• 1
  • 2
2006-07-29, 23:10
Bannlyst
Skulle vilja ha någon möjlighet för mina läsare att donera pengar på ett anonymt sätt. Vilka tjänster fungera bra? Helst ska de bara behöva skriva in sitt kreditkortsnummer eller dylikt och den summa som de önskar donera.

Har ni några tips?
Citera
2006-07-29, 23:15
Medlem
lewls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Lundensis
Skulle vilja ha någon möjlighet för mina läsare att donera pengar på ett anonymt sätt. Vilka tjänster fungera bra? Helst ska de bara behöva skriva in sitt kreditkortsnummer eller dylikt och den summa som de önskar donera.

Har ni några tips?

Direktöverföring genom Paypal eller om du har ett Plusgiro som dom kan föra över pengar till, fast då krävs det att dom är kopplade till internetbanken eftersom du ville att dom skulle kunna donerade direkt vid datorn så att säga.
Citera
2006-07-30, 00:16
Bannlyst
Är dessa sätt anonyma?
Citera
2006-07-30, 00:19
Medlem
lewls avatar
Citat:
Är dessa sätt anonyma?

Paypal har jag ingen aning om.
Men direktöverföring av pengar genom internetbanken är anonyma.
Citera
2006-07-30, 00:31
Bannlyst
På båda hållen? Dvs jag kan inte kolla upp dem och de kan inte kolla upp mig?
Citera
2006-07-30, 00:36
Medlem
lewls avatar
Citat:
På båda hållen? Dvs jag kan inte kolla upp dem och de kan inte kolla upp mig?

Är nästan till 100% säker på det.
Har aldrig kunnat kolla upp vem någon är när jag fört över pengar till någons bankkonto när jag vunnit auktioner på tex Tradera. Likadant när man tar emot pengar, så står det bara "Överföring 000000000" eller någonting liknande.
Citera
2006-07-30, 20:00
Bannlyst
Paynova är helt anonymt. Det enklaste sättet oxå.
Citera
2006-08-08, 12:41
Bannlyst
Jag håller på att sätta upp ett Paypal-konto nu. Har reggat ett Premier-konto så att jag kan ta emot donationer via kreditkort. Kan någon bekräfta till 100% att folk inte ser mitt namn när de donerar? Om inte, funkar det med falskt namn?
Citera
2006-08-08, 12:50
Bannlyst
Mitt namn står i min profil. Är detta 100% oåtkomligt för utomstående? Paranoia...
Citera
2006-08-08, 13:22
Medlem
StefanHeterJags avatar
Med plusgiro ser de som betalar vem du är och du ser vem de är.
De kan självklart gå och göra en kontantinsättning på blankett på posten, då ser du bara vad de har angivit i ärendefältet osv. Men då missar man ju hela online-biten.

Jag har plusgiro-donation på min site men skulle gärna ha något annat som var mer anonymt för alla parter då det är en vuxensite.
Citera
2006-08-08, 13:26
Medlem
StefanHeterJags avatar
Och att få inlösenavtal för att själv hantera kreditkortsbetalningar är ju inte realistiskt då det kostar hutlösa pengar. Alltså måste man gå via andra, som t.ex. paypal osv som självklart ser till att ta sin beskärda del av varje transaktion..

Jag tittade på sms-donation också, men det var ju skrattretande, om en medlem donerade 30 spänn fick jag knappt 10-15kr av dessa, resten tog leverantören av tjänsten. En del av beloppet de tog var dessutom arbetsgivaravgift(!) vilket inte borde gälla för donationer.

nä, fram med något vettigt som gör att vanliga människor kan göra affärer direkt med varandra och sina plastkort utan att 20-50% ska gå till utomstående ockrare.
Citera
2006-08-08, 13:26
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Mitt namn står i min profil. Är detta 100% oåtkomligt för utomstående? Paranoia...

Nej, det går enkelt att se vid överföringen. Så här såg t.ex. min senaste överföring ut:
Citat:
Payment To:
HELEN JOHNSON (The recipient of this payment is Non-U.S. - Verified)
Seller's ID: hjjohnson79
Seller's Email: helen@nlh.biz
Sedan måste du verifiera din identitet genom ett bankkonto eller dylikt när du vill bli Premium Member, så du kommer inte undan med att falsifiera namnet heller.

EDIT: Har plusgiro också, det det stämmer det som Stefan säger, så du får nog leta efter andra alternativ. Kolla upp vad folk som försöker blåsa användare vid ebay och likn. sidor använder. De borde vara noga med sin anonymitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in