• 1
  • 2
2023-07-09, 06:44
Medlem
marklyft100s avatar
Första puffen på en cigarett, alltså när man tänder den, brukar alltid bli ett munbloss. Alltså inhaleras inte röken i samband med att cigaretten tänds. Jag vet inte varför eller vad det beror på. Jag har alltid gjort så.

Hur tänder ni cigaretter? Tankar och funderingar?
Citera
2023-07-09, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Första puffen på en cigarett, alltså när man tänder den, brukar alltid bli ett munbloss. Alltså inhaleras inte röken i samband med att cigaretten tänds. Jag vet inte varför eller vad det beror på. Jag har alltid gjort så.

Det stämmer som du skriver. Personligen är det för att just första blosset på en cigg av någon anledning verkar starkare eller vad man ska säga. Det river lite mer. Enda gången som är skillnad är nog när jag använder tändstickor. Då är första betydligt godare.
Citera
2023-07-09, 07:42
Medlem
Nu kanske jag röker totalt 2-3 paket per år i samband med olika aktiviteter. Men jag gör exakt samma, och på den tiden folk jag känner fortfarande rökte så gjorde dem också så. Jag tror att jag gör det för att den ska tändas ordentligt?
Citera
2023-07-09, 08:19
Avstängd
När jag rökte så vart de så men det va för jag fici för mig att första blosset innehöll gas fr tändaren
Citera
2023-07-09, 09:18
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolle96omkommen
Cigaretten är bara en gammal löjlig grej som man trodde var coolt och som man behövde ha för att man gillade att pyssla med något. Man trodde att cigaretten var frihet. Men tryck i dig 10 mg nikotin så vill du inte röka därefter.
Cigaretter är coolt. Cigaretter är frihet.
Citera
2023-07-09, 09:20
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Det stämmer som du skriver. Personligen är det för att just första blosset på en cigg av någon anledning verkar starkare eller vad man ska säga. Det river lite mer. Enda gången som är skillnad är nog när jag använder tändstickor. Då är första betydligt godare.
Hmm... Kanske är det så, eller någon underliggande bismak från tändaren?
Citera
2023-07-09, 09:25
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Jag är glad att jag aldrig tagit den första puffen på en cigarett.
Både min mor och min syster dog båda av kol orsakad av många års rökning.

Citat:
Så vad hoppas då du dö av istället.. Du förstår väl att det inte spelar någon roll om du blir 80 eller 90. Dör av kol eller Alzheimers..

Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Det ska du vara glad för. Skillnaden mellan oss är att jag fortsätter röka trots vetskapen om vad kol gör. Längtar själv till den dagen jag inte vill röka längre.

Citat:
Varför skulle jag hoppas på att dö? Har haft cancer men dog inte av det.

Citat:
Var hemskt att se min syster den sista tiden, hon hade 20% lungkapacitet och att gå på toaletten fick henne att sedan sitta och flämta i 15 minuter innan andningen var normal igen.
Varma dagar fick hon ha syrgas för att andas.

Citat:
Nu funkar inte citeringarna här. FB har stängt av knappen som citerar. Men till ämnet.. Du måste ju dö av något. Målet med livet kan knappast bara vara att bli så gammal som möjligt. Vem vill ens det... Det är åren du ska fylla med liv, inte livet med år.
Nu får ni ger er. Jag bryr mig inte om du röker eller om kol-systrar och kol-morsor. Inte heller cancer eller något annat. Inget av det här hör till ämnet.
Citera
2023-07-09, 22:27
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
När jag rökte så vart de så men det va för jag fici för mig att första blosset innehöll gas fr tändaren
Kanske är det något sånt undermedvetet. Ganska dumt egentligen med tanke på allt annat man villigt suger i sig från tobaken. Men gott är det.
Citera
2023-07-09, 22:30
Medlem
Pruttmuffs avatar
Jag brukar inhalera första puffen, men av någon anledning får jag alltid hosta då.
Citera
2023-07-10, 20:34
Medlem
stavas avatar
Citat:

Precis så! Har faktiskt inte tänkt så mycket på det, men är det inte liksom bara för att få igång själva glödandet i cigaretten? Alltså möta eldslågan med ett lagom sug så den tar sej. Nästa bloss blir djupare och goare...
Citera
2023-07-10, 20:34
Medlem
stavas avatar
Citat:
Cigaretter är coolt. Cigaretter är frihet.

ABSOLUT!
Citera
2023-07-11, 20:29
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stava
Precis så! Har faktiskt inte tänkt så mycket på det, men är det inte liksom bara för att få igång själva glödandet i cigaretten? Alltså möta eldslågan med ett lagom sug så den tar sej. Nästa bloss blir djupare och goare...
Ja, precis. Man tar inget halsbloss när man tänder den. Jag har dock sett att vissa gör det. Cigaretter är gott. Man mår väl av det.
Citat:
Ursprungligen postat av stava
ABSOLUT!
Kärlek till dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem