Rätt/fel sälja kropp?
"Lägg er inte i mitt liv": Manlig prostitution är någonting nytt, det har inte funnits i alla tider, det har alltid fungerat så att kvinnan har varit underlägsen mannen, därmed inte sagt att det behöver vara någon större skilnad.
När sverige/staten/människorna stiftar lagar anpassas dom så dom ska fungera för så många som möjligt och skydda så mycket som möjligt så att samhället ska fungera så Bra som möjligt, för att inte dra ut på det i all evighet så tar jag och målar upp ett exempel:
Anta att jag är rally förare, jag klarar mycket väl av att köra 170Km/h på motorvägen, ska vi nu sätta gränsen för vad jag klarar av, eller ska vi sätta gränsen där den breda allmänheten behärskar hastigheten?
Ok för att bli ännu mer tydlig, du mår bra av att sälja din kropp, Fine, 9 andra mår inte bra av det och far illa av det, ska vi nu ta hänsyn till dig eller dom andra 9 personerna?
Förövrigt, mår du bra av att sälja din kropp så är väl det till sist upp till dig, men jag tror inte att du inners inne tycker att det är helt okej, skulle du t.ex uppmana dina barn till sälja sin kropp för att få mat på bordet? - Om inte, varför?
Lite konstiga paraleller, hoppas folk förstod vad jag menade.
/A