2023-06-24, 00:49
Bannlyst
Jag vet inte men jag tror att jag har något fel i mitt dopaminsystem. För vad jag än gör så känner jag mig uttråkad. Jag kan inte fokusera på någonting längre än några sekunder. Tar mig knappt igenom en tidningsartikel nu utan att tappa fokus. Något som jag har gjort för att minska uttråkningen är riskfyllda aktiviteter som äventyrar min säkerhet. Det kan vara saker såsom att hoppa runt på hustak, balansera på höga broar, spela för stora summor, köra extremt fort med bil och motorcykel. Jag är rädd för att det kommer sluta med att jag skadar mig själv väldigt illa, och det känns som att jag inte är brydd riktigt om det, bara jag får min kick.

Vad kan jag göra?
Citera
2023-06-24, 00:54
Medlem
F.Hansens avatar
Du kan ju hitta aktiviteter som är riskfyllda fast har säkerhet, bergsklättring, fallskärmshoppning, kampsport. Naturligtvis innebär det att du lägger tid på att lära dig saker dock.

Annars är ju tv eller darorspel ett enkelt sätt för många att få sina kickar på. Istället för att spela poker där du kan förlora allt dog du bara tusen gånger i spelet.

Jag själv har väldigt lätt för att bli uttråkad men har inget problem med mitt fokus. Hittar på dagliga projekt för mig själv som jag genomför.
Ofta har de med träning eller fysisk prestation med att göra.

https://m.youtube.com/watch?v=_XUu3_pLPUE
Senast redigerad av F.Hansen 2023-06-24 kl. 00:58.
Citera
2023-06-24, 01:11
Medlem
sojapojkes avatar
Känner igen mig från när jag var yngre. Gjorde många sjuka saker som lätt kunde ha slutat med död. När man växer inser man liver är värt mer än att slänga bort på nåt totalt idiotiskt.
Vet inte riktigt vad jag kan ge för tips, men genom att du frågar så visar du att du är på rätt väg redan. Tänk på anhöriga som betyder något för dig.
Citera
2023-06-24, 08:20
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Jag vet inte men jag tror att jag har något fel i mitt dopaminsystem. För vad jag än gör så känner jag mig uttråkad. Jag kan inte fokusera på någonting längre än några sekunder. Tar mig knappt igenom en tidningsartikel nu utan att tappa fokus. Något som jag har gjort för att minska uttråkningen är riskfyllda aktiviteter som äventyrar min säkerhet. Det kan vara saker såsom att hoppa runt på hustak, balansera på höga broar, spela för stora summor, köra extremt fort med bil och motorcykel. Jag är rädd för att det kommer sluta med att jag skadar mig själv väldigt illa, och det känns som att jag inte är brydd riktigt om det, bara jag får min kick.

Vad kan jag göra?

Gå i terapi.
Citera
2023-06-30, 12:08
Medlem
nonameds avatar
Du pratar lite om att vara adrenalin jonky
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto