• 1
  • 2
2006-07-29, 08:10
Medlem
hugohots avatar
Visste inte vars jag skulle posta den hr trden men iaf.. Jag skulle ta en taxi hem ikvll taxichaffisen va elit p rubix-kub. Han fick oss frst att sl vad en femtilapp p att han skulle lsa kuben under 30 sekunder alla nappa direkt eftersom vi alla va helt skra p att de va helt omjligt. Sen blanda jag sjlv kuben och token lste de p 22 sekunder
Vi filma han andra gngen me en telefon s jag kan lgga upp filmen hr sen.. r det kanske ngon hr som kan svara p hur fan det gr till nr man lser en totalt blandad rubix-kub p s kort tid som mjligt? Mste man vara ett matematisk snille fr att ens ha ngon chans? Jag skulle grna vilja lra mig! Tnkte om de finns ntt slags mnster som gr att flja eller om det bara r att nta.. BTW jag gav han adressen hr till flashback s vi fr vll se om killen ger mig ett svar ;P

Edit: Humor va nog att ta i.
Citera
2006-07-29, 08:40
Bannlyst
Smart taxichaffis... Han tjanar nog en hel del extra lappar varje manad genom detta!!!
Citera
2006-07-29, 08:47
Medlem
Arasalls avatar
Kommer inte ihg nr kuben var som mest poppis i min ungdom, en gissning r runt -82/83 nn gng - men d cirkulerade ett papper med en lsning som man kunde lra sig utantill.

Sjlv var jag nere p 22-23 sekunder har jag fr mig, men det fanns de som var snabbare n jag.

Lsningen var helt enkelt ett mnster med rrelser som man genomfrde i tur och ordning, och det spelade absolut ingen roll hur kuben sg ut frn brjan. Simsalabim!
Citera
2006-07-29, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Kommer inte ihg nr kuben var som mest poppis i min ungdom, en gissning r runt -82/83 nn gng - men d cirkulerade ett papper med en lsning som man kunde lra sig utantill.

Sjlv var jag nere p 22-23 sekunder har jag fr mig, men det fanns de som var snabbare n jag.

Lsningen var helt enkelt ett mnster med rrelser som man genomfrde i tur och ordning, och det spelade absolut ingen roll hur kuben sg ut frn brjan. Simsalabim!

Den skulle jag vilja komma ver!
vet du om den finns p intrntt?
Citera
2006-07-29, 10:15
Medlem
Arasalls avatar
Det finns x antal olika lsningar som r ute och seglar p ntet, men jag har inte sett exakt den A4 som spreds p min tid. Sjlva lsningsprincipen visas annars p ett ytterst pedagogiskt stt p den hr sidan:

http://www.svekub.se/content/view/3/29/

Jod - naturligtvis finns det en kubfrening
Citera
2007-08-20, 17:41
Medlem
mitt rekord ligger p 27 sekunder och jag har trnat till och frn i ett r nu. 4x4x4 r mitt rekord 5:20 (inte s jttebra) Att gra kuben p under 30 sekunder r ingen strre konst. Det r bara att nta,nta och nta.

www.cubestation.co.uk/

Med den hr sidan har du frutsttningar att gra kuben p under 20 sekunder
Jag skulle rekomendera "Fridrich system". Det r ganska avancerat men nr man kan det gr det fort
Citera
2007-08-21, 13:46
Medlem
Vilka affrer sljer kuben?
Citera
2007-08-21, 15:18
Medlem
Outsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vic
mitt rekord ligger p 27 sekunder och jag har trnat till och frn i ett r nu. 4x4x4 r mitt rekord 5:20 (inte s jttebra) Att gra kuben p under 30 sekunder r ingen strre konst. Det r bara att nta,nta och nta.

www.cubestation.co.uk/

Med den hr sidan har du frutsttningar att gra kuben p under 20 sekunder
Jag skulle rekomendera "Fridrich system". Det r ganska avancerat men nr man kan det gr det fort
Men om det r en gammal kub som r lite trubbig eller liknande s tar det vl lngre tid n om den e ny och inte hackar alls?
Citera
2007-08-21, 15:25
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzifer
Vilka affrer sljer kuben?
Valfri leksaksaffr? Eller tockna dr postorderfirmor brukar ha den, typ Hobbex och liknande.
Citera
2007-08-21, 23:11
Medlem
hahaha =) klockren, men sk p youtube dr har du folk som lser den tiden men kuberna r skert ordnade sen innan, men men
Citera
2007-08-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
Smart taxichaffis... Han tjanar nog en hel del extra lappar varje manad genom detta!!!

De tror jag med......
Speciellt om helgerna d alla fyllon r potentiella torskar
Tur man lste det hr innan....
Citera
2007-08-22, 11:54
Medlem
abbimickes avatar
och teknikmagasinet har den ocks.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera