Citat:
Ursprungligen postat av
Lingaa
Flashbackare har bland annat de högsta lönerna i Sverige, kanske i Europa?
Alla som jag känner som är uppe i de lönerna som vissa nämner har oftast inte 1 min över, speciellt för att hänga på massa forum.
Jag och sambon har totalt 55k utöver vardera rikskort på totalt 5500.
Har just nu rätt höga boendekostnader men annars och har nu samtliga utgifter på ca. 29-33k beroende på månad. Kommer kunna gå ner 8k-10k nästa år så utgifterna kommer ligga på runt 25-27k.
Är nöjd med min lön (frun behöver byta jobb). Oavsett så klarar vi oss bra och har en bra levnadsstandard från boende till bil.
Har även ganska mkt besparingar och investeringar.
Det som suger just nu är att allt har gått så precis som alla andra så känns det fortfarande i plånboken. Har dock inte ändrat vårat levnadssätt.
Tycker också att det är lite trist.
Tror mycket väl att det är en del här som tjänar så mycket som de påstår, och sedan är det säkert en del som ljuger om lönen under anonymitetens trygghet, men det är ändå lite trist att det är så få med "vanlig" lön som skriver i dessa trådar. Med vanlig menar jag ett spann på typ... ja, säg 25-35 000 kronor.
Jag själv tjänar 33, och tycker inte att jag har en dålig lön (däremot har jag fått höra av ett par viktigpettrar som tjänat 40-50+ att jag minsann har en dålig lån

), och jag tror att jag också har skrivit i tråden vad mina utgifter går på.
Hade varit kul att läsa mer poster från "vanligt folk", för det ÄR inte normen att tjäna över 40 000 som det ger sken av i tråden. Annars hade medianlönen inte legat på 33-något. Framför allt för egen del så att man kan jämföra och se vad man gör rätt och fel.