Citat:
Ursprungligen postat av
hetabengt
Wow vilken tuffing.
Vi snackar här om småtjejer 12-15 år som inte har kriminalitet som placeringsorsak.
Du får gärna tvångsduscha och tvätta kuken på kriminella blattar i ungdomsfängelser hur mycket du vill men småflickorna låter du bli. Är det klart?
"Det som krokigt ska bli ska böjas i tid"
eh?
Fan det verkar vara IQ-nivå SiS-anställd på dig.
finns väll ändå fler SIS boenden för pojkar än tjejer? Du verkar vara väldigt insatt då 50% av alla inlägg i denna tråd är från dig.
Ibland måste man använda laga befogenheter mot folk som inte kan sköta sig, sen håller jag med om att man inte ska låsa in självmordsbenägna och folk som inte begått brott med kriminella.
Vi kan ta ett exempel. Det finns inte alltid en läkare på plats på SISboendena, om en person är självmordsbenägen eller helt rabiat kan inte personalen själva bestämma om den personen skall få lugnande medicin. Då måste man kanske låsa in den med tillsyn. Sen om personen börjar använda sina egna klädesplagg för att ta sitt liv måste man kanske ta ut dem. Men då får man oftast en självmordströja som man inte ska kunna strypa sig med. Sen när personen lugnat ner sig kan man ge tillbaka kläderna.
Sen håller jag med om att dessa tjejers påståenden om förhållandena är Sanna är det hemskt men jag tror inte det är riktigt hela sanningen, det är samma sak om någon blir gripen av polis när de är helt rabiata då måste polisen ibland använda våld för att få kontroll över personen, för individen kanske det känns som misshandel men i själva verket är det inte det helt enkelt.
Ni verkar tro att personalen på SIS boendena kan bete sig hur de vill och att ingen bryr sig. Men så är det inte. Sedan absolut om en person på SIS t.ex anmäler varenda vårdare för övervåld och våldtäkt kanske cheferna tillslut inte riktigt tar det på allvar.