• 1
  • 2
2000-06-22, 10:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag är en manlig prostituerad och tycker det är intressant att höra snyftandet för dom (kvinnor) som säljer sina kroppar och gnället på de (män) som köper dom. Då undrar jag om det är fel av mig som man att sälja min kropp? Varför har vissa så mycket emot att en säljer vad en annan vill köpa? Kom nu inte dragande med den gamla myten om den stackars utnyttjade flickan och de elaka själviska männen. Jag vänder på steken och frågar om jag som man har rätt att sälja MIN kropp till en kvinna som vill köpa den? Jag är inte drogmissbrukare och jag säljer min kropp helt frivilligt, bara jag får tillräckligt betalt. Är det fel enligt "feminister" och andra? Om ni svarar ja vill jag gärna veta varför. Vad fan har ni med att göra med mitt liv? Inte ett skit!
Citera
2000-06-22, 10:38
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Jag tycker att du skall ha full frihet att sälja din kropp! Likaså att den som vill köpa den och är berädda att betala du vill ha skall ha laglig rätt att göra så!
Jag tycker att det borde vara individens rätt att bestämma över sig själv!
Citera
2000-06-22, 10:42
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Jag håller fullständigt med !!!
Citera
2000-06-22, 11:33
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Jag håller med om att var och en bestämmer över sin egen kropp, såväl köpare som säljare. Så länge allt sker frivilligt så måste det vara okej.

Problemet är bara att vissa som gör inlägg på de här sidorna endast har erfarenhet av att köpa sex och ingen annan erfarenhet. Istället uttrycker de sig föraktfullt om de som säljer sina kroppar. De borde vara glada över att någon vill sälja sin kropp till dem.

Gör vad ni vill så länge ni inte skadar andra, men glöm inte respekten !

Citera
2000-06-22, 13:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Vill du vara så vänlig och förklara skillnaden?
Citera
2000-06-22, 16:03
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Dom enda jag föraktar är fanatiska feminister utan hjärna.
Citera
2000-06-22, 19:53
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Man eller kvinna här sin fulla rätt över sin egen kropp, att göra vad man vill med den när man vill.
Vad man kan säga är väl endast att man önskar att alla gör det dom gör med öppna ögon. Så det inte är dåliga skäl till varför man gör det man gör.
Vill jag sälja min kropp så gör jag det och jag bestämmer själv till vem. Det samma måste ju gälla även en man? Vad är det för skillnad mellan män och kvinnor i det avseendet?
Vi äger väl alla rätten över våra egna kroppar?
Jag äger i alla fall rätten över min!!
Citera
2000-06-22, 19:59
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Fel... Staten äger din kropp...
Citera
2000-06-22, 21:43
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

Staten äger inte kroppen, men staten äger rätten till del i avkastningen.....
Citera
2000-06-23, 18:41
Medlem
Rätt/fel sälja kropp?

"Lägg er inte i mitt liv": Manlig prostitution är någonting nytt, det har inte funnits i alla tider, det har alltid fungerat så att kvinnan har varit underlägsen mannen, därmed inte sagt att det behöver vara någon större skilnad.

När sverige/staten/människorna stiftar lagar anpassas dom så dom ska fungera för så många som möjligt och skydda så mycket som möjligt så att samhället ska fungera så Bra som möjligt, för att inte dra ut på det i all evighet så tar jag och målar upp ett exempel:

Anta att jag är rally förare, jag klarar mycket väl av att köra 170Km/h på motorvägen, ska vi nu sätta gränsen för vad jag klarar av, eller ska vi sätta gränsen där den breda allmänheten behärskar hastigheten?

Ok för att bli ännu mer tydlig, du mår bra av att sälja din kropp, Fine, 9 andra mår inte bra av det och far illa av det, ska vi nu ta hänsyn till dig eller dom andra 9 personerna?

Förövrigt, mår du bra av att sälja din kropp så är väl det till sist upp till dig, men jag tror inte att du inners inne tycker att det är helt okej, skulle du t.ex uppmana dina barn till sälja sin kropp för att få mat på bordet? - Om inte, varför?

Lite konstiga paraleller, hoppas folk förstod vad jag menade.

/A
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in