2023-06-30, 22:48
Hej, skriv gärna alla ställen i Halland och Skåne där toppslätskivling, ringslätskivling och den tredje (för visst finns det bara tre psykedeliska svampar i Sverige, eller har jag fel? Om så är fallet, vilken är den? Jag minns inte) finns och brukar växa varje år.

Googla för att se bilder på svamparna. Svamparnas huvud kan vara vit och gulaktiga, svamparnas huvuds undersida är blå och mörk och i alla fall inte vit. Stjälken längst ner kan bli blå. Hoppas att jag har uppfattat saker rätt.

Det står att psykedeliska svampar ska växa lite överallt och "närmre än man tror" och då har ingen nåt att förlora på att röja ett maxat antal svampställen. För om alla ställen röjs kan jag samarbeta och göra livet enkelt för er som gillar och vill ha er psykedeliska svamp genom att plocka lite från var ställe istället för att länsa ett ställe på dess svamp och sporer( och vem vill göra det? då växer där inget under senare säsonger eller chansen för det minskar i alla fall för att all svamp och sporer på platsen minskar ju eller försvinner helt, eller har jag fel?) Förresten tog jag en gång en kukbild online när jag övade på mitt flirtande och tjejen skrev "That`s..big" och en gång i år fick jag för första gången ett stånd som gjorde ett hål rakt genom mina kalsonger. Så om jag inte skulle ha nåt annat i värde att erbjuda nån som ger värdefull info är jag säker på att jag kan vara en bra kk för nån.

Jag har letat nära bäckar, i djurhagar, på golfbanor, sjöar och åar och har aldrig hittat nån svamp än trots att det står att de ska växa på just sån välgödslad och/ eller fuktig mark.

Inget moraliserande tack som sagt. Oroa er inte av egenintresse heller. Jag ville inte verka cool med att knarka och kommer aldrig att säga ett ord till nån precis som jag aldrig gjorde när jag rökte hasch. Höll till och med på att nästan slå ner en av oss tre bekanta då den jäveln tillfälligt blev en jävla glappkäft som ville skryta med vårt rökande och köp offentligt till och inför ALLT OCH ALLA, men han höll till slut käft och fokuserade på annat. Oroa er inte heller av själviska skäl och egenintresse, för jag kommer aldrig att gå runt mitt på dagen i närheten av hus där andra bor eller på platser där folk gör förbi mig eller i närheten. Kommer med all säkerhet att leta under tidig gryning med ficklampa, huvudficklampa och med en ryggsäck eller axelväska istället och om jag letar mitt på dan kommer jag fan aldrig att leta i delar av hagar som syns från gårdar och hus som de tillhör eller finns runt om och jag kommer aldrig att gå omkring med en genomskinlig plastpåse eller öppen papperskasse och tygkasse att leta med så att alla kan se vad man gör eller så att man ser ut som alla andra som letar efter samma sak.

Som sagt inget moraliserande. Jag tänker inte länsa nåt svampställe ens om jag är självisk för gör jag det växer där nog inget senare eller mindre senare och då måste jag leta nya svampställen. Jag har redan rökt hasch 2-3 ggr i mitt liv, går på antidepp och har depression, HFA (högfungerande autism/asbergers med normal men ojämn begåvning och minnesproblem), ulcerös kolit och förmodad odiagnosticerad PTSD. Jag har gått på mediciner i ett x antal år innan så inget moraliserande tack och hoppas att detta är fel forum för det för jag skiter i om cannabis och psykedeliska är olagligt. Min teori är att mitt temporära haschrökande kan ha gjort att jag än så länge har en mildare variant av ulcerös kolit och en sån där jag inte har några magsmärtor( så nej jag tror knappast att alla knarklangare är onda eller elaka eller förgiftar folk för många använder framgångsrikt psykedeliska mot ms, cancer, chrohns, uc, MS sjukdom, psykisk ohälsa, obearbetade och/ eller förträngda trauman). Jag har inte ens gått i terapi men när jag har träffat utbildad psykolog plockade hon efter bara några samtal fram två trauman ur minnet på mig som jag har förträngt. 1. När jag var tonåring försökte nån att elda mitt hår från bakom mig och försökte att elda upp mig och minne 2. En i min familj försökte att knivhugga mig en gång när jag liten och fick hinna före till knivstället och lägga hand på hans armbåge för att stoppa den personen från att dra kniv mot mig. Det finns säkert flera. Jag tror att terapi och annat är verkningslöst utan dessa substanser och sånt som LSD i låg dos och svamp i låg dos.

Nån som vill hjälpa mig att börja att lågdosera det här knarket genom att skriva alla möjliga ställen som har psykedeliska magiska svampar i södra Sverige och Skåne?
Tack på förhand.
2023-06-30, 22:50
Medlem
Minimuchers avatar
Herre jesus.

Okej, ut o leta, lär dig, skörda frukten.
Men känns som det är andra saker du ska fokusera på i livet just nu.
2023-06-30, 23:05
"Ut o leta". a) det har jag, b) tack för instruktionen med den måste jag leta i hela universum och över hela planeten, idiot.
Nån annan?
Senast redigerad av outaren1 2023-06-30 kl. 23:08.
2023-06-30, 23:07
Medlem
Ut och leta, de gillar vatten, kobajs och naturreservat.
2023-06-30, 23:09
Tack det var i alla fall bättre.
2023-06-30, 23:12
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Herre jesus.

Okej, ut o leta, lär dig, skörda frukten.
Men känns som det är andra saker du ska fokusera på i livet just nu.

Säker på att du letar under rätta förhållanden TS? Det ska ha varit bra fuktigt i marken ett tag, bl.a. Som bäst är det i in på hösten tills frosten kommer.
2023-06-30, 23:16
Moderator
Psilosophers avatar
Låser med hänvisning till existerande trådar
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här