2023-07-06, 12:55
Medlem
Ska få mens om 2-3 dagar men tog ett ägglosningstest imorse med morgon urin och det var positivt (läst att man kan ta ägglossningstest som gravtest) tog nu ett gravtest men inte med morgon urin och det var neg. Är jag gravid men det är för tidigt för att se men att morgon urin gav utslag
Citera
2023-07-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irma112
Ska få mens om 2-3 dagar men tog ett ägglosningstest imorse med morgon urin och det var positivt (läst att man kan ta ägglossningstest som gravtest) tog nu ett gravtest men inte med morgon urin och det var neg. Är jag gravid men det är för tidigt för att se men att morgon urin gav utslag
Du kan ha en sen ägglossning. Ta nytt graviditetstest.
Om det är graviditet som syns på ägglossning stickan så kommer det också kunna ge utslag på graviditetstest. Du kan ha druckit för mycket så morgonurinet imorgon på ett känsligare graviditetstest bör kunna besvara din fråga.
Citera
2023-07-06, 13:00
Medlem
För jag har inte känt av att jag fått ägglossning men brukar inte få den två dagar innan mens. Men är det ett chans att jag är gravid?
Citera
2023-07-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Du kan ha en sen ägglossning. Ta nytt graviditetstest.
Om det är graviditet som syns på ägglossning stickan så kommer det också kunna ge utslag på graviditetstest. Du kan ha druckit för mycket så morgonurinet imorgon på ett känsligare graviditetstest bör kunna besvara din fråga.

ör jag har inte känt av att jag fått ägglossning men brukar inte få den två dagar innan mens. Men är det ett chans att jag är gravid?
Citera
2023-07-06, 13:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
För jag har inte känt av att jag fått ägglossning men brukar inte få den två dagar innan mens. Men är det ett chans att jag är gravid?
När du får ägglossning kan variera ibland - och mensen kommer som svar på ägglossningen.
Dvs är ägglossningen förskjuten så får du senare mens den månaden.
Enklast är väl som andra har sagt - att du tar ett gravtest. Då vet du ju -- ingen på Flashback lär ju kunna ge dig svar i alla fall.
Citera
2023-07-06, 13:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Ja. Men det finns ingen av oss som kan uttala oss om det och tyvärr så får du vänta någon dag tills du faktiskt är sen med din mens - med ett graviditetstest. Jag vet att det är svårt att vänta - men det är så det är.
Citera
2023-07-06, 15:34
Medlem
Merwinnas avatar
Felpost
Citera
2023-07-07, 14:25
Medlem
Citat:
(läst att man kan ta ägglossningstest som gravtest) tog nu ett gravtest
Vad är gravtest? Ska du testa en grav?