• 1
  • 2
2023-07-14, 22:01
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Har bott i Stockholm ett bra tag och börjar dels tröttna på det och tycker inte staden utvecklats positivt under den perioden jag bott här.

Funderar på att flytta till en mindre ort i södra Sverige.
Har varit en del i Skåne men gillar inte direkt städerna där, och gillar inte heller det öpnna landskapet där. Känns som man är på havet och får liksom någon klustrofobi när man är omgiven av rapsfält.

Jag vill ha skog rutom, och nära till havet. Funderar på någon ort längs E22 i Blekinge. Har varit i Karlskrona lite några gånger, minns att det var fint men väldigt blåsigt och mycket fiskmåsar i stan.

Hur är det med andra orter där?
Och så klart en av de viktigaste parametrarna, hur är det med "mångkulturen" i orterna där? Är det någon ort som känns svensk, eller har det blivit lilla Kabul av alla? Skulle vara trevligt att gå ut på torget på kvällen och känna att man är i Sverige igen, men vet inte om det är möjligt.
Citera
2023-07-14, 22:03
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Har bott i Stockholm ett bra tag och börjar dels tröttna på det och tycker inte staden utvecklats positivt under den perioden jag bott här.

Har varit en del i Skåne men gillar inte direkt städerna där, och gillar inte heller det öpnna landskapet där. Känns som man är på havet och får liksom någon klustrofobi när man är omgiven av rapsfält.

Jag vill ha skog rutom, och nära till havet. Funderar på någon ort längs E22 i Blekinge. Har varit i Karlskrona lite några gånger, minns att det var fint men väldigt blåsigt och mycket fiskmåsar i stan.

Och så klart en av de viktigaste parametrarna, hur är det med "mångkulturen" i orterna där? Är det någon ort som känns svensk, eller har det blivit lilla Kabul av alla? Skulle vara trevligt att gå ut på torget på kvällen och känna att man är i Sverige igen, men vet inte om det är möjligt.
Vad sägs om Kiruna?
Citera
2023-07-14, 22:05
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Vad sägs om Kiruna?
Jag hörde att de skulle flytta den, men visste inte att det var till Blekinge.
Citera
2023-07-14, 22:14
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Ronneby har jag hört är ett skithål men vet ej om det stämmer.

Sölvesborg och Karlshamn är två fina orter.
Citera
2023-07-14, 22:45
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:

Sölvesborg är ju ett perfekt rassenäste i Blekinge att flytta till.
Där styr ju Jimmies ex Louise Erixon och han sitter faktiskt fortfarande i fullmäktige (hur han nu har tid med det den utbrända stackaren). Så flytta dit!
Citera
2023-07-14, 22:56
Medlem
Karlshamn skulle jag nog välja om jag var du. Bor själv i Karlskrona och jag trivs här men besöker Karlskhamn lite då och då. Ronneby är så mycket knas även om det blåser mindre (Alltså vinden) där än i Karlskrona. Olofström känns lite litet och Sölvesborg är ok men som sagt Karlshamn är mitt tips.
Nu i veckan som kommer har de Östersjöfestivalen där. Passa på och besök staden då.
Citera
2023-07-14, 23:11
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Sölvesborg är ju ett perfekt rassenäste i Blekinge att flytta till.
Där styr ju Jimmies ex Louise Erixon och han sitter faktiskt fortfarande i fullmäktige (hur han nu har tid med det den utbrända stackaren). Så flytta dit!

Det gör hon inte längre. Moderaterna ville inte längre stödja SD, så nu är det S+M som styr.
Citera
2023-07-14, 23:19
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Det gör hon inte längre. Moderaterna ville inte längre stödja SD, så nu är det S+M som styr.

Sant, tack för att du rättade mig.

Men att hon är kommunalråd stämmer, dock nu i opposition.
Att den utbrände korvätaren Jimmie orkar med att vara partiledare, riksdagsledamot och sitta i KF i Sölvesborg stämmer.

Och att Blekinge i allmänhet länge varit ganska bruna och Sölvesborg i synnerhet det stämmer.

Men tack för att du påpekade fakta!

Ha en go helg!
Citera
2023-07-14, 23:25
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Sant, tack för att du rättade mig.

Men att hon är kommunalråd stämmer, dock nu i opposition.
Att den utbrände korvätaren Jimmie orkar med att vara partiledare, riksdagsledamot och sitta i KF i Sölvesborg stämmer.

Och att Blekinge i allmänhet länge varit ganska bruna och Sölvesborg i synnerhet det stämmer.

Men tack för att du påpekade fakta!

Ha en go helg!
Vill man bo i ett "rassenäste" med mycket brunt går det bra att flytta till Tensta.
Citera
2023-07-14, 23:34
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Vill man bo i ett "rassenäste" med mycket brunt går det bra att flytta till Tensta.

Bättre som jag i ett sk "utanförskapsområde"
S+V fick dessvärre bara 73 %
Citera
2023-07-14, 23:46
Medlem
Torhamn rockar. Flytta dit.
Citera
2023-07-15, 03:00
Medlem
Adelaides avatar
Om du kan tänka dig överväga att flytta till Skåne så är Åhus fint, borgerligt och har vatten. Blekinge cirkulerar kring Karlskrona, resterande städer är rätt så intetsägande. Men kör på Sölvesborg om du prompt vill dit. Du kanske blir granne med Jimmie.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in