2023-08-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Aftonbladet har dragit sina slutsatser om snatteriet, enligt Anders Jalalial är allt regeringens fel och med en vänsterregering hade det förmodligen aldrig hänt, då hade ju Anders Öfvergård haft råd att köpa dyrt kött:

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/8JoLG1/arga-snickarens-kottstold-ar-det-alla-fantiserar-om

Enligt Schunnesson å andra sidan så var det ICA:s fel och enligt henne får man snatta lite bara man inte kritiserar gängkriminella, för då blir det lite svårsmält.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=85346529&posted=1#p85346529

Aftonbladet publicerar alltså två krönikor som lägger skulden på regeringen och ICA. Det är fan inte konstigt att vi har en dödsskjutning om dygnet och att helt vanliga ungdomar väljer taxi i stället för pendeln för att slippa bli rånade på klockor och telefoner.

Ja det fan makalöst, den senare ger även ett "snattartips". Jävla idioti.
Citera
2023-08-09, 20:52
Medlem
Visst får nu andra butiker neka honom självskanning i fortsättningen utan att Anders kan dra dem till domstol för olikbehandling?
Citera
2023-08-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu lyssnade jag förstås själv ett par ggr på rättegångsvideon och stjärnadvokaten ställde frågan till väktaren Rudolf om påsen låg platt på det skitiga golvet eller om det låg en ost i den. Rudolf svarade densamme att osten var en liten och platt så den syntes knappt. Vad skulle advokaten mer ha frågat? Det fanns ju ingenting som hade kunnat frikänt snattis. Till och med fyllbulten GW var övertygad och hånskrattade lite lätt åt The snickers..

Nej, det hade så klart inte hjälpt att fråga något mer. Fick en känsla av att advokaten visste att det redan var kört.
Citera
2023-08-09, 21:11
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, fy fan, haha. Jalalial, vilken mupp. Öfvergård är alltså någon slags Robin Hood enligt tankeläsaren Jalalail. Han missar att Öfvergård gäckat ICA i tio år, alltså långt innan matpriserna steg.

Dessutom är det svagt att skylla på ökade matpriser när man drar in 200/mån och god för 45 mille. Jag både tjänar mindre och har en mindre förmögenhet, men har ändå lätt råd med maten.

Dessutom så innebär ju att den rika Anders som snattar, höjer ju matpriserna för oss andra. Hans snatterier sänker knappast matpriserna för oss.

Det där var extremt svag journalism. Men typiskt sossemedia att gå på en sådan tjuv.
Citera
2023-08-09, 21:13
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Intressant att Snattar-Anders funderar på att överklaga. Då borde han byta advokat och jag tror att den avdankade Leif Silbersky kan vara räddningen? Stjärnadvokaten i detta fall var mycket fåordig och hade inga fler frågor att ställa mer än om påsen låg platt på golvet och om osten var kvar i densamma. Bra jobbat men tyvärr räckte det inte hela vägen...

Själv hoppas jag att den svagsinte överklagar!

Kul om han slösar mer av sina pengar, och gör köttbitarna ännu dyrare.
Citera
2023-08-09, 21:19
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Nej, det hade så klart inte hjälpt att fråga något mer. Fick en känsla av att advokaten visste att det redan var kört.
Brottsmålsadvokaten uppträdde som en lam anka och jag uppfattade det som att han gillade Rudolf bättre än sin klient.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-08-09 kl. 21:29.
Citera
2023-08-09, 22:26
Medlem
Om advokaten har någon heder så förklarar han för AÖ att ett överklagande är att kasta ännu mer pengar i sjön. Tror varenda jurist som tar en titt ser att det är en open and shut case. Eftersom man inte presenterat minsta anledning att tvivla på vaktens karaktär eller kompetens så är nog hans vittnesmål där han övervakat allt på mycket nära håll rena drömmen för åklagaren.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-08-09 kl. 22:39.
Citera
2023-08-09, 23:20
Medlem
Jag tror faktiskt att Leif GW. har rätt när han säger att detta möjligtvis kan bli den dyraste köttstölden i historien. Att endast 400 kr i stöld kan förvandlas till miljoner i förlust för den käre arge snickaren är häpnandsvärt. Han är en Tv-kändis och tjänar nära 2 mille om året. Men frågan är....vem kan se honom rakt in i ögonen nu och lita på honom efter denna fadäsen. Har man väl kommit med i ett brottsregister så blir det mycket svårt att få ett hederligt arbete, speciellt inom media, där är han nog tyvärr rätt så körd. Men va faan det går ju ingen nöd på honom och hans familj. Men hedern är släckt och skammen finns såklart kvar. Super eller spelar han inte bort alla pengarna så lär dom ändå försörja flera generationer framöver.
Senast redigerad av Mclane 2023-08-09 kl. 23:57.
Citera
2023-08-10, 00:02
Medlem
I Anders förtrollade värld har han mer rätt än andra till det mesta. Som varande smartare än enkla butiksbiträden och handlare finner han det elegant och smart att smyga ned några bitar finare kött utan att betala. Inte för att han är en medborgare höjd över varje misstanke eller för att han inte skulle ha råd. Inte alls. Utan för att han kan! I sin egen sinnligt upphöjda tillvaro är han nämligen en mästare av rang och alla andra i bästa fall statister. Han dominerar varje situation och vet alltid lite mer, lite bättre. Därför har han enligt flera utsagor angripit personal på ICA när de haft det olämpliga beteendet att påpeka att han inte betalat för dyra varor.

-Jaså, vad är det du säger. Där misstar du dig. Menar du allvar? Du går på mig för att jag är känd! Du vet vem jag är, Arga Snickaren, eller hur? Du har sett mig på TV?! Jag har handlat här i 10 år ska du veta och jag har alltid betalat och gjort rätt för mig. Vad heter du och vad heter din chef?

Inte så lätt för Elsa och Vera 17 år vid självscanningskassorna på ICA Värmdö att hantera Anders typ av persona…
Citera
2023-08-10, 03:49
Medlem
Det har redan börjat:
Citat:
Fotbollsmorgons direktsändning
Citat:
var med via länk
Citat:
David Fjäll och Anders Öfvergård har nämligen en historia från "way back" då de spelat in Robinson tillsammans.
https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/anders-arga-snickaren-%C3%B6fverg%C3%A5rds-comeback-h%C3%A4r-dyker-han-upp-i-direkts%C3%A4ndning/ar-AA1f0YAV?ocid=msedgntp&cvid=b33a95e616d6471885ae58 2f22597e2d&ei=34
Citera
2023-08-10, 06:39
Medlem
Jag har inte läst domen utan bara läst media och folks kommentarer på en del sidor. Vittnen tror jag inte mycket på! Många har ingen heder och moral utan skulle ljuga för att sätta dit någon som de inte gillar! Jag tycker det är märkligt att de inte tagit honom tidigare. Vad jag kan förstå så vet de att han snattat under 10 års tid..Hur kan de veta det? Då borde de ju ha satt dit honom tidigare! Det är en farlig anklagelse om de bara tror! Då har de aldrig sett det, finns inga bevis! Då har de själva gjort en brottslig gärning genom att påstå att han snattat!

Väldigt lågt och osmakligt av butikens chef att klappa sig på bröstet och skryta vitt och brett med att han åkt hem och firat i champagne för att han satt dit en kändis, en kändis han inte gillar! Undra om han firar i champagne varje gång en snattare grips? Undra om han ringer media varje gång! Herregud då är ju karln snart en kändis själv och alkis!

Varför kontaktade butikschefen media för att någon snattat i butiken?
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-08-10 kl. 06:41.
Citera
2023-08-10, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det är ju något som hanteras av domstolen för att garantera rättssäkerheten. Så även om man självklart (speciellt om man dyrkar arga snickaren som du) kan ifrågasätta saker i FUP som tex. detta med alla stölder som han påstås ha gjort på golfklubben och andra ställen, så har ju domstolen iaf. slagit fast att han är en tjuv med den extremt starka bevisningen som fanns gällande hans snatterier på ICA.

Så otroligt naivt att tro att domstolar håller sig till sanningen och rättvisan! De ljuger lika mycket som alla andra. Kan de sätta dit någon som de inte gillar så har de makten att göra det på sin sida. Offret är helt maktlöst och har inte en chans! De gör precis som de vill i domstolarna oavsett om det är lögn eller inte. De förstör människors liv utan att blinka utan samvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in