• 1
  • 2
2023-07-08, 03:46
Medlem
Klagans avatar
Är antagligen låst artikel. Men nu kryper aktivisterna försiktigt fram. De som korsar sina egna övertygelser och utsätter sig för risker de inte förstår. Bara att poppa Popcorn och studera kraschen i slowmotion.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rige-fran-nato
"Lucas, 29, har ansökt om att få bränna koranen i Helsingborg.

Anledningen? Han vill stoppa Sverige från att gå med i Nato.

– Jag fick en snilleblixt, säger han."
Låter skitbra. Hoppas han har uppbackning för detta och inte bara naiva idéer om enhörningar som pruttar parfym. Eller så är det en bluffartikel som vanligt från media. Journalist ringer "polare" och betalar 20papp om de frontar kuliga storys. (Inget ovanligt alls.)
Citera
2023-07-08, 03:49
Avstängd
FarliKorvs avatar
Hold on, du länkar till en låst artikel och frågar saker som rör artikeln som vi inte kan läsa?
Citera
2023-07-08, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Hold on, du länkar till en låst artikel och frågar saker som rör artikeln som vi inte kan läsa?
Den är inte låst!
Citera
2023-07-08, 04:00
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Pröva klicka på länkar?
Citera
2023-07-08, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Det står att den antagligen är låst i trådstarten.
Är ni efterblivna i denna tråd eller? DEN ÄR INTE LÅST! Jag läste precis hela! 🤨
Citera
2023-07-08, 04:23
Medlem
Han har ju rätt i det och vänder Erdogan mot sig själv så att säga, som lovat att inte släppa in Sverige i Nato så länge Koranen bränns. Nu kan det vara möjligt att Recip vänder ändå om han får F-16 plan och försäkringar från Uffe att Sverige ser över lagen.

Sen blir det dock lite menlöst av aktivisten som tänkt lotten får avgöra vilken bok han bränner, då kanske han helt missar målet med att bränna rätt bok.
Citera
2023-07-08, 04:28
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

Sen blir det dock lite menlöst av aktivisten som tänkt lotten får avgöra vilken bok han bränner, då kanske han helt missar målet med att bränna rätt bok.
Säger du det säger du? Lite av poängen med tråd . Gissar på fejkartikel de luxe .
😎
Citera
2023-07-08, 10:42
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Lucas vill bränna en helig bok.

Hej.

Helsingborg kan få en egen koranbränning då Lucas vil demonstrera mot Nato, och har ansökt om att bränna en helig bok.

Lucas verkar dock inte riktigt vilja utsätta sig för risker, eller trampa någon på tårna då han ska slumpa fram en helig bok ur en påse innan han bränner den.

Vad bör vi diskutera? Hur mår Lucas om han beklagar sig för att ändå kanske förnärmad en stor folkgrupp, för att själv vilja påverka Sveriges utrikespolitik.

Är Lucas en antidemokrat? Är det rimlig att han riskerar att bli antisemit, islamofobi eller ofreda den kristna befolkningen för att han vill skada Sverige?

Kommer Lucas att för alltid ses som en fiende till Islam, trots att han inte riktigt verkar vilja bränna boken. Jag får känslan att han inte riktigt vill protestera mot islam vilket gör det värre, då han riskerar att förolämpa folks tro för att skapa reaktioner och inte dess innehåll. Eller kommer han kunna ses som en antisemit.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...e-genom-bokbal
Citera
2023-07-08, 10:44
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Min personliga tanke är att Lucas använder samma argument som en kvinnomisshandlare och rättfärdigar sina handlingar med att han egentligen inte vill men ser det som nödvändigt.

Det är en retorik jag har extremt svårt för, och jag hoppas att Lucas inser vad han håller på med och skäms i resten av sitt liv.
Citera
2023-07-08, 11:05
Medlem
Tror inte någon muslim direkt bryr sig om hans sympatier om någon blir kränkt, fattar han ens vad han håller på med?

Troligen är han inte helt självmordsbenägen, utan han vill ha tillståndet, sen "råkar" det bli en bibel ur hans jävla påse som eldas upp.

Oavsett så extremt idiotiskt människa, och troligen är det här faktiskt bättre för NATO-ansökan, så det blir mer och mer uppenbart att brännandet av koraner inte handlar om kritik mot islam utan om att stoppa NATO-processen.
Citera
2023-07-08, 11:15
Medlem
Så jävla kompatibelt att heta Lucas och vara tom aktivist, jävla mobboffer Kalle Anka namn.

Vill han verkligen demonstrera mot NATO ska han väl bränna ett Gripen-plan.
Citera
2023-07-08, 12:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
– Jag fick en snilleblixt, säger han."
Han måste ha varit hög när han fick den och sedan inte gjort de obligatoriska efteranalyserna man alltid måste göra när man fått idéer när man är hög, för i nuläget innebär hans snilleblixt även att han eventuellt kommer att behöva leva gömd och med noll rörelsefrihet under de bästa åren av hans liv.

Han blir frihetsmartyr för ett fritt Sverige som han själv aldrig kommer att få åtnjuta friheten av..
Senast redigerad av Trolltestet 2023-07-08 kl. 12:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in