• 1
  • 2
2023-07-02, 02:19
Medlem
Vad hände med det bandet? Detta kanske är för dåligt att starta en tråd om, men jag provar iaf. Någon borde ju veta vart detta band tog vägen?
Citera
2023-07-02, 04:59
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Vad hände med det bandet? Detta kanske är för dåligt att starta en tråd om, men jag provar iaf. Någon borde ju veta vart detta band tog vägen?

De är gubbar och orkar inte längre?
Citera
2023-07-02, 05:22
Medlem
Bra band alltså. Skulle kunna va med i så mycket bättre än alla i idoldeltagare som låter likadant. Men ålder, död kanske?
Citera
2023-07-02, 05:25
Citat:
Ja gud ja, jag undrar också. Underbar musik!
Citera
2023-07-02, 09:32
Medlem
Viralas avatar
Jag lyssnade till dem live för cirka 5 år sedan. De verkar hålla igång fortfarande men sällan och en barndomsvän drog med mig.
Citera
2023-07-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ja, ställde mig själv den frågan för ett tag sedan faktiskt, ska bli intressant att höra om någon har någon info.

Mina föräldrar och deras umgängeskrets var väldigt vänster så jag minns att man hörde dem spelas ibland. Gillade speciellt låten "Tro rätt tro fel". (Den fick en helt ny och högst personlig innebörd för mig senare i livet när jag röstade på SD 2010 och framåt.)
Citera
2023-07-02, 12:28
Medlem
Gryningstid är ett av de bättre svenska albumen. Och då har jag nog lyssnat på det mesta från svensk jazz till hårdrock på svenska. Vore kul att få se dom live. Vad är det som är bra . Det är originellt. Perfekt hög nivå på inspelning som gjordes i Studio i Stockholm. Där en hel del svenska band spelat in. Men tycker jämförelsevis med andra som spelat in där att dia psalma hittat en perfekt ljudbild utifrån det dom vill uppnå typ punkrock. Trummor och bas är tighta. Gitarrmelodier och harmonier fungerar perfekt med sångaren. Läst lite om dom att de har haft andra projekt . Den typen av musik som dom spelade var populär på nittio talet och det fanns en hel del punkare som köpte skivorna med dom slog också igenom kommersiellt. Men genren dog ut kanske mp3 påverkade deras motivation. Men tror att dom idag skulle dra fulla hus om dom startade igång igen. De har blivit populärt med konserter och speciellt nostalgi band
Citera
2023-07-02, 12:34
Medlem
Citat:

Misstänker det Tommy Rydh som skrev de bra grejerna i strebers,när han gick bort så blev det ingen kvalitet efter gryningstid vart det inge bra längre . Eller så tröttnade dem. Alla vill inte sitta o spela livet ut finns ju andra saker i livet.
Citera
2023-07-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prucha
Misstänker det Tommy Rydh som skrev de bra grejerna i strebers,när han gick bort så blev det ingen kvalitet efter gryningstid vart det inge bra längre . Eller så tröttnade dem. Alla vill inte sitta o spela livet ut finns ju andra saker i livet.
Finns det mer information om honom? Eller har du mer, är alltid intressant att se vad han gjort honom svensk musik?
Citera
2023-07-02, 14:22
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prucha
Johnny Rydh?
Citera
2023-07-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Johnny Rydh?
Ja just det Johnny hette han
Citera
2023-07-02, 14:56
Medlem
Sångaren lägger ut på Youtube i bland:
https://www.youtube.com/watch?v=jRT6issGKQE

Sliten men så har han väl sett ut länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in