Citat:
Ursprungligen postat av
ElvisPresley77
Jag hatar många drag som flockdjuret människan delar. Jag kan tänkas vara högkänslig
https://www.hspforeningen.se/hogkans...hogkanslighet/ och har en sällsynt så kallad Jung-personlighetstyp.
Detta i kombination under många sedan tidig ålder gjorde att jag började förakta nästan allt och alla. Nu har det gått lång tid och det finns fortfarande inte många som förstår mig.
Psykologer gör det inte utan de bara pladdrade på om hur alla
borde vara istället för att acceptera att folk
är olika.
Vad ska jag göra åt det och var ska jag finna mina vänner när jag inte vill ha mer utan samma vara som gjorde mig pissed?
Ja det går att läka. Psykologer är dock inte rätt personer att prata med, de brukar inte hjälpa folk med rationella besvär.
Här ser du vilken syn en psykolog har, är den positiv tycker du?
Citat:
With business-as-usual in the face of multiple global emergencies – climate change, global warming, habitat destruction, extinction of species, loss of biodiversity, pollution, deforestation, land degradation, ocean depletion – it is hard to miss the evil, or at least the madness. Spreading poverty, growing inequality, the commercialization of children, collapsing mental health, the ‘death of mind’, the obesity epidemic, and so on – with a culture like that, who needs enemies?
https://newint.org/features/2012/05/...lture-idealism
För att läka behöver du undvika dålig information och samla god information eller saker du gillar. Fan vad skönt det är att ha internet och helvete vad najs det är att kunna gå till affären och välja mellan tusentals produkter. Det sker en stor utveckling och spridning av kvalitetssystem som hjälper oss bli av med de oetiska företagarna. Idag tvingas ingen välja eko, men de kan väja eko om de vill. Vad är det för frihet i ett samhälle där man tvingar på folk dieter och inför alkoholförbud? Nej, vi slipper det och är fria.
Ser man hur långt vi har kommit från stenåldern och tittar på den snabba utvecklingen så kan man känna sig tacksam att man lever idag. Varför lägga så stor vikt på saker i nuet, när samhället siktar mot att skapa en hållbar och fredlig plats där frihet och kvalité präglar vardagen? Från snickaren som sätter upp stuprör till regionpolitiker som diskuterar framtida infrastruktur, vi har i detta land miljoner aktiva arbetare som gör livet bättre.
Hur man ser mänskligheten är upp till var och en att välja, det är ingen som kan tvinga dig att ha en positiv eller negativ syn. Det får du välja precis som du vill, förutsatt att du inte har något trauma eller tvångstankar; I så fall kan någon psykolog hjälpa dig.