2023-07-10, 01:42
Medlem
Citat:
Två personer har utsatts för mordförsök i de centrala delarna av Sundsvall.

– Vi fick in larmet 23.55, säger Björn Pettersson, RLC-befäl.

Pettersson är i övrigt förtegen om händelsen. Han vill inte kommentera om någon person har gripits eller hur allvarligt skadade de drabbade är.

Ett område har spärrats av och polisen har pratat med eventuella vittnen till händelsen.

https://www.expressen.se/nyheter/mor...soner-skadade/

Action i hela Sverige idag! Nån som vet något?
Citera
2023-07-10, 02:25
Medlem
Regeringsbildares avatar
Inträffade i Sidsjö enligt SVT-nyheter

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...a-till-sjukhus
Citera
2023-07-10, 03:45
Medlem
Drooids avatar
Polisens korta händelserapport:

"09 juli 23:55, Mord/dråp, försök, Sundsvall"
https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-sundsvall/
Citat:
Mordförsök på två personer anträffade utomhus i Sundsvall

Polis och ambulans larmas till Sidsjö i Sundsvall med anlening av att två personer utsatts för mordförsök.

Båda personerna är avförda med ambulans till skjuhus.

Polisen är på plats och jobbar med sedvanliga utredningsåtgärder.

Text av
RLC-bef Björn Pettersson
Publicerad
10 juli 01:10
Citera
2023-07-10, 05:52
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad.
/ Moderator
Citera
2023-07-10, 09:42
Medlem
Vart vid Sidsjön? Var där igår och stötte på en kille med boots, väst pch tatueringar rökandes gåendes upp vid parkeringen i skogen. När vi kom förbi så blev han nervös och frågade hur långt upp man kom på spåret upp i skogen.

Vi svarade 3-4km, ahh de kommer inte jag gå med dom här skorna. Sen när vi fortsatte uppöver så säger ääh jag vänder. Vi svarade förstår de och skrattade.

Kanske inte har ett skit med detta att göra så klart, men kändes som snubben var där av en annan anledning.

Man går inte på promenad i boots, tänder en cigg och prospekt väst..😂
Citera
2023-07-10, 10:01
Medlem
Avspärrat vid rondellen (vid ica) i Sidsjön längst gångvägen in i bostadsområdet samt över bron uppemot sidsjö vc.
Citera
2023-07-10, 10:18
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Vart vid Sidsjön? Var där igår och stötte på en kille med boots, väst pch tatueringar rökandes gåendes upp vid parkeringen i skogen. När vi kom förbi så blev han nervös och frågade hur långt upp man kom på spåret upp i skogen.

Vi svarade 3-4km, ahh de kommer inte jag gå med dom här skorna. Sen när vi fortsatte uppöver så säger ääh jag vänder. Vi svarade förstår de och skrattade.

Kanske inte har ett skit med detta att göra så klart, men kändes som snubben var där av en annan anledning.

Man går inte på promenad i boots, tänder en cigg och prospekt väst..😂

Om detta var sent på kvällen tycker jag du bör tipsa polisen.
Citera
2023-07-10, 10:23
Medlem
Är inte sidsjö lite av Sundsvalls knark central? Tänker om det eventuellt är överdos av narkotika. Fast sidsjö har kanske blivit bättre nu än för 10-15 år sedan
Citera
2023-07-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Är inte sidsjö lite av Sundsvalls knark central? Tänker om det eventuellt är överdos av narkotika. Fast sidsjö har kanske blivit bättre nu än för 10-15 år sedan

Rejält uppstädat där nu, mest bara barnfamiljer och hederligt folk som bor där sen dom börja bygga radhus och flyktingförläggningen försvunnit
Citera
2023-07-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Om detta var sent på kvällen tycker jag du bör tipsa polisen.

De var inte sent, utan på eftermiddagen. Troligast inget med detta göra, men kändes helt klart konstigt. Våran spontana tanke var att snubben skulle leverera knark eller gömma nått vapen osv. Men men massa spekulationer nu ifrån vår sida, så inget att gå på.
Citera
2023-07-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy

Haha snälla, Sidsjön är ett bra område med högre socialstatus än många andra ställen i Sundsvall.

Hade vi prata om Bredsand, Kvissleby, Nacksta, eller Skönsberg hade jag trott mera på din teori.

Men absolut, områden har inget med affärer att göra. Dvs en uppgörelse affär aom gått fel, kan hända var som helst.
Citera
2023-07-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
De var inte sent, utan på eftermiddagen. Troligast inget med detta göra, men kändes helt klart konstigt. Våran spontana tanke var att snubben skulle leverera knark eller gömma nått vapen osv. Men men massa spekulationer nu ifrån vår sida, så inget att gå på.

prospekt till vilken klubb ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in