Citat:

Ursprungligen postat av 
Flashback1987

Hej,
Det är en lång historia här men ska väl försöka hålla den kort. Jag är snart 40 år gammal och har tre barn och familj. Inkomst på cirka 50.000 har jag. Universitetsutbildning.
Som dock yngre (för ca 10 år sedan) drog jag på mig uppskattningsvis 2.8 miljoner kronor i skuld, detta växer konstant eftersom att vissa utav skulderna har groteska räntor. 
Jag har ansökt om skuldsanering men blir nekad då jag har skuld till staten på ca 150.000... 
Jag har aldrig blivit dömd för något brott så ekonomisk brottslighet ligger inte till grund.
Vad i hela friden ska / kan man göra? Just nu lever jag med löneutmätning med 3 barn vilket i dessa dyra tider innebär efter hyran och räkningar är betalda så återstår det cirka 8.000 kronor. Hade man sett ljuset i tunneln hade det varit inga problem men jag gör ju inte det.
Tanken har slagit mig att man kanske skulle jobbat i Danmark (bor i Skåne) och börja på en ny kula men nackdelen där är ju att jag då definitivt är bränd för alla framtid och känns jävligt att barnen ska byta skola, miljö och så vidare...
Har ni några tips? Är mitt liv helt förstört eller vad kan jag göra?

Hej,
De andra i tråden har nog bättre tips.
Ring alla 500 miljardärerna i Sverige och be om hjälp.
Starta en blogg och be om 1 krona från alla människor i hela Sverige.
Blogga varje dag och berätta hur det går med din historia.
Skicka ett öppet brev till politikerna och aftonbladet och expressen och ställ frågan. Hur kan vi tillåta ett samhälle som låter folk gå i fördärvet på grund av skulder på detta vis?
Jag menar. Du jobbar och betalar skatt till Sverige och Sverige tackar dig på detta viset?
Efter det kanske din blogg tar enorm fart ?
Skriv gärna ut alla skulder du har med ränta så kan vi hjälpa dig enormt mycket bättre.
Kanske finns någon skuld på 10.000 kr men med enorm ränta som du klarar av på en eller några månader med lite pepp från oss?
Kan man ringa alla bolagen du har skulder hos och be dem pausa betalning och ränta några år medans du koncentrerar dig på en enda av skulderna?
Tja lite idéer.
Hoppas det går bra