2023-07-13, 22:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Okej! Då är det din egen definition. Och det har man rätt ha ha. Invandrare kan enligt dig vara flytande. Vad man bestämmer sig för. Men att vistas i ett land kräver pass. Det kan du inte komma ifrån. Pass betyder att du måste ha ett syfte att vistas i ett land. Alla länder världen över har detta som minimum.

Flytande och flytande. Precis som jag skrev så är min definition av en invandrare en person som tar sig till ett land med SYFTET att stanna där. Varken mer eller mindre.

Det finns invandrare som inte har pass.
Citera
2023-07-13, 22:47
Medlem
Denna regering, liksom den tidigare har inte mandat från sina chefer i EU och WEF att minska invandringen.
Inte heller finns det några sådana ambitioner.
Det har aldrig tagits emot så många invandrare som nu när M och SD tog över rodret.

De flockas överallt förutom på arbetsplatserna.
De hänger i klasar på MC Donalds, i köpcenter, på fik, på biografer, de går i stora grupper på stan, de åker konstant runt i sina BMW och Audi.
Finns inte en enda badplats kvar där man slipper arabmusik på blåtandshögtalare.

Utöver det har vi ganska många skjutningar, bomber, mord, ungdomsrån och våldtäkter.
Osäker på om det finns något samband.
Det bör väl i så fall Aftonbladet rapportera om.
Citera
2023-07-13, 22:50
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Om vi bortser från att du är off topic så får du gärna förklara enligt vilka konventioner och sådant som vi skrivit på som gör att vi inte har ansvar för personer som fått avslag på en ansökan om uppehållstillstånd oavsett anledning.

Du specificerar ju inte heller det men vi tänker anhöriginvandring och/eller annan migration.

För du kan inte relatera ditt inlägg till topic då det inte handlar om personer som fått avslag utifrån anhöriginvandring, det förstår du såklart.

Jag hänvisar inte till några konventioner. Det finns inga sådana. En person som rest till ett land måste ha ett syfte med detta. Detta ansvar åligger den enskilde. Antingen reser man som turist, arbete eller något annat. Söker man asyl så förs man in i en process. Ett avslag betyder att personen ska lämna landet.

Sverige är en rättsstat. Att föra in egna definitioner som landet inte har gäller inte.Med begreppet invandrare försöker papperslösa hävda att de ändå har rättigheter som landet måste ställa upp på. Ett nej förvandlas till en evig omprövning.

Regeringen har under våren, och nu senast, försökt klargöra migrantens ansvar. Ansvaret ligger hos individen. Det är där paradigmskiftet finns. Den som vill föra det längre kan se att gäller det mesta, även utanför migrationsområdet.
Citera
2023-07-13, 23:04
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag hänvisar inte till några konventioner. Det finns inga sådana. En person som rest till ett land måste ha ett syfte med detta. Detta ansvar åligger den enskilde. Antingen reser man som turist, arbete eller något annat. Söker man asyl så förs man in i en process. Ett avslag betyder att personen ska lämna landet.

Sverige är en rättsstat. Att föra in egna definitioner som landet inte har gäller inte.Med begreppet invandrare försöker papperslösa hävda att de ändå har rättigheter som landet måste ställa upp på. Ett nej förvandlas till en evig omprövning.

Regeringen har under våren, och nu senast, försökt klargöra migrantens ansvar. Ansvaret ligger hos individen. Det är där paradigmskiftet finns. Den som vill föra det längre kan se att gäller det mesta, även utanför migrationsområdet.

Som jag skrev tidigare så lätt jag mig/dig glida off topic..

Men - Topic är fortfarande anhöriginvandring.
Förstår att du likt många andra i tråden har svårt att förstå det men försök i alla fall att anstränga dig.
Särskilt med tanke på att du är en person av "auktoritet" så borde du vinnlägga dig om att vara hederlig och hålla dig till ämnet.
Citera
2023-07-13, 23:11
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare så lätt jag mig/dig glida off topic..

Men - Topic är fortfarande anhöriginvandring.
Förstår att du likt många andra i tråden har svårt att förstå det men försök i alla fall att anstränga dig.
Särskilt med tanke på att du är en person av "auktoritet" så borde du vinnlägga dig om att vara hederlig och hålla dig till ämnet.
En grundförutsättning för anhöriginvandring är ju dock att en person fått asyl - annars finns det så att säga ingen att återknyta till. Jag inser att du har svårt att greppa detta och att du verkar tro att anhöriginvandrare är som vilken invandare som helst, men så är det inte.
Det finns inge konventioner som tvingar oss att återförena jordens alla människor i just Sverige - även om du och övriga vänstern länge hävdat detta.
Citera
2023-07-13, 23:19
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Flytande och flytande. Precis som jag skrev så är min definition av en invandrare en person som tar sig till ett land med SYFTET att stanna där. Varken mer eller mindre.

Det finns invandrare som inte har pass.

Jag antar att en cuck som du inte ser problemet med det fetade vilket gör dig till en fara för rikets säkerhet. Om vi vill på allvar bli av med papperslösa migranter genom anhörigutvisning så hade förmodligen minst en tredjedel av flyktingvågen 2015 rykt på direkten.
Citera
2023-07-13, 23:22
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
En grundförutsättning för anhöriginvandring är ju dock att en person fått asyl - annars finns det så att säga ingen att återknyta till. Jag inser att du har svårt att greppa detta och att du verkar tro att anhöriginvandrare är som vilken invandare som helst, men så är det inte.
Det finns inge konventioner som tvingar oss att återförena jordens alla människor i just Sverige - även om du och övriga vänstern länge hävdat detta.

Intressant att du trodde mitt inlägg var till dig.
Anhöriginvandring handlar inte om asylanter.
Det handlar om personer med svenskt medborgarskap eller permanenta uppehållstillstånd.
Lägg nu vodkaflaskan åt sidan.
Citera
2023-07-13, 23:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Jag antar att en cuck som du inte ser problemet med det fetade vilket gör dig till en fara för rikets säkerhet. Om vi vill på allvar bli av med papperslösa migranter genom anhörigutvisning så hade förmodligen minst en tredjedel av flyktingvågen 2015 rykt på direkten.

Självklart finns det problem med att vi inte har koll på vilka som vistas i landet.
Citera
2023-07-13, 23:24
Medlem
Anuspedagogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Denna regering, liksom den tidigare har inte mandat från sina chefer i EU och WEF att minska invandringen.
Inte heller finns det några sådana ambitioner.
Det har aldrig tagits emot så många invandrare som nu när M och SD tog över rodret.

De flockas överallt förutom på arbetsplatserna.
De hänger i klasar på MC Donalds, i köpcenter, på fik, på biografer, de går i stora grupper på stan, de åker konstant runt i sina BMW och Audi.
Finns inte en enda badplats kvar där man slipper arabmusik på blåtandshögtalare.

Utöver det har vi ganska många skjutningar, bomber, mord, ungdomsrån och våldtäkter.
Osäker på om det finns något samband.
Det bör väl i så fall Aftonbladet rapportera om.

Håller med om det där med mandat men varför skulle aftonbladet säga sanningen? Dom får betalt för att pusha en agenda som förskönar HBTQ , massinvandring , krossa kärnfamiljen, skilsmässa , blek ditt anus och lämna din fru osv. Dom ägs av typer som vill krossa Sverige . Fattar inte hur folk inte kan se det.
Citera
2023-07-13, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hoppas på lättnader för familjeåterförening och anhöriginvandring. Många har väntat länge på sina anhöriga, hitintills har det varit marigt att genomföra. Ett snabbspår vore bra.

Jag hoppas på att dom återförenandes i hemlandet..
Citera
2023-07-14, 00:39
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hoppas på lättnader för familjeåterförening och anhöriginvandring. Många har väntat länge på sina anhöriga, hitintills har det varit marigt att genomföra. Ett snabbspår vore bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag hoppas på att dom återförenandes i hemlandet..

Håller med dig till 100 % Gosif.. hemlandet Sverige!
Citera
2023-07-14, 00:39
Medlem
Tuors avatar
Citat:

För övrigt är så kallad "anhöriginvandring" självklar under rätt förutsättningar.

Enligt vem? Vänsterblivna missfoster som du?

Anhöriginvandring är endast okej om det handlar om européer (inte riktigt alla européer men nästan).

Blattar och negrer ska inte befinna sig i Europa överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in