• 1
  • 2
2023-07-07, 15:57
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AboveTheLinee
Sök upp alla du skadat och be om förlåtelse face to face. Det är extremt läkande.
Efter det kan du jobba vidare på att förlåta dig själv.
Har gjort det jag kan för att gå vidare men det är omöjligt, schack matt för mitt liv
Citera
2023-07-07, 21:08
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizium
Att känna skuld för dåliga saker man gjort visar att det finns något annat i dig, något som vill det goda och och som står i motsättning mot de handlingar du inte är stolt över. Det är bra och jag tycker allför många hastar förbi det du nu vågat stanna kvar i, för det är naturligtvis plågsamt att konfronteras med de mindre smickrande sidorna hos sig själv. Var inte rädd när du blickar ner i mörkret för du någonstans där möter dig en dag ljuset. Försök balansera lite dock, och minns att också du varit utsatt på olika sätt för andra människors skadliga handlingar. Sitt med sakerna och känslorna de framkallar men sluta straffa dig själv. Det är svårt nog ändå.
Men om det är oförlåtligt och andra aldrig kommer förlåta?
Citera
2023-07-07, 21:08
Medlem
Arazands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Azarand har problem med självbestraffning. Det kan vara svårt att bli av med. Han borde försöka hitta någon hobby till exempel, eller göra något kreativt för att stänga ute tankarna som mal i hans huvud.

Alternativt kan han ta sig en rejäl fylla. När man är riktigt berusad så ser hjärnan vilka tankar som den kan rensa bort. Dåliga tankar blir oviktiga märker man när man nyktrat till.
Tror knappast alkohol är svaret. Snarare botgöring
Citera
2023-07-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arazand
Har gjort det jag kan för att gå vidare men det är omöjligt, schack matt för mitt liv

Shackmatt för ditt liv?
Offerkoftan är så jävla patetisk lägg av.
Googla folk med ansiktstumörer så får du lite perspektiv
Citera
2023-07-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arazand
Men om det är oförlåtligt och andra aldrig kommer förlåta?

Vad är det du har gjort som är oförlåtligt?

Rent generellt skulle jag annars säga att även om de du brustit mot inte kan förlåta så kan du fortfarande låta dig omvandlas till en människa som aldrig mer skulle agera så som du tidigare gjort och det är egentligen det som är det viktigaste här.

Det som är bra är att det finns en uppenbar önskan hos dig, att bli en bättre människa, och i bästa fall kan du kanske också använda dina erfarenheter till något användbart i framtiden. Men här och nu behöver du finna ett sätt att läka inombords. Kanske skulle du tala med någon, en präst eller en psykolog exempelvis, eller kanske både och.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in