2023-08-17, 20:43
Medlem
Lekmands avatar
Dortmund - Ogillar Bensebaini och Nmecha starkt, men Dortmund ser mer kompletta ut nu än nånsin.
Leverkusen - Wirtz kommer leda laget till något stort.
Bayern - Tuschel kommer åka ur CL tidigt. Kommer tappa mästerskapet sista matchdagen.
Red bull - Är tyvärr för bra för att missa CL.
Frankfurt - Kolo Muani, Götze, Skhiri.
Freiburg - Smala truppen från förra året nu ännu smalare. Dock bäst försvar i hela ligan.
Union - All statistik talar mot dem, målchanser osv. Spännande med Volland, Gosens, Bonucci!
Hoffenheim - Bra målis Baumann, och bra anfallare Weghorst. Blir bra?
Wolfsburg - Dyr trupp.
Gladbach - Stora förloraren senaste åren, ser inte varför det skulle vända.
Köln - Stabil trupp. Waldschmidt får en ny chans och passar bra.
Stuttgart - Bra tränare Hoeneß har fått bra spelare, bla Jeong som han hade i tredjeligan.
Bremen - Keita kommer vara skadad och Füllkrüg kommer förlita sig på Ducksch.
Mainz - Finns det något mer anonymt lag?
Augsburg - 15, 15, 14, 13, 15 är de fem senaste placeringarna för Augsburg.
Heidenheim - Kleindinst och Pieringer är anfallarna Kommer vara laget jag håller på bredvid Freiburg.
Bochum - Långsamma, men ändå lite etablerade.
Darmstadt - Nä.
Citera
2023-08-17, 21:15
Medlem
Lekmands avatar
Volland fick nr 10 i Union, det hade han inte fått i Freiburg. Streich berättade på presskonferensen idag att man inte planerar med fler spelare, att man inte fullbordade 2-3 transfers eftersom priset var för högt. Därmed kommer inte heller Gnonto.

Om vi hade haft en bredare trupp förra säsongen (om vi hade behållit Schade) hade vi kommit till CL. Nu betalar man inte för A-värvningar, och tycker att B-värvningarna inte är mycket bättre än de U23-spelare vi redan har.

Just nu är en typisk elva:
Atubolu
Sildillia - Ginter - Lienhart - Günter
Doan - Höfler - Eggestein - Grifo
Höler - Gregoritsch

vilket är en fantastisk elva. Men där vi tidigare skickat in fyra-fem offensiva spelare blir det istället Sallai och Weißhaupt, och Röhl som inte är lika offensiv. Och Gulde + Keitel, som är helt defensiva spelare. Nye Adamu har börjat träna med laget, så han kommer bli ett alternativ, och mot vintern kommer även Kyereh kunna spela

Bayern har inte mkt bredare trupp än vi, så det är ju ingen katastrof. Och det blir lite kul att få se U23-spelare som Baur, Wiklöf och Breunig hoppa in ibland.

Freiburgs val är alltså helt medvetet. Tankegången är att vi inte kommer vara topp sju för evigt, och när vi väl hamnar på plats 15 två år irad har vi inte längre råd med de nya utgifterna som dessa dyra värvningar hade inneburit. Kontrasterna till Union är enorma.
Citera
2023-08-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Man kan ju alltid hoppas att det går dåligt för Red Bull. Tror detta året blir Wirtz år, om han håller kommer han vara ligans viktigaste spelare.

Freiburg var ju extrema förra säsongen, man hade typ flest poäng av alla lag mot de utanför topp 8, och nästan inga mot topp 8. Union spelar anti-fotboll, och med Darmstadt och Heidenheim har vi två lag till som de borde ha svårt för.

Enig. Unions black voodoo fotboll vet man ju inte hur länge de lyckas hålla effektivt men å andra sidan så har de ju bara fortsatt tåga på haha. Dessutom har de nu gjort några småroliga signeringar så ska bli intressant att följa.

Med tanke på alla dessa saker, så kan nog Frankfurt lida denna säsong. Speciellt om de tappar RKM och inte hinner återinvestera hans 100m innan fönstret stänger. Många över halva lag nu som får klubbar som Gladbach och Frankfurt att nojja tror jag. Dock gillar jag Frankfurts signeringar med.

Om Wirtz får hålla sig frisk, tror jag han kommer outshine:a Musiala ganska mycket. Alltid tyckt Wirtz är helt otrolig.

Citat:
Dortmund - Ogillar Bensebaini och Nmecha starkt, men Dortmund ser mer kompletta ut nu än nånsin.

Bensebaini och Sabitzer har sett helt otroliga ut hela försäsongen. Väldigt fina. Nmecha har sett bra ut med de lilla han spelat men jag är endå otroligt besviken över att han är här.

Rapporter har oss försöka knyta till oss Armel Bella-Kotchap med men det är lite småkrångligt då vi vill ha lån med obligation för senare betalning om vi inte lyckas sälja Hazard/Meunier eller liknande vilket ser väldigt svårt ut tyvärr.

Löser vi "ABK" detta fönster så är det ruggigt bra och gör oss mer kompletta.
Senast redigerad av znorlax 2023-08-18 kl. 01:25.
Citera
2023-08-18, 11:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Allt utom stor succé för Kane i Bayern skulle vara överraskande. Tror att laget får en större stabilitet med honom som given längst fram när det blir dags för utslagsmatcher i CL. Bundesliga bör de vinna igen utan några större problem.
Än är ju inte transferfönstret stängt, för vissa klubbar kan förutsättningarna ändras snabbt. Endo från Stuttgart till United häromdan till exempel. Och PSG sägs ju vilja ha Frankfurts Kolo Muani.

https://www.bundesliga.com/en/bundes...mer-2023-23653

Några timmar kvar för de som gillar fantasyspel:

fantasy.bundesliga.com

fantasyfoot.fr

Första säsongen jag prövar Bundesligas eget fantasyspel, det går att få ihop en rätt sjyst startelva till första omgången:

Rönnow
Schlotterbeck - Knoche - Tah - Lacroix
Musiala - Brandt - Kohr - Eggestein
Gnabry - Kane
Citera
2023-08-18, 16:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Leverkusen - Wirtz kommer leda laget till något stort.
Bayern - Tuschel kommer åka ur CL tidigt. Kommer tappa mästerskapet sista matchdagen.
Red bull - Är tyvärr för bra för att missa CL.
Frankfurt - Kolo Muani, Götze, Skhiri.
Freiburg - Smala truppen från förra året nu ännu smalare. Dock bäst försvar i hela ligan.
Union - All statistik talar mot dem, målchanser osv. Spännande med Volland, Gosens, Bonucci!
Hoffenheim - Bra målis Baumann, och bra anfallare Weghorst. Blir bra?
Wolfsburg - Dyr trupp.
Gladbach - Stora förloraren senaste åren, ser inte varför det skulle vända.
Köln - Stabil trupp. Waldschmidt får en ny chans och passar bra.
Stuttgart - Bra tränare Hoeneß har fått bra spelare, bla Jeong som han hade i tredjeligan.
Bremen - Keita kommer vara skadad och Füllkrüg kommer förlita sig på Ducksch.
Mainz - Finns det något mer anonymt lag?
Augsburg - 15, 15, 14, 13, 15 är de fem senaste placeringarna för Augsburg.
Heidenheim - Kleindinst och Pieringer är anfallarna Kommer vara laget jag håller på bredvid Freiburg.
Bochum - Långsamma, men ändå lite etablerade.
Darmstadt - Nä.
Jo angående Tuchel så är jag benägen att hålla med.
Nagelsmann skulle ha fått vara kvar jag fattar inte varför man bytte tränare och är besatt av att knyta till sig Tuchel till varje pris.
Nå Brazzo är ett minne blott och det är ju skönt.

Äntligen matchdag i alla fall.
Citera
2023-08-18, 16:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Union överraskade ju förra året, och finns det nån anledning att tro att de inte skulle vara ännu bättre i år? Bonucci, Gosens, Volland är ju riktiga klassförvärv, och jag tror faktiskt att de kan bli Bayerns främsta utmanare i år. Dortmund kan vi ju räkna bort redan nu, för även om de skulle leda serien med tre poäng och ha femton plusmål på Bayern inför sista omgången så hittar de nåt sätt att sjabbla bort det på. Det framgick ju med all icke önskvärd tydlighet i våras. Det finns tyvärr ingen Klopp längre som kan få dem att tro att de faktiskt är värda att vinna.

Vad tror bayrarna? Att BvB är det största hotet av gammal vana eller är det Union eller Leipzig som är den främsta konkurrenten? Eller gör värvningen av Kane all diskussion överflödig?
Citera
2023-08-18, 16:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Union överraskade ju förra året, och finns det nån anledning att tro att de inte skulle vara ännu bättre i år? Bonucci, Gosens, Volland är ju riktiga klassförvärv, och jag tror faktiskt att de kan bli Bayerns främsta utmanare i år. Dortmund kan vi ju räkna bort redan nu, för även om de skulle leda serien med tre poäng och ha femton plusmål på Bayern inför sista omgången så hittar de nåt sätt att sjabbla bort det på. Det framgick ju med all icke önskvärd tydlighet i våras. Det finns tyvärr ingen Klopp längre som kan få dem att tro att de faktiskt är värda att vinna.

Vad tror bayrarna? Att BvB är det största hotet av gammal vana eller är det Union eller Leipzig som är den främsta konkurrenten? Eller gör värvningen av Kane all diskussion överflödig?
I mitt tips framgick det att jag inte tror att Dortmund kommer vara vår största utmanare.

Union och Leverkusen tror jag kommer bli dom att slå.

Är det någon som hört talas om Daniel Peretz det är i alla fall vår nya målvakt kommer från Maccabi
Citera
2023-08-18, 20:27
Medlem
Bloodzeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Är det någon som hört talas om Daniel Peretz det är i alla fall vår nya målvakt kommer från Maccabi
Citat:
In the opening match of 2023 UEFA European Under-21 Championship against Germany, Peretz saved two penalties and was awarded the man of the match.

Tror de fick upp ögonen för honom där.
Citera
2023-08-18, 20:38
Medlem
Drickbacks avatar
Tog 4 min för Kane att göra sin första assist.
Citera
2023-08-18, 21:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Tror de fick upp ögonen för honom där.
Aha en helt ny bekantskap för mig
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tog 4 min för Kane att göra sin första assist.

Snygg pass till Sané och helt okej första halvlek för Kane
Citera
2023-08-18, 22:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kunde inte bli en mer passande debut. Inom rimlighetens värld. Mål. Ja. Men också assist. Glöms bort lite bland hans målskytte. En väldigt bra lagspelare som har blicken uppe för dom runt omkring. Ödmjuk, sympatisk och lätt att uppskatta. Vilket han såklart blir i Bayern också. Lägger alltid ned jobbet också.

De fåtalet problem som var under hans långa karriär i Spurs lägger jag helt på Levys styre. Bayern överlägsna och en premiär som på inget sätt ger hopp om tronskifte.

Slog av vid två noll. Utgick skadad Kane enligt sofascore. Försiktighetsåtgärd eller något som såg illa ut?
Citera
2023-08-19, 10:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kunde inte bli en mer passande debut. Inom rimlighetens värld. Mål. Ja. Men också assist. Glöms bort lite bland hans målskytte. En väldigt bra lagspelare som har blicken uppe för dom runt omkring. Ödmjuk, sympatisk och lätt att uppskatta. Vilket han såklart blir i Bayern också. Lägger alltid ned jobbet också.

De fåtalet problem som var under hans långa karriär i Spurs lägger jag helt på Levys styre. Bayern överlägsna och en premiär som på inget sätt ger hopp om tronskifte.

Slog av vid två noll. Utgick skadad Kane enligt sofascore. Försiktighetsåtgärd eller något som såg illa ut?
Det såg inte ut att vara någon fara.
När Müller kom in i stället så skruvades tempot upp flera snäpp han är fortfarande en en person som kan ändra matcher.
Backlinjen är fortfarande svajig blev dock bättre när DeLigt kom in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in