Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-07-06, 08:47
Medlem
Både finska och svenska S:are gör stor poäng av eventuella SD eller Sannfinländare som uttrycker eller förespeglar åsikter eller handlingar som inte är politiskt socialt acceptabla. Men, de är inte lika snabba att fördöma när det visar sig att deras egna, Ida Karkianen, eller nu Antti Lindtman nakenheilar på foto.

Bilden är tagen på en bögig julfest där nakna män står med tomtemössor och skägg samt något som ser ut som vapen, riktiga eller ej, och heilar. Antti försvarar sig med att det inte var tänkt att offentliggöras, tror fan det, utan är tagna i ett festsammanhang OCH när han var 18 år gammal.

Så, är finska och svenska S angelägna nu att stenhårt fördöma och kräva omedelbar räfst och avgång samt fängelsestraff samt massiva böter eller tänker man köra huvudet i sanden och låtsas som inget?

https://www.friatider.se/finsk-s-top...en-pa-nazifoto
https://www.iltalehti.fi/politiikka/...4-5e2627bac7b8
Citera
2023-07-06, 08:51
Medlem
Eponumoss avatar
”Jag var ingen nazistsympatisör då, och jag är det inte nu. Jag kan inte heller ha varit på nynazisternas goda sida då på grund av mina åsikter, säger Antti Lindtman till Iltalehti.”

”Goda sida”, vad menas?
Citera
2023-07-06, 09:13
Medlem
Kongruensbojds avatar
MUF-mongos gjorde hitlerhälsning framför bilder av Carl Bildt på 90-talet. De var såklart inte nazister för det, utan anspelade skämtsamt på att hallänningen var ”en stor ledare”.

Häromdagen fick jag upp en annons på Instagram för t-shirts med skidtema: Ski Heil stod det på en av dem.

Kom igen, en full artonåring.

Men visst, sossar unnar man ju ett tjuvnyp.
Citera
2023-07-06, 09:14
Medlem
Europes avatar
Ärligt talat tycker jag det är irrelevant om man för länge sedan har festat loss icke-PK som 18-åring. Jag klädde som 18-åring ut mig som nazist när vi hade maskerad och självfallet heilar jag på ett foto från den gången. Jag var inte nazist och jag valde inte dräkten, så vad spelar det för roll? På den tiden var jag dessutom mindre konservativ än jag är idag och var positiv till den stora invandringen.

Edit: Det är talande att ingen tyckte det var anmärkningsvärt att vi drog förbi vår arbetsplats i nazidräkt. Tala om att det var mindre PK på den tiden. Folk fattade på den tiden att saker kan vara på skoj eller låtsas.
Senast redigerad av Europe 2023-07-06 kl. 09:19.
Citera
2023-07-06, 09:16
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Både finska och svenska S:are gör stor poäng av eventuella SD eller Sannfinländare som uttrycker eller förespeglar åsikter eller handlingar som inte är politiskt socialt acceptabla. Men, de är inte lika snabba att fördöma när det visar sig att deras egna, Ida Karkianen, eller nu Antti Lindtman nakenheilar på foto.

Bilden är tagen på en bögig julfest där nakna män står med tomtemössor och skägg samt något som ser ut som vapen, riktiga eller ej, och heilar. Antti försvarar sig med att det inte var tänkt att offentliggöras, tror fan det, utan är tagna i ett festsammanhang OCH när han var 18 år gammal.

Så, är finska och svenska S angelägna nu att stenhårt fördöma och kräva omedelbar räfst och avgång samt fängelsestraff samt massiva böter eller tänker man köra huvudet i sanden och låtsas som inget?

https://www.friatider.se/finsk-s-top...en-pa-nazifoto
https://www.iltalehti.fi/politiikka/...4-5e2627bac7b8
Fan vad sjuka fester dom har i finland.
Citera
2023-07-06, 10:20
Medlem
Typiskt att fegisarna inte vågar visa ansiktena.
Citera
2023-07-06, 10:21
Medlem
sandyhells avatar
En heilar med höger arm, den andre med vänster arm. Får man heila så? Kan det ens räknas som heilningar?
Citera
2023-07-06, 10:38
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
”Jag var ingen nazistsympatisör då, och jag är det inte nu. Jag kan inte heller ha varit på nynazisternas goda sida då på grund av mina åsikter, säger Antti Lindtman till Iltalehti.”

”Goda sida”, vad menas?
Alltså han är ju maskerad. Varför nekar han inte. Sympatisera verkar han absolut göra. Ser inte ironin. Ser några fulla finnar som känner brödraskap i att hylla Hitler.
Citera
2023-07-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

”Goda sida”, vad menas?

Hm, man måste nog vara politiker för att kunna förstå det uttalandet.

Förresten, nazistisk julfest, rimmar inte det illa?
Nazisterna var väl inte direkt förtjusta över att fira en judes födelse.
Citera
2023-07-06, 11:02
Bannlyst
Man hoppades kanske lite på en efterträdare av Marins kaliber

Fula farbröder blev det i stället.
Citera
2023-07-06, 11:07
Medlem
Judgments avatar
Ok? Jag bryr mig inte. De som gråter över detta behöver terapi.
Citera
2023-07-06, 11:08
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Man bör tänka en extra gång innan man väljer någon som heter Anti.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in