2023-07-01, 08:25
Medlem
Putin gillar inte att Sverige tillåter koranbränningar.

Jag tycker inte Putin ska snacka så mycket, han har ju inte kontroll över sitt eget land.

Vad tycker ni?

Citat:
Putin ryter ifrån – mot Sverige: ”Det är ett brott”

Uttalandet kom under ett moskébesök • ”Respekterar inte människors känslor”

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...-ar-ett-brott/
Citera
2023-07-01, 08:30
Medlem
Komiskt när putin börjar prata om att någon annan inte respekterar andras känslor när det är exakt det han själv också gör!
Citera
2023-07-01, 08:32
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Jag gillar Putin faktiskt för han har tidigare varit en stark och karismatisk ledare som lyckats hålla världens största land i ett järngrepp samt fått det på ekonomiska fötter.

Men här har han fel.
Sverige lyder varken under Ryssland eller Turkiet och vi eldar fortfarande bäst vi vill och det oavsett om Putin blir ledsen och sur.

Nu tror jag mest Putin skriver och säger så här för han är sur på Sverige och ser sin chans att ge igen lite.

Men som sagt. Sverige tar varken order från Putin eller Islam turkarna. Inte heller tar vi order från USA.
Sverige gäller svensk lag och i vissa fall EU.

(Tills vi fått mod till oss och lämnat den katastrofen som kallas EU).
Citera
2023-07-01, 08:36
Medlem
Det finns många muslimer i Ryssland och i deras intressesfär. Putin ser nog muslimerna som sina framtida soldater så att de " fina" pojkarna i Moskva slipper. Muslimer tror ju att de hamnar i paradiset om de dör i strid, så det är ju tacksamt med muslimska soldater för Rysslands sak tänker Putin.

Vad tror RJ, Paludan att det egentligen kan bli för resultat av koranbränningarna?
Senast redigerad av Tissetiss 2023-07-01 kl. 08:44.
Citera
2023-07-01, 08:39
Medlem
Ledare från länder utan frihet som har svårt att bilda sig en uppfattning av vad frihet är.

Känns som någon slags kass Seinfeldrepris som gått 100 gånger på teve.
Citera
2023-07-01, 08:42
Medlem
Hor-Ullas avatar
Hur många muslimer dog när Poopin krigade loss i Tjetjenien? Respekterade han deras känslor då?
Citera
2023-07-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hur många muslimer dog när Poopin krigade loss i Tjetjenien? Respekterade han deras känslor då?

De hamnar ju i Paradiset enligt islam, så det är jju lugnt tänker Putin.

Unga människor som läser en gamnal bok där det står saker, samtidigt som en gubbe med makt babblar. Det blir ett kraftfullt vapen när folk inte använder sig av sin egna, av Gud, medfödda förmåga, att tänka själva. De lyssnar, rabblar, hjärntvättar sig, tar narkotika och går ut i strid. Tacksamt tycker Putin.
Senast redigerad av Tissetiss 2023-07-01 kl. 08:58.
Citera
2023-07-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Jag gillar Putin faktiskt för han har tidigare varit en stark och karismatisk ledare som lyckats hålla världens största land i ett järngrepp samt fått det på ekonomiska fötter.

Men här har han fel.
Sverige lyder varken under Ryssland eller Turkiet och vi eldar fortfarande bäst vi vill och det oavsett om Putin blir ledsen och sur.

Nu tror jag mest Putin skriver och säger så här för han är sur på Sverige och ser sin chans att ge igen lite.

Men som sagt. Sverige tar varken order från Putin eller Islam turkarna. Inte heller tar vi order från USA.
Sverige gäller svensk lag och i vissa fall EU.

(Tills vi fått mod till oss och lämnat den katastrofen som kallas EU).
Jag gillar inte Putin, jag tycker han är en idiot.

Jag är en del av västvärlden.
Citera
2023-07-01, 08:49
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jag gillar inte Putin, jag tycker han är en idiot.

Jag är en del av västvärlden.

Ok.
Men jag låter dig få tycka det. Jag blir inte kränkt av det utan du får ha dina åsikter som du vill.
Jag var en del av västvärlden innan jag såg dekadensen och vart Sverige var på väg.

Du gillar Biden och jag gillar Putin.
Men vi kan ju ändå vara vänner och kramas utan att slå ihjäl varandra.
Citera
2023-07-01, 08:57
Medlem
OvissFramtids avatar
Putin säger detta för att blidka hans tjetjenska legoknektar och Kadyrov. Sen vill han förmodligen också imponera på sin polare Erdogan.
Citera
2023-07-01, 09:12
Medlem
Smart drag att vinna sympatier. Sverige måste nog börja tänka strategiskt inte bara kolla på lagens bokstav. Självklart har man rätt att bränna vilken bok man vill, men om det skapar hat från störda delar av världen, så är det bättre att avstå.
Citera
2023-07-01, 09:27
Medlem
black_devils avatar
Vem fan bryr sig han borde fixa sina egna problem i landet först innan han kritiserar andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in