2023-07-13, 17:04
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Nej, det var ett ovanligt lamt inlägg.
Utvandring är ju totalt motsatsen mot lycksökande asylanter som ljuger sig igenom asylprocessen för få del av andras hårt inarbetade välstånd.
Amerika välkomnade ju alla invandrare, ungefär som Sverige gjorde på -60 talet.

Tror inte han förstod skillnaderna och inte kan historien.
Citera
2023-07-13, 17:04
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ja det kanske är dom som hörs högst, men är övertygad om att det muttras i de flesta led.
Det är för att dom drabbas först och hårdast. Looser är kanske en effekt av vad vi diskuterar här, tror du inte?

Nej det är knappast trolig.
White trash personer finns i en massa länder och de har alla möjliga bortförklaring till varför de är förfördelade.
Citera
2023-07-13, 17:12
Medlem
Vilken nationalitet skulle ni vilja ha?
Citera
2023-07-13, 17:15
Medlem
Jag hade gärna lämnat detta rasistiska skitland om jag fick behålla allt jag tjänat in i pension samt fått ett bra bidrag. Hade sagt upp medborgarskap, överlämnat pass och allt på direkten. Vi får hoppas att ett sådant förslag kommer så kan ni svenskar få detta torra själlösa land för er själva. Win win.
Citera
2023-07-13, 17:15
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Nej, det var ett ovanligt lamt inlägg.
Utvandring är ju totalt motsatsen mot lycksökande asylanter som ljuger sig igenom asylprocessen för få del av andras hårt inarbetade välstånd.
Amerika välkomnade ju alla invandrare, ungefär som Sverige gjorde på -60 talet.

Du menar på allvar att de 1,2 miljoner svenskar som lämnade Sverige för "Amerika" inte var ett "folkutbyte" utan migration är bara ensidig, förklara den tesen i så fall.
Jag relaterar hela tiden till topic också att ofta skickade man en son som sedan tog över fler syskon och i de fall de hade råd även föräldrar. Alltså anhöriginvandring.

Vad är ovanligt lamt i att konstatera att vi tappade 1,2 miljoner svenskar mellan typ 1850 och 1920 talet.
På vilket sätt var inte detta problematiskt med tanke på hur många barn, barnbarn, barnbarnsbarn osv dessa hade gett uppkomst till?
Varför ignorerar du detta och visar därmed avsky för ditt eget folk?
Citera
2023-07-13, 17:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cookout
Jag hade gärna lämnat detta rasistiska skitland om jag fick behålla allt jag tjänat in i pension samt fått ett bra bidrag. Hade sagt upp medborgarskap, överlämnat pass och allt på direkten. Vi får hoppas att ett sådant förslag kommer så kan ni svenskar få detta torra själlösa land för er själva. Win win.
Hur kan det vara ett skitland om det försörjer dig när du blir gammal? Inte alla länder som gör, inte ens Schweiz t.ex.

Så du vill lämna Sverige pga invandring och själv bli invandrare? Du väljer att lämna ett av världens bästa invandrarländer? Logiken haltar.
Citera
2023-07-13, 17:22
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Topic är ju migration.
Många sverjevänner anser att migration är folkutbyte.
På vilket sätt är det rätt att plocka russinen i kakan?
Varför försvarar du att de rika i Sverige runt 1850-1920 tillät ett enormt folkutbyte genom att inte göra allt för att vår svenska befolkning skulle stanna i Sverige?
Och jag förhåller mig fortfarande till topic då ofta skickade man först en person till "Amerika" och sen skickade man flera efter genom "anhöriginvandring".

Lite skillnad ändå.
Man kan väl inte som myndighet stoppa folk att flytta till vart som helst. Vi hade inte kommunismen här.
Anhöriga som reste till USA försörjdes av de som redan var där eller om de fick arbete.
Det fanns ingen som helst bidragsindustri där heller.

Där om nåt kan man väl prata om folkutbyte.
Indianernas motstånd fanns bara där borta. Ingen här reagerade på att vi stal deras land, ingen förde deras talan. Vet inte om dåtidens media ens påtalade vad som pågick, och vad resultatet skulle bli.
Det bara basunerades ut att vem som helst skulle få sin egen del av Amerika m.m.
Det fanns således gott om utrymme för och ingen hade en tanke på följderna.
En tanke som kommer upp är att det faktiskt bara fanns ca. 500 tusen indianer i början av 1800 talet, om jag minns rätt, som sen snabbt krympte på 100 år.
Citera
2023-07-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hur kan det vara ett skitland om det försörjer dig när du blir gammal? Inte alla länder som gör, inte ens Schweiz t.ex.

Så du vill lämna Sverige pga invandring och själv bli invandrare? Du väljer att lämna ett av världens bästa invandrarländer? Logiken haltar.

Sverige passar inte mig. För torrt, dött och rasistiskt. Jag har arbetat hela mitt liv men av olika skäl inte kunnat flytta härifrån. Tyvärr. En flytt är dock min allra högsta önskan. Sverige är ett land för svenskar samt annat folk av skandinaviskt och europeiskt ursprung. Inte för mig. För var dag som går dör min själ en liten bit.
Citera
2023-07-13, 17:24
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Jag är en trogen SD väljare sen 2010, men tålamodet börjar tryta.
Jag är en realist med, jag tror min teori håller om att SD:s riksdagspolitiker vill hålla sig kvar vid makten och alla förmåner/höga löner hindrar dom att följa sina väljares intressen.

SD tummar mer och mer på frågor där dom tidigare haft tydlig linje.
NATO, iofs bra att dom ändrat sig.
Pensionerna
A-kassorna
Friskolorna. Lite tragikomiskt att SD försvarar friskolor! Det har ju varit rena plantskolor för islamsk indoktrinering.
Och sist men inte minst Invandringen.

Vill påstå att dom vill hålla sig kvar vid makten för att kunna påverka, lönen är en fastställd bonus.
Citera
2023-07-13, 17:25
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Du menar på allvar att de 1,2 miljoner svenskar som lämnade Sverige för "Amerika" inte var ett "folkutbyte" utan migration är bara ensidig, förklara den tesen i så fall.
Jag relaterar hela tiden till topic också att ofta skickade man en son som sedan tog över fler syskon och i de fall de hade råd även föräldrar. Alltså anhöriginvandring.

Vad är ovanligt lamt i att konstatera att vi tappade 1,2 miljoner svenskar mellan typ 1850 och 1920 talet.
På vilket sätt var inte detta problematiskt med tanke på hur många barn, barnbarn, barnbarnsbarn osv dessa hade gett uppkomst till?
Varför ignorerar du detta och visar därmed avsky för ditt eget folk?
Hur kan det vara ett folkutbyte i Sverige under den stora utvandringen till Amerika, inga andra flyttade ju till Sverige?
Däremot stämmer det att det var ett folkutbyte i Amerika under samma period.
Indianerna blev bortkörda från sitt eget land och mark och tvingade in i reservat samtidigt som utvandrare från Sverige och andra länder flyttade dit
Avsky för sitt eget land och medborgare har dom som öppnade gränserna för allsköns ondska mer gjort sig skyldiga till.
Citera
2023-07-13, 17:25
Medlem
Brutus01s avatar

Rensat bort massa OT och tjafs. Nu håller vi oss till ämnet.

Ämnet är inte mordfrekvensen år 1900 eller dy.

//Moderator
Citera
2023-07-13, 17:26
Medlem
Citat:
Du har rätt, men det finns fler flumliberaler som vill ha helt öppna gränser inom högern än inom S.
Det ligger i högerns DNA numera att ha en hög invandring som slår sönder välfärdssamhället för att skapa ett nytt USA med privatiseringar.
Gamla stammens sossar ville inte ha dagens utveckling, dom blev överkörda i vacuumet då Göran Persson avgick.

Det finns dessvärre fortfarande gott om gamla och halvgamla gråsossar kvar bland väljarna som fastnat med att alltid rösta på ett parti som inte finns kvar i den form med den politik de en gång stod för. Dessa röstar på sossarna oavsett vilken politik de för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in