• 1
  • 2
2023-07-02, 19:31
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
När man tillåter sig själv att bli manipulerad av MSN SVT & TV4, så kan jag inte hjälpa att notera att det är en ny utbytt meteorolog nästintill varje dag.

Varför?
Citera
2023-07-02, 19:35
Medlem
Raytheons avatar
De har ett stall som de roterar. Samma med nyhetsuppläsarna.
Citera
2023-07-02, 19:53
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
När man tillåter sig själv att bli manipulerad av MSN SVT & TV4, så kan jag inte hjälpa att notera att det är en ny utbytt meteorolog nästintill varje dag.

Varför?
SVT väljer jobrotation, jobenrichment och jobenlargement som princip för arbetsbeskrivningen för att t ex öka motivation, omväxling och förnyelse i arbetet.
Det innebär att man t ex roterar tv-sändningarna som även skall genomföras på lokal nivå.
plus en massa andra olika arbetsuppgifter som skall göras av de elva meterologerna.
Citera
2023-07-02, 20:14
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:

Varför?
Jag tror inte de är så många nya hela tiden.
Möjligtvis känns det så under semesterperioder som nu under sommaren.
Antar att flera jobbar på redaktionen, för de måste vara väldigt svårt att gissa väder och de som annars inte får vara framför kameran så ofta får chansen när de andra tar semester. är sjuka, är för solbrända för att se bra ut i tv eller sitter limmade på en motorväg till förmån för klimatet.
En annan möjlighet är att flera följer snöexperten Per och satsar på att bli miljöpartist på heltid och därför försvinner.

Man önskade ju att de va lite mer som i tex Sydamerika där meteorologerna i tv va unga och snygga men här får man dras med medelmåttiga flerbarnsmorsor i pensionärskläder.
Citera
2023-07-02, 20:40
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Jag tror inte de är så många nya hela tiden.
Möjligtvis känns det så under semesterperioder som nu under sommaren.
Antar att flera jobbar på redaktionen, för de måste vara väldigt svårt att gissa väder och de som annars inte får vara framför kameran så ofta får chansen när de andra tar semester. är sjuka, är för solbrända för att se bra ut i tv eller sitter limmade på en motorväg till förmån för klimatet.
En annan möjlighet är att flera följer snöexperten Per och satsar på att bli miljöpartist på heltid och därför försvinner.

Man önskade ju att de va lite mer som i tex Sydamerika där meteorologerna i tv va unga och snygga men här får man dras med medelmåttiga flerbarnsmorsor i pensionärskläder.

För att inte tala om John Pohlman

Skillnaden mellan honom och de nya är att John Pohlman hade humor och kom in med paraplyet i handen när det skulle bli regnoväder. De nya meteorologerna verkar ju helt humorbefriade och tar sig själva på för stort allvar.
Citera
2023-07-02, 20:45
Borde i alla fall vara sexiga, dåligt med det i Sverige.
Citera
2023-07-02, 22:42
Medlem
Leibachs avatar
Tycker det är samma men i rotation på SVT; Jude-Nitzan, MILF-Pia, Skåne-Nils, den rödhårige som ser ut som Rupert Grint/Ron Weasley i Harry Potter, blonde jugge-tanten som inte kan ren svenska och senaste tillskottet Maria Augutis från NASA/Göteborg. Några nya tetsas ibland, bla har där varit en kille med finskt namn ett par ggr. Men några jättenya hela tiden vetefan om man ser Rapport och Aktuellt på kvällstid?
Citera
2023-07-03, 10:23
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Googlar man heta väderbrudar så hittar jag inga svenska (vad jag kan se).
Vi har lite att lära från andra länder.
Och samma borde det vara med nyhetsuppläsarna.
Nyhetsprogrammen skulle få fler tittare

https://www.google.com/search?q=hot+...h=945&biw=1920
Citera
2023-07-03, 13:55
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Vill du stimulera Den Manliga Blicken? Detta är före gångs landet Sverige som haft en fenimistisk politik på regeringsnivå under Landsmoder Maggan. En majoritet statsråd i den nu påstått borgerliga regimen defilerar sej också som det fast statsminister Uffe säger att regeringen inte är det officiellt. Och du efterfrågar x:iga? Räcker d inte med Nittvan?
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Googlar man heta väderbrudar så hittar jag inga svenska (vad jag kan se).
Vänligen se replik ovan.

OnT: Krullhårspannan, i 3-piece suit, var junior på S V T re'n när pappa var ung och väderman John Poohlmann blev plåtad med damer i Fibban. Det kallar vi kontikitet, lr va're heter i ackademiska kretsar.

OffT: Mete-oro-logens GF var Nödställd i Naturpark, med Djurens Konung lurande i bushen på nöjeskontinenten Afrika, när hennes och jornalistkollegans Toyota SUV brann upp. Mer dramatik än vad Parks & Resorts uppbådar. Nära nog hörvärd dramadoku, på SR.
Citera
2023-07-05, 08:32
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:

Carolina Neurath får gärna hoppa in som meteorolog med utmanande kläder, men vi får nöja oss med ekonomibyrån antar jag.
Citera
2023-07-12, 21:53
Citat:
Carolina Neurath får gärna hoppa in som meteorolog med utmanande kläder, men vi får nöja oss med ekonomibyrån antar jag.

Hon har blivit kärring..
Citera
2023-07-30, 23:07
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Maria Augutis var i rutan ikväll satan alltså, och klipp på snygga väder tjejer ? Jo dom är lättklädda hade Sverige satsat hade vi toppat den ligan lätt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in