

Synd på humorn dock, men humor/satir lever i ett riktigt hårt och ogästvänligt klimat idag, så lätt att förstå en striktare hållning nu när kanterna åt de flesta håll är "lättstötta".

Jag hoppas vi med tiden hittar en lämplig nivå för OT och skämt, men vi är inte riktigt där ännu. När det gäller hur varierad humor kan vara så är det bara att ta en titt i forumet 'Humor' - säg till om du hittar någonting roligt där... En del måste tvångsmässigt skämta om allt och en del har en nivå som ligger ett par klasser under buskis á la "Bröstsim och gubbsjuka" av Stefan och Krister - ett par tjocka runda glasögon, ett par fula löständer från Butterick's, en obegriplig dialekt från Skövdetrakten och en pilsk dräng så är föreställningen fulländad enligt vissa. 🤮

admin5
Citera
2023-07-19, 02:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Många gamla konton får komma tillbaka nu och de har fått amnesti, förhoppningsvis så dyker det upp bra gamla medlemmar som kan förbättra forumet tillbaka med hög kvalité, före kvanitet.

Jag var bannad innan, (trollade lite) har nu fått amnesti, det finns många andra nya och gamla användare som kommer tillbaka nu.

Det roliga är att flashback handlar om att man tillför till forumet och att man ändå har roligt när man skriver, att ha glimten i ögat i ens inlägg är bara positivt också och att man gör bra inlägg.

Flashback borde blomstra igen som det gjorde förr, men då krävs rätt medlemmar. Som inte spammar forumet.

Min fråga om forumet:

Bör flashback fortfarande hålla hög kvalité, före kvanitet på inläggen som idag? Inte alla följer detta men dom som gör det är bra medlemmar.

Dom som tillför forumet bör stanna kvar, skriv inte dumma inlägg. Forumet är bäst i världen Man lär sig nytt här varje dag.

Sedan sista frågan, hur gör man för att hålla flashback vid liv, flashback behöver intäkter det kostar att driva forumet. Annonserna lär inte täcka allt i framtiden.

Mitt fetade, börja med att bidra med en slant eller två-swish går utmärkt.
Samt bidra med vishet i dina kommentarer så blir nog allt som det ska.
Citera
2023-07-19, 04:03
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Många gamla konton får komma tillbaka nu och de har fått amnesti, förhoppningsvis så dyker det upp bra gamla medlemmar som kan förbättra forumet tillbaka med hög kvalité, före kvanitet.

Jag var bannad innan, (trollade lite) har nu fått amnesti, det finns många andra nya och gamla användare som kommer tillbaka nu.

Det roliga är att flashback handlar om att man tillför till forumet och att man ändå har roligt när man skriver, att ha glimten i ögat i ens inlägg är bara positivt också och att man gör bra inlägg.

Flashback borde blomstra igen som det gjorde förr, men då krävs rätt medlemmar. Som inte spammar forumet.

Min fråga om forumet:

Bör flashback fortfarande hålla hög kvalité, före kvanitet på inläggen som idag? Inte alla följer detta men dom som gör det är bra medlemmar.

Dom som tillför forumet bör stanna kvar, skriv inte dumma inlägg. Forumet är bäst i världen Man lär sig nytt här varje dag.

Sedan sista frågan, hur gör man för att hålla flashback vid liv, flashback behöver intäkter det kostar att driva forumet. Annonserna lär inte täcka allt i framtiden.

Flashback slår ju allt på internet fortfarande. Reddit är ju exempelvis bara bra för nördiga saker typ matte. Daglig besökare sen 15 år tillbaka
Citera
2023-07-19, 05:24
Medlem
Kedoxs avatar
Sedär!
Kanske dags att damma av gamla profiler som The Roger P m.fl så det blir lite fart.
Citera
2023-07-19, 07:47
Medlem
GodModes avatar
Personligen tycker jag att flashback har hållit samma standard de senaste 20 åren. Det finns väl några episka användare men annars är det som en pissuar.
Citera
2023-07-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Personligen tycker jag att flashback har hållit samma standard de senaste 20 åren. Det finns väl några episka användare men annars är det som en pissuar.
Flashback är så mycket mer än pissoar! Flashback är livlina för självmordskandidater, säkerhetsventil för osäkra, tröst för de sorgsna, humor och ironi för den uttråkade, nytänkande för den som kört fast, daglig påminnelse om det mosaiksamhälle du just nu är en del av och som du inte kan undkomma. Flashback är beroendeframkallande. Sociala medier kommer och går, Flashback består.
Citera
2023-07-19, 10:49
Medlem
Vissa trolltrådar kan vara otroligt roliga, medan andra bara är irriterande. Blir det tjatigt och förutsägbart med politiska agendor är det inget kul. Men naiva trådstarter där TS rejält gör bort sig och kommer med absurda utlägg kan vara komiskt. Men humor är ju personligt och det jag tycker är kul, tycker kanske någon annan är trist.

Värst är när en tråd precis har börjat ta form och bli intressant och så låser moderatorerna den. Ett bra exempel är den om Håkan Bergmark. Det var tal om att han skulle bli av med sin båt, och så låste moderatorerna tråden för att han "inte är någon kändis" eller vad det nu var. Ibland är det bättre att låta trådarna hållas.
Citera
2023-07-19, 16:35
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Flashback är så mycket mer än pissoar! Flashback är livlina för självmordskandidater, säkerhetsventil för osäkra, tröst för de sorgsna, humor och ironi för den uttråkade, nytänkande för den som kört fast, daglig påminnelse om det mosaiksamhälle du just nu är en del av och som du inte kan undkomma. Flashback är beroendeframkallande. Sociala medier kommer och går, Flashback består.

När de lokala tidningarnas kommentarsfält stängdes ner för ca 10-15 år sedan hittade många bittra människor hit.
Citera
2023-07-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
När de lokala tidningarnas kommentarsfält stängdes ner för ca 10-15 år sedan hittade många bittra människor hit.
Det fina med Flashback är ju just det. Här kan sorgsna och hopplösa söka anonym tröst. Det finns alltid någon som tar tag i tråden och svarar. Ibland upplever jag ögonblick av äkta mänsklighet, ofta knasiga kommentarer, tydliga generationsklyftor, häftiga nyordsbildningar, för det mesta just nu speglingarna av de dagliga kulturkrockarna, som vi börjar bli immuna mot. Trots allt, vad är alternativet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in