Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-01, 20:16
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiltonlillton
Det är en speciell kategori människor i samhället som behöver visa upp sin ekonomiska situation.

En klocka måste vara av ett känt märke så omgivningen flrstår att den var dyr

Och armband och halsband måste vara av guld och så tjocka att de är lite obekväma, så alla förstår att de var dyra.

Andra kan bjuda hem till en trevlig middag och adressen säger allt om din förmåga stt köpa ett armbandsur eller en halskedja.

Merparten av de som har det kända armbandsuret och den tjocka guldkedjan tillhör det där marknadssegmentet som finare butiker nu måste försöka begränsa genom att stoppa kontanthantering.

Men visst fortsätt med rolex, guccikepa och åk en leasad tysk bil


Lille wilton vad vet du om ämnet?
Du har ingen Rolex. Dina kommunistiska funderingar är inget vi i denna tråd vill höra om.
Citera
2023-11-07, 19:58
  #242
Medlem
Det är fortfarande lika fantastiskta klockor och 99% känner inte igen ens dom mest ikoniska rolex. Så om du inte planerar att tala om vad den kostar så är det lön löst.
Stött på flera som inte ens känner till rolex helt ärligt.

Nee jag kommer aldrig köpa saker för att skryta med, köper heller en iwc, s&s, sinn eller breitling. Jag uppskattar dom utan att ev få en skryt stämpel på mig.
Citera
2023-11-08, 16:21
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Det är fortfarande lika fantastiskta klockor och 99% känner inte igen ens dom mest ikoniska rolex. Så om du inte planerar att tala om vad den kostar så är det lön löst.
Stött på flera som inte ens känner till rolex helt ärligt.

Nee jag kommer aldrig köpa saker för att skryta med, köper heller en iwc, s&s, sinn eller breitling. Jag uppskattar dom utan att ev få en skryt stämpel på mig.

Vem fan bryr sig om någon vet vad man har på armen, eller någon avundsjuk jävel sätter en skryt stämpel!

Rolex är en helt annan klass än IWC,Breitling mm.

Men man köper det man gillar.

Så många nötter som pratar skit om Rolex. Gör det istället på en riktig skit klocka som hublot!!!!!!


Rolex är bäst, snyggast och en klass för sig själv som bara kan matchas av Patek, RM, AP och Vacheron constantin.
Citera
2023-11-09, 10:48
  #244
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Vem fan bryr sig om någon vet vad man har på armen, eller någon avundsjuk jävel sätter en skryt stämpel!

Rolex är en helt annan klass än IWC,Breitling mm.

Men man köper det man gillar.

Så många nötter som pratar skit om Rolex. Gör det istället på en riktig skit klocka som hublot!!!!!!


Rolex är bäst, snyggast och en klass för sig själv som bara kan matchas av Patek, RM, AP och Vacheron constantin.
Det är ju dock högst subjektivt och de senaste 15 åren har de ju löpande blivit sämre och sämre för min del tyvärr. Bättre rent tekniskt absolut men på stor bekostnad av utseende. Men som sagt det är ju subjektivt

AP börjar ju också tappa allt mer tycker jag. De har i stort sett bara RO vilket väl dessutom har ett urverk från JLC om jag inte är fel ute ROO är ju ett ur från helvetet rent utseendemässigt. JLC däremot tycker jag bara blir bättre och bättre.
Citera
2023-11-09, 22:37
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Lille wilton vad vet du om ämnet?
Du har ingen Rolex. Dina kommunistiska funderingar är inget vi i denna tråd vill höra om.

Ändå kan jag ju sätta mitt så kallade soc bidrag på att jag provocerar dig så mycket att du inte kan låta bli att svara tillbaka gång på gång i varje tråd vi möts.

Jag tror det beror på att du vet att det jag säger stämmer, men du är livrädd för att fler ska öppna ögonen och se att du är en torr och dammig gammal fjant.

Och.. om du alls hade förstått vad jag skrev, så är det väl givet att jag inte gar en Rolex på armen, eller upplever du mig som en fellow "feta guldkedjan-bärare"?

Jag anser det ju vara så väl skitnödigt som lätt efterblivet att försöka manifestera någonting med att hänga på sig attribut för flera hundra tusen och tror att nån anser en vara en bättre medborgare på något sätt.

Köp hur många du vill som en hygglig placering om du tycker din ekononi tillåter.

Men försök inte påstå att det finns någon rimlig anledning för en normalt funtad person att hänga på sig bling bling som nån 80-tals grek vid en medelhavsstrand på chartermålet.
Citera
2023-11-09, 22:46
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Lille wilton vad vet du om ämnet?
Du har ingen Rolex. Dina kommunistiska funderingar är inget vi i denna tråd vill höra om.

Du förstår också hur hysteriskt roligt det är när jag försöker kalla dig för en tjock gammal relik från en forntid och du försöker med härkartekniker och direkt bekräftar min bild genom att köra en "lilla du"?? :-D

Japp.. helt klart mycket yngre än farbror, och inga gubbkilon har fastnat än.. men njut du av din " naturliga pondus@ stora farbrorn :-D

Något annat från din ungdom du vill upplysa om? Hur det var när tv var svart vit och markbunden?
Citera
2023-11-10, 02:09
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiltonlillton

Men försök inte påstå att det finns någon rimlig anledning för en normalt funtad person att hänga på sig bling bling som nån 80-tals grek vid en medelhavsstrand på chartermålet.

Det finns många anledningar. Kvalitet, utseende, historik, något att föra vidare till sin son osv. I grunden är det inte konstigare än att du kanske köper kläder i någon märkesbutik snarare än på ICA Maxi.
Citera
2023-11-10, 03:05
  #248
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det finns många anledningar. Kvalitet, utseende, historik, något att föra vidare till sin son osv. I grunden är det inte konstigare än att du kanske köper kläder i någon märkesbutik snarare än på ICA Maxi.
Helt rätt, men prisutvecklingen har varit brutal på Rolex. Köpte min första day-date med briljanturtavla 1987 på Douglas Krook på bibliteksgatan, numera Nyman ur. Då jag jag 86500 kr och fick fem procent rabatt. Nu ber folk om att stå i kö för en airking. Så det har blivit för hypat för oss riktiga Rolexeuntusiaster som gillar klockor och inte bara spekulerar. Haft de flesta modeller genom åren och hade jag haft de kvar hade jag kunnat dra mig tillbaka med dagens priser.
Citera
2023-11-10, 03:28
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Helt rätt, men prisutvecklingen har varit brutal på Rolex. Köpte min första day-date med briljanturtavla 1987 på Douglas Krook på bibliteksgatan, numera Nyman ur. Då jag jag 86500 kr och fick fem procent rabatt. Nu ber folk om att stå i kö för en airking. Så det har blivit för hypat för oss riktiga Rolexeuntusiaster som gillar klockor och inte bara spekulerar. Haft de flesta modeller genom åren och hade jag haft de kvar hade jag kunnat dra mig tillbaka med dagens priser.

Jo, även jag är trött på Rolexhypen. Tittar på andra märken nu tills det lugnat ner sig. Var nyligen i ett köpcentrum där de hade en mängd butiker - JLC, IWC, GP, Roger Dubuis, Blancpain, Rolex, VC, Breitling, Panerai mfl. Alla hade jättetrevlig personal och lät mig prova vilka klockor som helst i princip upp till miljonklassen i vissa fall.

Förutom Rolex då. Nästan tomma montrar förutom en handfull demonstrationsex som inte var till salu. Snorking kärring i butiken som knappt bemödade sig att prata med mig (hon kunde se att jag var turist).
Citera
2023-11-10, 03:58
  #250
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jo, även jag är trött på Rolexhypen. Tittar på andra märken nu tills det lugnat ner sig. Var nyligen i ett köpcentrum där de hade en mängd butiker - JLC, IWC, GP, Roger Dubuis, Blancpain, Rolex, VC, Breitling, Panerai mfl. Alla hade jättetrevlig personal och lät mig prova vilka klockor som helst i princip upp till miljonklassen i vissa fall.

Förutom Rolex då. Nästan tomma montrar förutom en handfull demonstrationsex som inte var till salu. Snorking kärring i butiken som knappt bemödade sig att prata med mig (hon kunde se att jag var turist).
Håller med dig. Var i Uppsala på Rolexbutiken förra året, killen hade attityd, du måste vara skriven i Uppsala för att ha lite förtur på klockorna... bad honom kolla upp vad jag köpt tidigare på Nymans i sthlm och Rob Engström då ändrade han sig. Men tycker man bemöter kunden inte väljer den. När trenden vänder får de börja jaga kunder.
Citera
2023-11-10, 06:33
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiltonlillton
Du förstår också hur hysteriskt roligt det är när jag försöker kalla dig för en tjock gammal relik från en forntid och du försöker med härkartekniker och direkt bekräftar min bild genom att köra en "lilla du"?? :-D

Japp.. helt klart mycket yngre än farbror, och inga gubbkilon har fastnat än.. men njut du av din " naturliga pondus@ stora farbrorn :-D

Något annat från din ungdom du vill upplysa om? Hur det var när tv var svart vit och markbunden?

Som vanligt kommer det bara svammel från dig! Att du är av den yngre generationen har de flesta här på fb förstått.
“Gammal” och “Tjock”😂

Du är inte kvalificerad att skriva några inlägg i denna tråd.
Du är fattig och avundsjuk!
Citera
2023-11-10, 09:13
  #252
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Helt rätt, men prisutvecklingen har varit brutal på Rolex. Köpte min första day-date med briljanturtavla 1987 på Douglas Krook på bibliteksgatan, numera Nyman ur. Då jag jag 86500 kr och fick fem procent rabatt. Nu ber folk om att stå i kö för en airking. Så det har blivit för hypat för oss riktiga Rolexeuntusiaster som gillar klockor och inte bara spekulerar. Haft de flesta modeller genom åren och hade jag haft de kvar hade jag kunnat dra mig tillbaka med dagens priser.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jo, även jag är trött på Rolexhypen. Tittar på andra märken nu tills det lugnat ner sig. Var nyligen i ett köpcentrum där de hade en mängd butiker - JLC, IWC, GP, Roger Dubuis, Blancpain, Rolex, VC, Breitling, Panerai mfl. Alla hade jättetrevlig personal och lät mig prova vilka klockor som helst i princip upp till miljonklassen i vissa fall.

Förutom Rolex då. Nästan tomma montrar förutom en handfull demonstrationsex som inte var till salu. Snorking kärring i butiken som knappt bemödade sig att prata med mig (hon kunde se att jag var turist).

Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Håller med dig. Var i Uppsala på Rolexbutiken förra året, killen hade attityd, du måste vara skriven i Uppsala för att ha lite förtur på klockorna... bad honom kolla upp vad jag köpt tidigare på Nymans i sthlm och Rob Engström då ändrade han sig. Men tycker man bemöter kunden inte väljer den. När trenden vänder får de börja jaga kunder.
Detta är tyvärr en väldigt tråkig utveckling och jag kan inte låta bli att hoppas lite att trenden ska dö ut och Rolex få lida lite, framförallt alla dryga ÅF. Men lär väl inte hända på bra länge dessvärre.

Men positivt att folk börjar titta åt annat håll för det finns väldigt många välgjorda och fina klockor på annat håll. Rolex var enligt mig som bäst 60-95 ungefär. Sedan Maxicaset och annat kom blir de bara mer vulgära för varje år som går tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback