2023-07-04, 13:46
Medlem
Hej, jag tror att jag har slutat bry mig. Känslan kom tidigare idag när jag fick reda på att en tjej jag snackat med under en längre tid spenderade natten tillsammans med en vän/bekant till mig. Kände först att jag blev arg, men den känslan vände snabbt till någon form av tomhet. Ligger nu i min säng och känner bara hur allt jag gör alltid blir fel, och att jag är dum nog att göra samma misstag flera gånger, dum nog att lita på folk. Men att jag samtidigt inte längre bryr mig. Ingenting är officiellt mellan mig och tjejen i fråga men har fått uppfattningen om att det är väg att bli det. Vet inte ens om jag har rätt att vara arg eller ledsen. Är det någon som kan relatera?
Tacksam för svar
Citera
2023-07-04, 13:50
Medlem
Sluta bete dig som en mesig fårskalle!

Ta dig i kragen förfan.

Hur gammal är du?

Du kan börja med att be din vän dra åt helvete om han vet att ni hade något.

Tjejen o din vän kanske också hade det? Hon kanske bara pratade med dig som vän? EllerV
Citera
2023-07-04, 14:31
"Jag tror att jag har slutar bry mig". Kör vidare på din tro i så fall. Om du har slutat att bry dig så kan inte du hjälpa det utan det är i så fall bara fakta. Inget är mitt fel utan jag har offerkofta på mig som gör att det alltid är de specifika omständigheterna som gör att allt blir som det blir, och denna kofta är inte något plagg som jag kan ta av mig. Jag har inga magiska krafter som kan ändra detta faktum då jag bara är människa.
Därmed sagt så står jag utanför tom vad jag själv tycker och anser så vad kan jag göra åt saken då jag har slutat att bry mig.
Senast redigerad av SD-Kuriren 2023-07-04 kl. 14:34.
Citera
2023-07-04, 14:39
Medlem
SnutteFia03s avatar
Låter som att du är less på hela situtationen, uppgiven.

Tråkigt när det blir sådär, men det är bara att gå vidare. Det är inte dumt att lita på folk, men man ska heller inte vara naiv såklart.

Klanka inte ner så mycket på dig själv över det hela, det är ju inte du som gjort något fel här?
Citera
2023-07-04, 15:02
Medlem
ManSomKans avatar
Kan känna igen mig. Prova droger, det får en att acceptera det som händer.
Citera
2023-07-04, 15:27
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjaaman
Hej, jag tror att jag har slutat bry mig. Känslan kom tidigare idag när jag fick reda på att en tjej jag snackat med under en längre tid spenderade natten tillsammans med en vän/bekant till mig. Kände först att jag blev arg, men den känslan vände snabbt till någon form av tomhet. Ligger nu i min säng och känner bara hur allt jag gör alltid blir fel, och att jag är dum nog att göra samma misstag flera gånger, dum nog att lita på folk. Men att jag samtidigt inte längre bryr mig. Ingenting är officiellt mellan mig och tjejen i fråga men har fått uppfattningen om att det är väg att bli det. Vet inte ens om jag har rätt att vara arg eller ledsen. Är det någon som kan relatera?
Tacksam för svar

Snackat med under en längre tid. Hade du kommunicerat dina känslor bättre och varit snabbare så hade du undvikit detta. Hon kanske bara trodde att ni var kompisar. Först till kvarn när det gäller brudar, slösa ingen tid om du är intresserad.
Citera
2023-07-04, 15:28
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManSomKan
Kan känna igen mig. Prova droger, det får en att acceptera det som händer.

Det är ju ett klassiskt flyktbeteende. Förutom svamp då där man konfronteras med sina underliggande känslor.
Citera
2023-07-04, 15:29
Medlem
F.Hansens avatar
Thats life, acceptera och gå vidare.
Citera
2023-07-04, 15:31
Medlem
ManSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Det är ju ett klassiskt flyktbeteende. Förutom svamp då där man konfronteras med sina underliggande känslor.

Ja, det är iofs sant.
Citera
2023-07-04, 16:20
Medlem
zcinners avatar
Bra! Dagen jag slutade bry mig det var då det började hända grejjer i livet. glädjen lyckan orken motivationen allt. Du kommer klara detta, och ja du kommer göra samma misstag igen, men du kommer göra dom och inte bli helt pajj för du bryr dig inte du kommer ba gå vidare med huvudet högt och ett smile. upp nu tänk ut nästa steg <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in