• 1
  • 2
2023-06-25, 13:55
Bannlyst
Jag har en invandrarkompis ifrån Holland. Han avskyr verkligen vad som har hänt med med Västeuropa. Han turistade i Sverige för att slippa se massa negeraraber i sitt land, och sen kom han till Stockholms tunnelbana och så fick han se samma skit här. Så invandrare avskyr situationen likt svenskar gör.

Jag vet att du inte menar Västeuropéer. Men en Thai kommer inte ha samma åsikt som en somalier. Så skriv istället: Vad tycker ni menait-arabafrikaner? Eller förresten skit samma, alla fattar vad man menar när man säger invandrare. blattar, svartingar. Sydamerikaner har ställt till mycket problem i Sverige, men inte i samma skala som dom tidigare nämnda. Men dom tillhör blattar kan man väl säga överlag.
Senast redigerad av Nordsj 2023-06-25 kl. 14:27.
Citera
2023-06-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Intressant trådstart. Har funderat i samma banor. Om det är bara en liten grupp som beter sig illa så borde övriga invandrare ta BESTÄMT avstånd från detta men tystnaden är total. Vill dom förknippas med stuationen i Sverige eller tar dom avstånd mot den?
Bra trådstart och intressant att se svaren

Saken är ju den att de överväldigande majoriteten av invandrarna aktivt tar avstånd från brott som begås av en skrämmande minoritet. Vi är inte ute på gator och torg av samma anledning som du inte var det när Lasermannen härjade eller terrordådet i Utöya och Christchurch skedde.

Modus Operandi är ett varje sund individ yet avstånd från det by default. Att vi ska vara ute och gator och torg belyser bara det faktumet att såna som du vill ha ett kastsystem där vi invandrare skall vara medskyldiga medans du inte anses vara det när en vit, kristen västerländsk man begår terrordåd.

Börjar du förstå lite bättre nu?
Citera
2023-06-25, 17:11
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trajanus87
Saken är ju den att de överväldigande majoriteten av invandrarna aktivt tar avstånd från brott som begås av en skrämmande minoritet. Vi är inte ute på gator och torg av samma anledning som du inte var det när Lasermannen härjade eller terrordådet i Utöya och Christchurch skedde.

Modus Operandi är ett varje sund individ yet avstånd från det by default. Att vi ska vara ute och gator och torg belyser bara det faktumet att såna som du vill ha ett kastsystem där vi invandrare skall vara medskyldiga medans du inte anses vara det när en vit, kristen västerländsk man begår terrordåd.

Börjar du förstå lite bättre nu?
Hör aldrig kritik från invandrargrupper gällande den kriminalitet som deras landsmän ägnar sig åt. Jag tar givetvis bestämt avstånd från dåd som utförs av alla individer även vita, kristna västerländska män. Konstigt vore det väl annars. Det är alla medborgares skyldighet att säga ifrån och protestera även invandrade sådana.
Vad är det du inte förstår?
Citera
2023-06-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Hör aldrig kritik från invandrargrupper gällande den kriminalitet som deras landsmän ägnar sig åt. Jag tar givetvis bestämt avstånd från dåd som utförs av alla individer även vita, kristna västerländska män. Konstigt vore det väl annars. Det är alla medborgares skyldighet att säga ifrån och protestera även invandrade sådana.
Vad är det du inte förstår?

Jag tror vi talar förbi varandra fast vi talar om samma sak. Varje sund individ tar avstånd från våldsdåd per automatik. Du gör det och jag gör det. Vi är inte på gator och torg för det.

Det är grejen. Den ena gruppen förväntas ta offentligt avstånd så att du ser det men inte omvänt.
Citera
2023-06-25, 20:37
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trajanus87
Jag tror vi talar förbi varandra fast vi talar om samma sak. Varje sund individ tar avstånd från våldsdåd per automatik. Du gör det och jag gör det. Vi är inte på gator och torg för det.

Det är grejen. Den ena gruppen förväntas ta offentligt avstånd så att du ser det men inte omvänt.
Ser det så också. Varför argumentera när vi i grunden är överens? Jag lämnar
Citera
2023-06-25, 23:51
Medlem
Sladdarens avatar
Dom tycker det är härligt och underbart med massiv oavbryten invandring ifrån mena länder.. Dom röstar så så there u go. Case close
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in