• 1
  • 2
2023-07-11, 17:08
Medlem
Ska köpa mig en till 116610Lv för 239k

Jag bor i Göteborg och vad jag vet så finns det ingen som kan kolla om klockan är äkta. Den är givetvis full set. Men sånt går ju också att fejka.

Enda sättet jag kan komma på är att.öppna upp klockan och kolla på den invändigt och jämföra med en annan Rolex. Jag har en äkta 126610lv bla. Om jag öppnar upp båda 2 och jämför så borde det väl vara ganska safe?

Inte ens super kopior från Schweiz är väl 100% invändigt ?

Vad är det man behöver för att öppna upp klockan?
Citera
2023-07-11, 17:15
Medlem
Wikitomtes avatar
Prova att googla BOETTÖPPNARE ROLEX
Citera
2023-07-11, 17:20
Medlem
AngieDs avatar
sekundvisaren ska glida, gör den inte det kan du direkt säga ej äkta men antar nu att kopiorna bättre än på 80talet nu och också glider?
Citera
2023-07-11, 18:27
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
sekundvisaren ska glida, gör den inte det kan du direkt säga ej äkta men antar nu att kopiorna bättre än på 80talet nu och också glider?

Jag anar att det krävs ett riktigt proffs. Anar att även de kan gå bet på en riktigt bra kopia.
Citera
2023-07-11, 18:29
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saras1057

Jag bor i Göteborg och vad jag vet så finns det ingen som kan kolla om klockan är äkta. Den är givetvis full set. Men sånt går ju också att fejka.

Enda sättet jag kan komma på är att.öppna upp klockan och kolla på den invändigt och jämföra med en annan Rolex. Jag har en äkta 126610lv bla. Om jag öppnar upp båda 2 och jämför så borde det väl vara ganska safe?

Jag skulle inte lita på det. Har du verkligen kollat med Bergströms Ur i Göteborg och det inte går där?
Citera
2023-07-11, 18:39
Medlem
feemaxxxs avatar
Det finns kopior som är så pass bra, ned minsta detalj i urverket, att även samlare/"experter" inte kan skilja på dessa.

https://usa.watchpro.com/is-this-the...ever-produced/

Skulle aldrig köpa en Rolex utan att få den undersökt av en seriös Rolex-handlare.
Citera
2023-07-11, 18:44
Citat:

Gå till en urmakare.
Citera
2023-07-11, 18:51
Medlem
zeligs avatar
Lämna in den på service hos typ Nymans ur så lär du få reda på ifall den är äkta eller inte.

Det finns ju en hel del sk. "Frankenwatch" dvs urverket kommer visserligen från en rolex fast från en billigare modell.
Citera
2023-07-11, 18:54
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Prova att googla BOETTÖPPNARE ROLEX

Ifall man inte är duktig på finmekanik så skulle jag inte rekommendera det. Risken att du repar klockan för 239k är rätt överhängande.
Citera
2023-07-11, 18:55
Medlem
Newkies avatar
Citat:

Köp en kopia istället. Är bara andra klocknerdar sommbryr sig ändå
Citera
2023-07-11, 18:57
Medlem
Ingen köper en dylig klocka utan riktig trace på äktheten.

Hela TS luktar troll som handlar på Blocket eller fan vet vart.

TS kör så det ryker då du kommer bli blåst förr eller senare ändå så som du verkar handla.
Citera
2023-07-11, 19:03
Medlem
Q-s avatar
https://youtu.be/AmWBRCyliNI

Kolla den videon, han jämför en äkta vs fake vs superfake rolex. En massa olika detaljer man kan kika på utan att öppna upp klockan.

Alternativ två: säg till säljaren att ni går ner till en respekterad urmakare som får kika på den.

Tror också att man kan söka upp serie eller ram numret eller vad det kallas på någon hemsida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in