Citat:
Ursprungligen postat av
Johannesdotter
Lever ni kvar på 1990 talet eller vadfan handlar detta om? Här i Växjö kostar hyrorna mellan 7-10-000 (2 och 3 or) och ni har hyror på 2-3 tusen? Skojar ni, är detta en skämttråd eller får man fråga i vilka städer ni bor???
Om jag får gissa så menar ts med hyra=avgift för en brf lägenhet.
Jag har själv en avgift på 2400kr per månad till min lägenhet som annars är skuldfri.
Här där jag bor så är den lägsta hyran på en hyresrätt 4k om man kan tänka sig bo i en lägenhet med kokvrå samt i en av våra mest typ 10 mest utsatta förorter.
Men ska man ha någon typ av standard så får man pröjsa som du skriver runt 6-10k per månad för en hyresetta.
Men annars liknar mina utgifter det ts har förutom att jag ej har bredband hemma kör allt på mobilens internet.
Flyttade för 5 år sedan och ser ej mig dra upp mina kostnader för just boende jag trivs med att vara billig i drift o bygga kapital i annat än min egna bostad.
Dock var min lägenhet relativt dyr i inköp då jag bor i Stockholms län så i framtiden kanske jag säljer o flyttar till en billigare ort kanske man köper sig en stuga vid en sjö eller liknande