2023-06-26, 13:27
Medlem
Hackenbush55s avatar
De stänger inte ner flyplanstyper eller flygbolag när det sker en olycka p.g.a. fel på flygplan så det störtar och 300 människor dör, nu dör en människa i en olycka på ett nöjesfält och du vill stänga ner hela nöjesfältet?
Citera
2023-06-26, 13:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
De stänger inte ner flyplanstyper eller flygbolag när det sker en olycka ...
Jo, du har inte lagt märke till alla flygbolag som försvunnit efter olyckor? Swissair, Germanwings, etc?
Citera
2023-06-26, 13:31
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jo, du har inte lagt märke till alla flygbolag som försvunnit efter olyckor? Swissair, Germanwings, etc?

Har inte med det att göra, det är mer konkurransen som gör att vissa får stryka på foten.
Citera
2023-06-26, 13:33
Medlem
TheGretaResets avatar
Som Göteborgare och van vid liseberg så var ju Grönan bara blaha blaha. Inget som imponerade alls på mig som barn. Färjan dit (från slussen) var höjdpunkten med hela besöket.

Så otillgängligheten var det bästa av allt.
Citera
2023-06-26, 13:41
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor.
Gröna Lund är ju Stockholmarnas nöjespark. Många utav dem saknar bil eller åker helst buss / tunnelbana. Därför kan den få ligga kvar där den är.

Om du vill bygga en ny nöjespark så bygg den utanför stan -låt Grönan vara kvar för nollåttorna.
Citera
2023-06-26, 13:42
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Som Göteborgare och van vid liseberg så var ju Grönan bara blaha blaha. Inget som imponerade alls på mig som barn. Färjan dit (från slussen) var höjdpunkten med hela besöket.

Så otillgängligheten var det bästa av allt.

Som neutral norrlänning anser jag att Liseberg slår Grönan. Håller med om att båtresan är det bästa med Grönan.

Den där kaninjäveln. Nu blev jag nostalgisk.
Senast redigerad av CyberIngmar 2023-06-26 kl. 13:44.
Citera
2023-06-26, 13:43
Medlem
R5As avatar
Citat:
Gröna Lund ligger inte bra. Inklämd på en liten landbit på en vacker ö som är jobbig att ta sig till med bil för många människor. Ska Stockholm ha en nöjespark borde den ligga lite utanför stan och vara störst och bäst i Sverige.
Dags att stänga Gröna Lund på Djurgården?
Var borde Stockholm ha en ordentlig nöjespark som är lätt att besöka med bil?
Jag tänker mig någonstans bredvid E4 mellan Stockholm och Uppsala. Så kan man ta bil/pendeltåg/buss dit. I närheten av Arlanda kanske.

Scenen och lite evenemang och matställen kan kanske vara kvar på gamla grönan.

För att gammalt och traditionellt är så överskattat i Sverige. Varför tror du jetline varit kvar så länge? Vi har alltid stollar i Sverige som hatar det nya och vill behålla det gamla. Blod ligger i deras händer.
Citera
2023-06-26, 13:43
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Gröna Lund är ju Stockholmarnas nöjespark. Många utav dem saknar bil eller åker helst buss / tunnelbana. Därför kan den få ligga kvar där den är.

Om du vill bygga en ny nöjespark så bygg den utanför stan -låt Grönan vara kvar för nollåttorna.
Ja de kan åka buss eller tåg till nya gröna lund.
Citera
2023-06-26, 13:45
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
En ny nöjespark kräver så klart ett nytt namn. Något som bättre speglar samtidens mångfald. Typ .. Bruna Lund.
Citera
2023-06-26, 13:45
Medlem
Ghastens avatar
Tycker grönan ligger perfekt. Den ska vara kvar minst 100 år till. Varför döda ett vinnande koncept.
Citera
2023-06-26, 13:46
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
De stänger inte ner flyplanstyper eller flygbolag när det sker en olycka p.g.a. fel på flygplan så det störtar och 300 människor dör, nu dör en människa i en olycka på ett nöjesfält och du vill stänga ner hela nöjesfältet?
nej, fel
Citera
2023-06-26, 13:51
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ja de kan åka buss eller tåg till nya gröna lund.
So what's the problem? De flesta fattar att det är piss att köra bil i Stockholm och att parkering inte alltid en självklarhet eller lätt att hitta.

Varför tog inte du bussen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in