Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-07-06, 00:45
  #13
Medlem
Ni som värderar det till 100-200kr, kan ni på något sätt styrka era påståenden? Bildsöker jag på Google är det mellan 1000-7000kr som gäller. Jag gissar att mitt spel ligger i det undre spannet, men absolut inte runt hundringen.
Tror ärligt att enbart pjäserna skulle gå för mer.
Citera
2023-07-06, 07:25
  #14
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Förutom egna tyckanden, har du något som backar upp det du säger? Nämnde i trådstarten att pjäserna inte är i plast. Som sagt tror jag inte att brädet är överdrivet värdefullt men snälla lilla avundsjuka du, mer än en hundring får jag ju lätt beaktat genom att bara kolla på tradera.
Vems tyckanden skulle jag ha om inte mitt eget ?

Du tror att pjäserna är i bakelit, vilket ju är en plast.
Citera
2023-07-23, 13:32
  #15
Medlem
Som någon sa ser det ut som en typ av bräde man hittar i drösvis på marknader i Mellanöstern med omnejd, har själv ett i samma stil. Var väl tio år sen kanske, men betalade nog inte särskilt mycket. Sedan är det bergis så att det i "genren" finns lyxigare varianter, och då får man väl sätta sig in lite i hantverket/materialvalen osv, men verkar inte framgå något som tyder på att ditt bräde skulle vara enn premiumvariant eller ha något antikvärde? Svårt att tro att du får mer än max ett par hundralappar om du säljer det. Med lite flax kanske upp till en femhundring, om du springer på en opriskänslig köpare som vill ha just det brädet och inte har någon annanstans att köpa det. Men oavsett vad det är värt är det ju tjusigt, tycker du ska behålla det och spela backgammon istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback