2023-07-05, 00:34
Medlem
Har en affärsidé, hur kan jag testa denna om det finns en marknads för den och för det priset?
Citera
2023-07-05, 00:38
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Har en affärsidé, hur kan jag testa denna om det finns en marknads för den och för det priset?

Det beror ju helt på vilken typ av produkt det handlar om, prisläge, målgrupp och din egen budget.
Citera
Medlem
Citat:
Du gör en marknadsundersökning. Jag var på väg att starta eget som ung och hade sannolikt slagit igenom bra om jag vågat, och jag gick helt enkelt och pratade med folk. Nåväl. Jag var tvungen pga skolan men ändå.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
På 70- o 80-talet testades konsumentprodukter i bla Norrköping.för gigantiska summor.

Idag testar du det för några tusenlappar på internet og de sociala plattformar som passar din produkt bäst. O du får svar direkt.
Citera
2023-07-05, 00:42
Medlem
Citat:

Vänd dig till rätt människor, tex Epicenter i Sthlm eller företagarcentrum.

Eller så letar du upp konkurrenter till din idé och kollar deras kundkrets och räknar på om du kan ta andelar från dem och vad det isåfall skulle ge dig i slutänden.

En ren affärsidé är troligen inte värt något alls om du inte kan förverkliga den.
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-07-05 kl. 00:46.
Citera
2023-07-05, 03:03
Medlem
pn222jws avatar
Prova https://www.accindi.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in