2023-07-13, 17:26
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cookout
Sverige passar inte mig. För torrt, dött och rasistiskt. Jag har arbetat hela mitt liv men av olika skäl inte kunnat flytta härifrån. Tyvärr. En flytt är dock min allra högsta önskan. Sverige är ett land för svenskar samt annat folk av skandinaviskt och europeiskt ursprung. Inte för mig. För var dag som går dör min själ en liten bit.

Vilket land skulle passa dig bättre?
Citera
2023-07-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Vilket land skulle passa dig bättre?

Ett utomeuropeiska. Men att vara fast i ett land sedan barndom, gör att jag inte känner mig hemma någonstans. Tyvärr. Heja Jimmie och ge oss som VILL flytta förutsättningar.
Citera
2023-07-13, 17:30
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det blir allas problem vare sig du vill det eller ej. Invandrare måste tas om hand på bästa sätt för att de ska integreras och bli fungerande medborgare och goda medmänniskor. Om man skiter i dem kommer de falla in i arbetslöshet och brottslighet och det är inte till gagn för någon.
Inget hindrar dig från att skänka allt du äger till första bästa somalie klan.
Jag hr aldrig bett om att få ha dem här och det är dags för folk som tex John Ledin som propagerar för invandring samtidigt som han bor i ett slott tillsammans med grevinnan Hamilton att börja offra lite för integrationen precis som vi som aldrig ville ha den får göra varje dag.
Citera
2023-07-13, 17:31
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Lite skillnad ändå.
Man kan väl inte som myndighet stoppa folk att flytta till vart som helst. Vi hade inte kommunismen här.
Anhöriga som reste till USA försörjdes av de som redan var där eller om de fick arbete.
Det fanns ingen som helst bidragsindustri där heller.

Där om nåt kan man väl prata om folkutbyte.
Indianernas motstånd fanns bara där borta. Ingen här reagerade på att vi stal deras land, ingen förde deras talan. Vet inte om dåtidens media ens påtalade vad som pågick, och vad resultatet skulle bli.
Det bara basunerades ut att vem som helst skulle få sin egen del av Amerika m.m.
Det fanns således gott om utrymme för och ingen hade en tanke på följderna.
En tanke som kommer upp är att det faktiskt bara fanns ca. 500 tusen indianer i början av 1800 talet, om jag minns rätt, som sen snabbt krympte på 100 år.

Obegripligt vad du svamlar om.
Är de svenskar som migrerade till USA skyldiga till slakten på urbefolkningen, intressant teori....
Vidare. vad är det för skillnad på migration och migration vad det gäller folkutbyte?
Och kommunismen kom väl typ under slutet av denna period av svensk migration, för du vet lite om historia såklart.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommunism
Citera
2023-07-13, 17:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Inget hindrar dig från att skänka allt du äger till första bästa somalie klan.
Jag hr aldrig bett om att få ha dem här och det är dags för folk som tex John Ledin som propagerar för invandring samtidigt som han bor i ett slott tillsammans med grevinnan Hamilton att börja offra lite för integrationen precis som vi som aldrig ville ha den får göra varje dag.

Jag la ingen värdering i mitt påstående. Jag konstaterade bara helt krasst att en fungerande integration är till gagn för ALLA vad man än tycker om invandrare.
Citera
2023-07-13, 17:33
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så vitt jag vet är de flesta iranier som kommit till Sverige av muslimsk börd. Visst, de hatades av dåtidens "flashbacksrasister", idag kan kan läsa på Flashback att "ingen har väl någonsin klagat på iranier".

Jorå du, mönstret finns. De senaste invandrargrupperna har alltid hatats av den inhemska befolkningens förlorare, loosers. De tar ut sitt eget misslyckande på dessa invandrare, som de anser är "hemska", "förstör landet" osv. En viss liten man i Tyskland (med mustasch) på just detta, att elda landets loosers mot invandrarna. En viss (lätt orange) man i USA gör exakt det samma. Samma grupper av folk.

Och läs gärna lite historia, så ser du exakt samma mönster i antiken också....
Bröderna Peyman kommer från Iran.
Där har du din "integration".

Citat:
Jag la ingen värdering i mitt påstående. Jag konstaterade bara helt krasst att en fungerande integration är till gagn för ALLA vad man än tycker om invandrare.

Den enda "integration" vi kommer få se är att svenska ungdomar pratar blattespråk och går med i gäng.
Skråmo är också ett exempel på integration.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2023-07-13 kl. 17:35.
Citera
2023-07-13, 17:36
Medlem
Citat:
Jag hade gärna lämnat detta rasistiska skitland om jag fick behålla allt jag tjänat in i pension samt fått ett bra bidrag. Hade sagt upp medborgarskap, överlämnat pass och allt på direkten. Vi får hoppas att ett sådant förslag kommer så kan ni svenskar få detta torra själlösa land för er själva. Win win.

Du får pension från Sverige även om du lämnat landet : "Om du har jobbat i Sverige så har du rätt att få svensk allmän pension utbetald även om du är bosatt utanför Sverige."

Så det är bara att lämna nu!

Men nej du kräver ett generöst återflyttningsbidrag också! Tror du vi vill ha dig här?

Har du ens bidragit något till vårat land?

Utsugare!
Senast redigerad av affekask 2023-07-13 kl. 17:39.
Citera
2023-07-13, 17:39
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Jag hade gärna lämnat detta rasistiska skitland om jag fick behålla allt jag tjänat in i pension samt fått ett bra bidrag. Hade sagt upp medborgarskap, överlämnat pass och allt på direkten. Vi får hoppas att ett sådant förslag kommer så kan ni svenskar få detta torra själlösa land för er själva. Win win.

Sverige är väl enligt undersökningar världens minst rasistiska land så du ska söka dig till någon annan planet då antar jag eller blir det kanske en måne?
Citera
2023-07-13, 17:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Obegripligt vad du svamlar om.
Är de svenskar som migrerade till USA skyldiga till slakten på urbefolkningen, intressant teori....
Vidare. vad är det för skillnad på migration och migration vad det gäller folkutbyte?
Och kommunismen kom väl typ under slutet av denna period av svensk migration, för du vet lite om historia såklart.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kommunism

Klart att svenskar som emigrerade till USA bidrog till att tränga undan ursprungsbefolkningen.
Citera
2023-07-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Vill du ha ett exempel till: De svenska bondtölparna som utvandrade till exempelvis New York runt år 1900. Historierna är att de luktade illa, slogs, hade brottsligheten i generna, och IQ 65 (kolla Flynneffekten). De hade aldrig sett en tunnelbana, visste inte hur elektriskt ljus funkade. Vilka halvapor!

Källa på att svenskarna som utvandrade hade en uppmätt IQ på 65.
Citera
2023-07-13, 17:45
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Klart att svenskar som emigrerade till USA bidrog till att tränga undan ursprungsbefolkningen.

Sån guilt by association leder rimligen till att vi bör ha en migration som består av ett flöde där personer av utländsk härkomst bör repatrieras så att de inte kan förstöra och tränga undan ursprungsbefolkningen.

Därmed ska vi ha anhörigåtervandring snarare än anhöriginvandring för att återknyta till topic.
Citera
2023-07-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Det var ju ändå så att på den tiden så var det inte ovanligt att man skickade iväg ett barn till USA för att sedan låta fler barn följa efter lite som dagens anhöriginvandring. För att relatera till topic.
Sen kunde de såklart ta över föräldrar också, såklart de var tvungna att försörja dom (vilket jag inte vänder mig emot).

Men vi tillät detta folkutbyte som dränerade vårt land framförallt på ungdomen.
Detta har såklart varit en bidragande orsak till att vi senare varit nödgade att välkomna migranter till vårt land.
Det kanske du gjorde. Jag var inte med på den tiden och har inget ansvar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in