2023-07-04, 22:40
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skön trådstart. Märks att du inte har eftergymnasial utbildning.

Bästa jobbet när det kommer till...? Lön? Trivsel? Skaffa vänner? ...?

TS har studerat till maskiningenjör sedan 2015… Tyvärr hittar jag inte den tråden.
Citera
2023-07-04, 22:43
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad skulle ni säga är det bästa jobbet som inte kräver eftergymnasial utbildning?

Det finns inget "bästa jobb". Det är alltför subjektivt. Vad gillar du att göra? Vad tycker du är viktigt? Vad tycker du är roligt? Är lönen viktigast? Är arbetstiderna viktiga? Är kollegorna viktiga? Eller vill du jobba ensam? Gillar du att jobba mot kund eller inte? Vill du vara fysiskt aktiv? Vill du ha en mental utmaning? Vill du göra så lite som möjligt?

Det går inte att svara på...
Citera
2023-07-04, 23:46
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag säger brevbärare, inga kunder, omväxlande miljö, man kan lyssna på podcasts och föreläsningar, man kan med gott samvete skippa några cardio-pass.
Citera
2023-07-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Varför skulle man inte kunna det? Jag jobbar som projektledare och grafiker på ett företag utan utbildning där jag stormtrivts sista 10 åren (nåja, fram till nyligen när ett utländskt bolag köpte vårt bolag och allt har blivit skräp sen dess). Noll utbildning, och jag kom in via praktik i 3 månader.

Gissar att du inte anställdes som projektledare för 10år sen.
Citera
2023-07-05, 03:17
Medlem
volvo 240s avatar
Att sitta i färtjänstväxel tycker jag verkar vara ett soft jobb. En hög lön runt 25k, man sitter och pratar med mestadels vänligt folk och man hjälper några av de mest utsatta.

Ska bli roligt att börja med.
Citera
2023-07-05, 06:02
Medlem
Kvalitetsjobb haha, som att man får ett kvalitetsjobb för att man studerar! Det beror väl på vad man menar med kvalitet. Frihet under ansvar, hög lön, bra förmåner you name it.
Citera
2023-07-05, 06:37
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Gissar att du inte anställdes som projektledare för 10år sen.
Korrekt, anställdes som grafisk formgivare. Sen blev vi uppköpta och de kapade halva grafiska avdelningen på hälften. Jobbar fortfarande med det dock när tid finns.
Citera
2023-07-05, 06:43
Medlem
Olika typer av säljare.. tjänstebil och ofta väldigt bra betalt!
Inte sällan resor ut i världen osv.

I detta fall pratar jag om en vän som säljer ventiler av olika slag. Han är 29år som jag och har runt 800k om året.

Det är väl hyfsat om man inte pluggat.
Citera
2023-07-08, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad skulle ni säga är det bästa jobbet som inte kräver eftergymnasial utbildning?
Styrman eller sjökapten, pilot trillar väl in där också...och sen givetvis programmerare,.
Sjuksköterska kan vara välbetalt också även om de flesta EU-Länder idag lagt utbildningen på eftergymnasial nivå.. dock vet jag inte hur lätt det är att få jobb utan att komplettera ett gymnasialt SSP vilket då borde räknas till eftergymnasial.
Citera
2023-07-08, 09:43
Medlem
TonyMoontanas avatar
Lss boende, undersköterska osv
Citera
2023-07-08, 10:20
Medlem
Vet inte om det är det bästa. Men lagerarbetare har bra betalt med tanke på att man på sin höjd behöver ett truckkort.
Citera
2023-07-08, 10:23
Medlem
Politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här