Citat:
Ursprungligen postat av
handelschon
Det är du som säger att alla invandrare i Sverige är femtekolonnare. Det förefaller alltså vara fullt legitimt att behandla samtliga nysvenskar på precis samma sätt som IRI behandlar MEK.
Jag säger inte att alla invandrare är femtekolonnare. Visst får ni agera efter de lagar som gäller i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
handelschon
Jag undviker helst krig, men Ryssland bryr sig föga om mina preferenser.
Det handlar inte om att Ryssland ska bry sig. Det handlar om din inställning. Ser du ryssar som konspirerar om er i sina medier lika mycket som ni gör? Ryssen hit och ryssen dit. Nej, jag ser inga hot från Ryssland. Jag ser hotet komma från USA men du är bländad av Ryssland. Invandrare från MÖ har flytt sina hem p.g.a. USA och du vill att de ska ställa sig på deras sida i en eventuell konflikt mot Ryssland?
Citat:
Ursprungligen postat av
handelschon
”Iran tvingade inte någon att kriga". "Vi var tvungna att kriga".
Ja, staten Iran tvingande ingen att kriga. Men vi ”folket” blev invaderade och var tvungna att beväpna oss. Vi blev inga medlemmar I NATO för det!
Citat:
Ursprungligen postat av
handelschon
IRI:anska mästerstrateger bläddrar alltså i skolplaner i syfte att bedöma ett lands stridsförmåga. Arma, arma IRI.
Ja vi bläddrar i era läroplaner, vårdprogram, sagoböcker, analys av eran mat och hur ni beter er o.s.v. Det gör alla militärer runt om i världen men farbror Joakim berättar inte det här för dig. Farbror Joakim vill att du inte vet så mycket och istället hamna i situationen. Då kan farbror Joakims företag tjäna pengar på dina frågor om dig själv. Psykologer, coacher och läkare ska alla vägleda dig utan att förklara för dig varför det blev som det blev.
Frågor:
Hur mycket av det du lär dig i lumpen kommer till nytta i ett krig?
Hur många % av era beslut tror du baseras på nationens intressen och inte ”privata” intressen?