2024-01-29, 15:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo givetvis blir det för II-laget.
Lite kul med lite svenskt i laget
Han fick ju en del speltid gångna säsongen i Allsvenskan. Det är inte dåligt för en 16-åring att ha spelat i en högstaliga oavsett. Detta i sin första säsong i AIK. Med rätt förhållanden runt så bör det kunna utvecklas till något riktigt bra.
Citera
2024-01-29, 17:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han fick ju en del speltid gångna säsongen i Allsvenskan. Det är inte dåligt för en 16-åring att ha spelat i en högstaliga oavsett. Detta i sin första säsong i AIK. Med rätt förhållanden runt så bör det kunna utvecklas till något riktigt bra.
Kul och tack för lite mer info.

Läste ett rykte om Flick och Barcelona.
Citera
2024-01-29, 17:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kul och tack för lite mer info.

Läste ett rykte om Flick och Barcelona.
Även Tuchel-Barca nämns i media. Men dom flesta länkas ju ihop nu med lediga jobbet i sommar. Hamann kritiserade Tuchel för att han öppnat upp för att träna ett Spanskt lag och sagt sig vara intresserad av det på ett fan event i Söndags som han tyckte var olämpligt under omständigheterna. Men det är ju inte första gången dom är på varandra. Verkar vara lite ont blid där.

Blir en sjuhelsikes silly på tränarfronten i Europa i sommar iallafall. Där Bayern säkert kan tänkas finnas med beroende på säsongsavslutningen.
Citera
2024-01-29, 17:25
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Scenariot blir att Leverkusen bara behöver spela oavgjort hemma mot Augsburg i sista omgången samtidigt som Bayern måste slå Hoffenheim borta med 5-0 och med erfarenhet från sista omgången förra året vet vi hur det slutar. Neverkusen...
He he, jag ska inte glömma var jag läste det först. 🙂
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad fan har hänt med Hertha BSC? Ligger alltså på plats 10 i BL2
De har en helt okej trupp i år men är trots detta fruktansvärt ojämna. Är dock övertygad om att de kommer att greja nytt kontrakt. När det gäller S04 är jag däremot inte så säker....

På tal om svenskar i Bundesliga så har St. Pauli värvat Erik Ahlstrand från Halmstads BK. Åsikter om honom från er som följer Allsvenskan?
Citera
2024-01-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

På tal om svenskar i Bundesliga så har St. Pauli värvat Erik Ahlstrand från Halmstads BK. Åsikter om honom från er som följer Allsvenskan?

Har ingen super koll på honom men han blir iallafall lagkamrat med Eric Smith i St Pauli som är en given startelva spelare. Spelfördelande mittback/6a där som bör vara en måste kallning till nästa landslagssamling.
Citera
2024-01-29, 17:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
He he, jag ska inte glömma var jag läste det först. 🙂

De har en helt okej trupp i år men är trots detta fruktansvärt ojämna. Är dock övertygad om att de kommer att greja nytt kontrakt. När det gäller S04 är jag däremot inte så säker....

Tack för svar för några år sedan följde jag dom ganska mycket var t.o.m. och såg dom mot Schalke 04 2006 om mitt minne inte sviker mig. Hoppas dom klättrar upp igen!

Han såg fin ut i HBK både vi (AIK) och Bajen var ute efter honom. BL2 är nog ett bra steg inför större utmaningar.
Citera
2024-01-29, 21:01
Medlem
Hur man hanterar en viktig seger snyggt:
https://m.youtube.com/shorts/5hnPHIYzt84
Citera
2024-01-29, 21:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hur man hanterar en viktig seger snyggt:
https://m.youtube.com/shorts/5hnPHIYzt84
Snyggt
Citera
2024-01-30, 20:08
Medlem
cyberkalles avatar
Bryan Zaragoza som redan är klar för Bayern till sommaren kan komma redan nu.
Är väl tänkt i första hand som ersättare till Coman.
Citera
2024-01-30, 20:17
Medlem
Bloodzeeds avatar
Sopan Klinsmann är landslagstränare för Sydkorea (hur det nu gått till) och koreanerna räddade väl hans jobb nu när de kvitterade i 99:e minuten mot saudiarabien. Sen vann de på straffar.

...

Kvartsfinal mot Australien på fredag.
Citera
2024-01-30, 21:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Sopan Klinsmann är landslagstränare för Sydkorea (hur det nu gått till) och koreanerna räddade väl hans jobb nu när de kvitterade i 99:e minuten mot saudiarabien. Sen vann de på straffar.

...

Kvartsfinal mot Australien på fredag.

Men han var en bra fotbollsspelare i alla fall.
Citera
2024-02-01, 12:11
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://www.getfootballnewsgermany.c...ional-leagues/

Citat:
As reported by Sky Germany, relegation for Scahlke this campaign would see the club fall out of Germany’s professional leagues.

Last season, the appointment of Thomas Reis saw Schalke’s fortunes drastically turn around. From a position in which they appeared certain candidates for relegation to the 2. Bundesliga in January after a demoralising 6-1 home defeat to RB Leipzig, victory at Mainz on matchday 31 saw Die Königsblauen rise to the safety of 15th.

However, a gruelling last three games saw the club return to Germany’s second tier, but as opposed to two seasons prior, this relegation gave the Schalke faithful a sense of confidence for the upcoming campaign. A positive turn-around under Reis offered the club hope that a swift return to the Bundesliga would follow.

Schalke 04 är klubben med näst flest supportrar i Tyskland som spelade åttondelsfinal i CL så sent som 18/19 kommer att bli tvångsnedflyttade från Tysklands professionella ligor vid degradering. I praktiken innebär det att man måste starta om verksamhet på nytt då som amatörförening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in