2023-06-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaapiwokefail
Jag hade återgått till planen om skuldsanering. Är det "endast" skulden till staten som är i kläm för det hade jag lagt all krut på den. 150k är inte så mkt i sammanhanget.
Löser du den skulden så borde då skuldsanering vara på bordet. Blir ungefär samma villkor som idag men då är du fri om 5 år, dock med 0 tillgångar. Allt av värde får man nog dumpa men då har du möjlighet att starta om. Säg att det tar dig 1-2 år att lösa skulden till staten å sen 5 år sanering. Då är du klar ett par år innan 50 och sedan har du 15-20 år att lösa pension å stötta ungarna.

Men TS har 3 barn och 8000 kr som ska täcka mat och övrigt i husållet. Stentufft.
Citera
2023-06-21, 22:13
Avstängd
Inte för att vara sån.. men 4 milj i olika lån, och klarar dig på 50k? 8000 efter allt e betalt?

Då har du jäkligt bra ränta och bör börja beta av dina lån.

Aldrig hört om nån med 4 millar i olika blancolån som klarar sig på 50k.
Citera
2023-06-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle75
varför inte personlig konkurs som jag föreslog tidigare

Ett företag som är försatt i konkurs upplöses efter konkursförfarandets slut, och de fordringar som borgenärerna har på företaget försvinner. För privatpersoner som försätts i konkurs kvarstår borgenärernas fordringar även efter konkursens avslutande. Att gå i personlig konkurs är alltså inte ett sätt att bli skuldfri.
Citera
2023-06-21, 22:14
Medlem
pn222jws avatar
Jobba "svart" lite grann...du verkar intelligent nog att räta upp skutan...ge för gudarnas skull inte svenska skattemyndigheter alla dina uppgifter.
Citera
2023-06-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Inte för att vara sån.. men 4 milj i olika lån, och klarar dig på 50k? 8000 efter allt e betalt?

Då har du jäkligt bra ränta och bör börja beta av dina lån.

Aldrig hört om nån med 4 millar i olika blancolån som klarar sig på 50k.

Hur menar du? Jag har löneutmätning. Så som det är nu tar KFM tusenlappar av min lön men skulderma bara ökar på grund av räntorna.
Citera
2023-06-21, 22:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Går det inte att ta ett banklån till lite rimligare ränta och samla lånen där? 4 miljoner är inte hela världen i det långa loppet om du har en överkomlig ränta.
Tror du på allvar att man få låna 4 mille av banken när man försökt, men inte fått, skuldsanering?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaapiwokefail
Jag hade återgått till planen om skuldsanering. Är det "endast" skulden till staten som är i kläm för det hade jag lagt all krut på den. 150k är inte så mkt i sammanhanget.
Löser du den skulden så borde då skuldsanering vara på bordet. Blir ungefär samma villkor som idag men då är du fri om 5 år, dock med 0 tillgångar. Allt av värde får man nog dumpa men då har du möjlighet att starta om. Säg att det tar dig 1-2 år att lösa skulden till staten å sen 5 år sanering. Då är du klar ett par år innan 50 och sedan har du 15-20 år att lösa pension å stötta ungarna.

Det är just nu min enda och förmodligen rimligaste plan.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Hur menar du? Jag har löneutmätning. Så som det är nu tar KFM tusenlappar av min lön men skulderma bara ökar på grund av räntorna.

Löneutmätning är väl till för att tvinga dig att betala nån skuld? Man lär väl inte sitta på utmätning resten av livet?

Rabbla upp alla dina lån plus ränta här så kan vi hjälpa dig, omöjligt annars.
Citera
2023-06-21, 22:16
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tror du på allvar att man få låna 4 mille av banken när man försökt, men inte fått, skuldsanering?

Får inte ens handla pommes på Klarna
Citera
2023-06-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ett företag som är försatt i konkurs upplöses efter konkursförfarandets slut, och de fordringar som borgenärerna har på företaget försvinner. För privatpersoner som försätts i konkurs kvarstår borgenärernas fordringar även efter konkursens avslutande. Att gå i personlig konkurs är alltså inte ett sätt att bli skuldfri.
ok , är du 100 säker på att skulderna finns kvar, jag tror faktiskt inte det är så, varför finns då personlig konkurs
Citera
2023-06-21, 22:17
Medlem
Citat:
Löneutmätning är väl till för att tvinga dig att betala nån skuld? Man lär väl inte sitta på utmätning resten av livet.

Tyvärr är det precis det man är. Jag får utmätning på min lön varje 25 men skulden bara ökar.
Citera
2023-06-21, 22:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Löneutmätning är väl till för att tvinga dig att betala nån skuld? Man lär väl inte sitta på utmätning resten av livet?

Rabbla upp alla dina lån plus ränta här så kan vi hjälpa dig, omöjligt annars.
Läs på lite vad löneutmätning är. Det kan pågå så länge du har skulder, alltså hela livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in