Citat:
Ursprungligen postat av
Stiflers-Mother
Har en vännina som ville skatta på sitt extrakäck och kontaktade skattemasen. De här va ju då många år sedan men skatteverket tog emot summan hon angav som inkomst delat med skatt/avgifter men anmälde sedan henne till Polisen. Hon åkte inte fast men Polisen såg till att hon blev vräkt från sin lägenhet.
Mycket skötsam - Aldrig droger - Aldrig alkohol förutom ett glas till middag på Lördagar.
Dagens story. Gör du rätt för dej i Sverige får du mer skit :S
Hon gjorde inte om det misstaget kan jag lova...
Vad blev hon polisanmäld för av Skatteverket? Det är ju inte brottsligt att sälja sex så det var något annat som hon "
inte åkte fast" för. Motsvarande gäller väl vräkningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bigfatandhappy
Ja, resonemanget Talita för är väldigt egendomligt. Staten ska inte tjäna pengar på prostitution, men den enskilde medborgaren som väljer att sälja sex ska få tjäna pengar på detta. Ok. Men då måste man även tillåta svart arbete och att inkomster från svart arbete är skattebefriade. För det andra så har ju bl a Skatteverket slagit fast att "att sälja sexuella tjänster" inte är att betraktas som ett arbete. Ok.
Men tjänsten som säljs är trots detta beskattningsbar. Jag har svårt att se hur någon ens kan ta Talitas argumentation på något allvar.
Det finns ju fler länder som har kriminaliserat köp av sexuella tjänster men inte försäljningen av dem. Man kan undra hur dessa länder löst frågan om beskattning.
Jag tror inte att det finns någon realistisk lösning på frågan om beskattning av inkomst av prostitution. Det tycks ligga i sakens natur att de inblandade till stor del inte är intresserade varken av att betala skatt eller inlemma sig i socialförsäkringssystemet där möjligheten ges, som i Tyskland.