2024-10-30, 22:55
Medlem
BadPostures avatar
Grönan har verkligen slagit i kapacitetstaket. Det är bara kö!
På ett flera timmars besök lyckas man med 3-4 åk, och då var jag där när det var halvkasst väder.

Slår man ut åken på vad åkkortet kostar (för att inte räkna vad ens lediga tid kostar i alternativkostnad!) så är det ju knappast värt det! Och då har vi ändå inte tagit med kostnaden för öl, chokladhjul och för Sveriges antagligens sorgligaste snabbmat - och det vet alla familjefäder att de posterna kommer man inte undan...

Ska en familj få några berg-å-dalbaneåk, så snackar vi åtskilliga lusentappar!
Citera
2024-12-09, 23:39
Medlem
Ta bort alla stora bergbanor och andra konstiga attraktioner. Återgå till hur det var för länge sedan.
Citera
2025-05-01, 23:02
Avstängd
De har tagit bort thai maten med vilket suger
Citera
2025-05-08, 01:11
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Ta bort alla stora bergbanor och andra konstiga attraktioner. Återgå till hur det var för länge sedan.

Hur länge sedan då?
Citera
2025-05-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Grönan har verkligen slagit i kapacitetstaket. Det är bara kö!
På ett flera timmars besök lyckas man med 3-4 åk, och då var jag där när det var halvkasst väder.

Slår man ut åken på vad åkkortet kostar (för att inte räkna vad ens lediga tid kostar i alternativkostnad!) så är det ju knappast värt det! Och då har vi ändå inte tagit med kostnaden för öl, chokladhjul och för Sveriges antagligens sorgligaste snabbmat - och det vet alla familjefäder att de posterna kommer man inte undan...

Ska en familj få några berg-å-dalbaneåk, så snackar vi åtskilliga lusentappar!

Åk till Liseberg istället. Vissa dagar är det bara några min väntetid till berg å dalbanor.
Citera
2025-05-10, 18:03
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Åk till Liseberg istället. Vissa dagar är det bara några min väntetid till berg å dalbanor.

Faller på logistiken. Liseberg ligger utanför tunnelbanenätet. Grönan kan jag promenera till.
Citera
2025-05-11, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Faller på logistiken. Liseberg ligger utanför tunnelbanenätet. Grönan kan jag promenera till.

Egentligen är det konstigt att ingen byggt ett "riktigt" nöjesfält i Stockholm. Gröna Lund är på tok för litet.
Citera
2025-05-11, 06:35
Medlem
Det måste gå dåligt ekonomiskt. Nu lovar de gratis inträde om man har Carpe Diem som tatuering.
Eller äger de giriga ägarsyskonen tatueringsstudior ? 🙂
Citera
2025-05-11, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Hur länge sedan då?

1950.
Citera
2025-05-11, 07:25
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
En vettig spaning från TS sida. Gröna Lund borde vara betydligt större och mer lättillgänglig.

Låt scenen och så mycket grönt som möjligt vara kvar och bygg upp något rejält. Någonstans mellan Stockholm och Arlanda vore troligen det bästa med tanke på bra kommunikation.
Citera
2025-05-11, 13:09
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Egentligen är det konstigt att ingen byggt ett "riktigt" nöjesfält i Stockholm. Gröna Lund är på tok för litet.

Ja, det var länge sen de växte ur kostymen. Det finns inget håll att expandera åt. De har snott några kvadratmeter genom att bygga ut över vattnet, men det gör inte sås stor skillnad.

Det är märkligt att ingen lyckats lösa att bygga nytt nöjesfält i säg Huddinge eller Södertälje. Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut med markägande där, men kommunerna brukar ju ha mark över (och vilja ha arbetstillfällen inom kommungränsen).

Ordentliga åkattraktioner utanför stan skulle ge att Grönan kanske utvecklades mer mot konsertområde med klassiskt tivoli/femkamp. (Lite lugnare, och mer för vuxna och småbarnfamiljer - färre störiga tonåringar).
Senast redigerad av BadPosture 2025-05-11 kl. 13:14.
Citera
2025-05-12, 11:24
Medlem
upplaenningens avatar
Erkänn att du kommer med förslaget för att få bort alla kaozbabbar som ständigt besöker området för sina knarkpengar?
Det ska ju vara snyggt och rent i Stockholms innerstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in