Citat:
Ursprungligen postat av
Smaffe
Tjena gänget, har ett badrum i min BRF som är förfärligt fult samtidigt som vi helrenoverat lägenheten - tänkte nu ta tag i att göra något åt detta. Känner inte för att betala uppemot 200k för en badrumsrenovering just nu så tänkte kolla ifall det finns några alternativ? Har sneglat på mikrocement där vi fick en offert på 47tsek för material och arbete vilket känns lite dyrt för en temporär lösning. Vi kommer byta ut kommod, WC och duschvägg, spegel etc vilket gör att man ändå hamnar på 100k men med ett gammalt badrum i grunden. Finns det några alternativ ni känner till? Kollade t.ex. på våtrumsskivor från Fibo men förstår inte om dessa kan installeras på befintligt kakel? Kakel på kakel känns omständigare.
Tacksam för tips.
100k??? Köper ni bästa kvalite? 15-20k max(!) om ni håller er till Ikea och Byggmax. Varför lägga mer på ett gammalt badrum? Måla det som går att måla, fräschar upp.
Fibo är en tätskiktslösning som jag inte tror är tänkt att sättas på på kakel. Man vill inte ha två tätskikt. Så det behöver rivas. Dock verkar Fibo vara en ekonomisk lösning jämfört med tätskikt, fix och kakel.
Edit, läste om funktionsnedsättning men montera en kommod, spegel och duschvägg som du köpt på själv kan inte kosta mer än 10k. Det är kanske 5 timmars jobb för en långsam hantverkare. Tar de mer skall jag jävlar byta jobb.