Tänkte testa det. Finns i butiken så i värsta fall kan man lämna tillbaka det om man inte är nöjd.
Tänker som sagt inte lägga ut några astronomiska summor på ett grafikkort.
Säkert okej men jag skulle kört på detta kortet med liknande specifikationer i din sits Inno3D RTX2060 Twin X2 OC ...Det är inga problem att skicka tillbaka till Amazon heller.
Säkert okej men jag skulle kört på detta kortet med liknande specifikationer i din sits Inno3D RTX2060 Twin X2 OC ...Det är inga problem att skicka tillbaka till Amazon heller.
Finns det något enkelt sätt att överklocka grafikkort? Har ett GTX 1080 TI kort. Kan man överklocka enkelt genom Geforce Experience? Eller till till exempel MSI Afterburner?
Jag är lite sugen på ett nytt kort, men har ett litet dilemma.
Jag har idag ett GTX 980.
Jag spelar nästan uteslutande Fortnite och Battlefield på datorn och är lite förundrad över min FPS, främst i Fortnite.
Enligt guider, tester och videor kan man kräma ut typ 52 FPS vid 4K, 87 FPS med 1440 och 115 FPS på 1080.
Jag spelar på lägsta upplösningen och lägsta settings på allt och får typ 85 FPS.
Visst, guiderna kan vara lite missvisande, men många resultat med detta kortet har visat liknande statistik.
Är mitt kort slut? Eller missar jag något?
Jag har en i7 2600k.
Vilket kort bör vara en bra uppgradering om jag köper ett begagnat? Jag spelar relativt sällan på datorn så jag känner inget behov av ett nytt kort för 20 lök.
Gick från 1080 Ti till 4070 Ti och märker så klart en rejäl prestandaökning med över 120 fps i dom flesta spelen i 32:9(5120 x 1440).
Med 1080 Ti låg jag på runt 50-60 fps och det var knappt spelbart på G9an.
Men är grymt nöjd med min setup.
Tog en månad att vänja sig med 32:9 dock
Jag kör med ett 1080 ti som fungerar klockrent för 1080p gaming, en uppgradering hade dock varit något då 1440 lockar mer och mer. hade ögonen på 3080TI och 3090 vilket verkar som ett solid val. 40 modellerna verkar vara riktiga bastanter dock, speciellt 4090.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!