2023-07-15, 21:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Bumpar den här.

”Jag relaterar till trådstartaren (så vad du skriver är dåligt, dessutom patriarkatet och att män vill döda män, samt kvinnor).” Eran utgångspunkt.

Era efterblivna kärringar. Här kommer mitt svar med analys från serien med… Bear Grylls.

”Han är fejk”, jo, han byggde sin tvkarriär på högt iscensatta scener men i grunden är han en commando inom SAS.

Dessutom socialt intelligent.

Här kommer verkligheten.

”Här är en logisk analys av det hela och Bear Grylls svarar på frågor som jag velat ställt till han. Man ser ju hur han verkligen anstränger sig för att vara pk.

https://m.youtube.com/watch?v=073u84xczNI

Men nu till sanningen damer, när det kommer till att dö av ålder så lever kvinnor i snitt längre än män.
Det stämmer.
När det kommer till att inte dö av kärringsjukdomar, dvs att vara sjuk mer/en längre tid i sitt liv än män, men ändå ha en längre livslängd än män (som generellt är friskare när de lever).
Det stämmer.
Om en massa kvinnor och män skulle svälta till döds så skulle erat valrossfett och låga metabolism vara till er fördel.
Det stämmer, det är dock bättre att göra allt för att hitta mat så man slipper sitta på en sten och lipa.

Detta är de biologiska fördelarna som ni har och det enda som man kan säga att ni är ”bättre” på att överleva på än män. Om man nu kan kalla att leva några år extra som en skrupplig tant för överlevnad.

Förutom det jag skrev så är män i snitt bättre på ALLT annat. Det är ju helt uppenbart.
Och att ni skapar era fåniga modeller från, vi har minsan fett så det innebär att kvinnor är bäst på att överleva på alla sätt, kolla på bevisen!!!

Ni är teoretiker som fantiserar ihop skit. Det blir ju bara komiskt när folk skriver med er.
Ungefär som när folk pratar med religiösa som tror på en ”helig” text bokstavligen.”

När ni fortsätter att skriva bortom det här inlägget med folk som ni så rabiat vill vinna över i text så inser man hur sinnessjuka/efterblivna ni är.

Ok. I ditt experiment med 100 kvinnor och 100 män så dör kvinnorna och männen överlever.

Så, är du nöjd nu?
Citera
2023-07-15, 23:57
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Könen behöver varandra.
Finns saker som flertalet män inte skulle klara av utan kvinnor.
Och finns saker som flertalet kvinnor inte skulle klara av utan män.
Män och kvinnor är till för att komplettera varandra och det är ingen tävling om vem som är "bäst".
Båda könen är bra och ska värderas högt även i sina olikheter.

Haha nääää! vad är det en man inte skulle kunna klara av utan hjälp från en kvinna, förutom att skaffa barn?

Det finns naturligtvis massor av beta män som skulle klara sig lika dåligt som kvinnor men i slutändan lever nog kvinnorna längst i detta senario ändå. Varför? Jo för att kvinnor är av naturen manipulativa och skulle para ihop sig med något gäng hjärndöda alfa hanar och styra och ställa i bakrunden. De flesta kvinnor skulle skälvdö pga svält eller törst. Så kvinnor skulle bli otroligt eftertraktade, möjligtvis en handelsvara mellan klanerna. Men också något av en avelsko för att hålla klanen i liv. En kvinna skulle skyddas till varje pris. Det är så deras överlevnad ser ut.
Citera
2023-07-16, 00:01
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
I naturen hotar kylan speciellt i par med den oundvikliga fukten, som kan orsaka en snabb död.
Vilsvin utav bara helvetet i alla fall i södra och mellersta svedala. Vi har även lokatter och varg i skogarna jag sover, de kan orsaka hotfulla situationer det är bra att veta hur man ska uppträda i.
Älgarna är fan inte att underskatta heller, de har stampat ihjäl mer än en person i vårt land.

Lägg till en krissituation och du har allehanda grupperingar av människor som kommer råna dig om du har något värdefullt eller våldta dig kanske döda dig, om du är knullbar.

Låt mig gissa nu, du tror det kommer vara svenska killar som våldtar dig...? Jag antar det med tanke på din feministikska livsåskådning de vita männen är värst. Inte en chans det kommer vara ett gäng skäggapor då? Du vet sådana som ni importerar gladeligen... Självklart hade du förlåtit dem, de förstår ju inte bättre ändå, så du kan knappt kalla dem ett hot ändå...

Rätt säker på att det sista den där personen behöver oroa sig för är någon skulle vilja ligga med henne lol
Citera
2023-07-16, 00:21
Medlem
Det må inte vara politiskt korrekt att säga det men jag tänker göra det - män är snäppet på det allra mesta än kvinnor. Jag kan knappt komma på något som kvinnor som är bättre på. Kanske att laga mat? Fast inte ens det tror jag på.

Det har inget att göra med sexism men att ljuga om verkligheten tänker jag inte göra. Är män bättre så ska det inte förnekas.

Män tänker mycket mer logiskt och lösningsorienterat än kvinnor och tar större risker. Tror det är några av förklaringarna.

Män bygger, löser problem och skapar saker.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-16 kl. 00:29.
Citera
2023-07-16, 00:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det må inte vara politiskt korrekt att säga det men jag tänker göra det - män är snäppet på det allra mesta än kvinnor. Jag kan knappt komma på något som kvinnor som är bättre på. Kanske att laga mat? Fast inte ens det tror jag på.

Det har inget att göra med sexism men att ljuga om verkligheten tänker jag inte göra. Är män bättre så ska det inte förnekas.

Män tänker mycket mer logiskt och lösningsorienterat än kvinnor och tar större risker. Tror det är några av förklaringarna.

Män bygger, löser problem och skapar saker.

Ja män är bättre på allt. Kvinnorna hade suttit på varsin stubbe och gråtit tills de svalt ihjäl.

Kvinnor löser inte en massa små och stora problem varje dag, de sitter och väntar på männen som kan tänka ut saker och lösa saker åt dem. Kvinnor skapar inget av värde. Bara män skapar värde.

Finns nog inget av värde som kvinnor skapat, inget som är mätbart iallfall. Du har helt rätt i din analys.

Utan ironi: jag tycker det verkar som om en hel del män känner ett väldigt stort mindervärdeskomplex gentemot kvinnor eftersom de hela tiden måste intyga sig själva, varandra och kvinnor om att de är bäst. Det har inte heller något med sexism att göra, bara ett enkelt påstående.
Senast redigerad av Jenny9 2023-07-16 kl. 00:44.
Citera
2023-07-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja män är bättre på allt. Kvinnorna hade suttit på varsin stubbe och gråtit tills de svalt ihjäl.

Kvinnor löser inte en massa små och stora problem varje dag, de sitter och väntar på männen som kan tänka ut saker och lösa saker åt dem. Kvinnor skapar inget av värde. Bara män skapar värde.

Finns nog inget av värde som kvinnor skapat, inget som är mätbart iallfall. Du har helt rätt i din analys.

Kvinnor grät ju på det där överlevnadsprogrammet. Du raljerar om något som i princip skedde haha. Männen vann överlägset. Vad är din förklaring till utfallet?

Vilket kön är bäst på mest saker, kvinnor eller män? Nå?

Du hade inte ens stått ut 1 dag utan duktiga män. Män är bättre på i pincip allt - män har uppfunnit det mesta, byggt det mesta, män överpresterar jämfört med kvinnor när det kommer till i princip allt.

Ditt svar på min analys är inte ens logiskt. Du bevisar bara att jag har rätt. Kan du förklara hur ditt svar var logiskt på den analys som jag gav? Alla saker du sa är inget som jag håller med om. Jag sa bara att min uppfattning är att män är överlag bättre på mer saker än kvinnor. Den uppfattningen tror jag många också delar men inte riktigt vågar säga rakt ut. Det du skrev har inget att göra med mina åsikter. Du har redan förlorat.
Citera
2023-07-16, 00:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnor grät ju på det där överlevnadsprogrammet. Du raljerar om något som i princip skedde haha. Männen vann överlägset. Vad är din förklaring till utfallet?

Vilket kön är bäst på mest saker, kvinnor eller män? Nå?

Du hade inte ens stått ut 1 dag utan duktiga män. Män är bättre på i pincip allt - män har uppfunnit det mesta, byggt det mesta, män överpresterar jämfört med kvinnor när det kommer till i princip allt.

Ditt svar på min analys är inte ens logiskt. Du bevisar bara att jag har rätt. Kan du förklara hur ditt svar var logiskt på den analys som jag gav? Alla saker du sa är inget som jag håller med om. Jag sa bara att min uppfattning är att män är överlag bättre på mer saker än kvinnor. Den uppfattningen tror jag många också delar men inte riktigt vågar säga rakt ut. Det du skrev har inget att göra med mina åsikter. Du har redan förlorat.

Ja jag redan förlorat. Män bygger och skapar allt. Kvinnor är värdelösa och hade suttit på varsin stubbe och gråtit tills de svalt ihjäl.
Citera
2023-07-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ja jag redan förlorat. Män bygger och skapar allt. Kvinnor är värdelösa och hade suttit på varsin stubbe och gråtit tills de svalt ihjäl.

Det är precis det här jag menar. Istället för att applicera logik så hittar du på saker, ljuger och kör dina halmdockor. Bara en massa känslor. Bättre kan du.
Citera
2023-07-16, 01:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är precis det här jag menar. Istället för att applicera logik så hittar du på saker, ljuger och kör dina halmdockor. Bara en massa känslor. Bättre kan du.

Varför skriver du "bättre kan du"? Du har konstaterat flera gånger om att kvinnor är värdelösa och inte kan tänka logiskt.
Citera
2023-07-16, 01:24
Medlem
Citat:
Varför skriver du "bättre kan du"? Du har konstaterat flera gånger om att kvinnor är värdelösa och inte kan tänka logiskt.

Nej, det stämmer inte. Kan du citera när jag har skrivit att kvinnor är värdelösa och inte kan tänka logiskt? Eller är detta en ytterligare halmgubbe?
Citera
2023-07-16, 02:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. Kan du citera när jag har skrivit att kvinnor är värdelösa och inte kan tänka logiskt? Eller är detta en ytterligare halmgubbe?

Nä just det, du skrev ju att män tänker mer logiskt än kvinnor och är mer lösningsorienterade än kvinnor och att män bygger, löser problem och skapar saker.

Jamen då vinner ju män. Grattis.
Citera
2023-07-16, 02:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Bumpar den här.

”Jag relaterar till trådstartaren (så vad du skriver är dåligt, dessutom patriarkatet och att män vill döda män, samt kvinnor).” Eran utgångspunkt.

Era efterblivna kärringar. Här kommer mitt svar med analys från serien med… Bear Grylls.

”Han är fejk”, jo, han byggde sin tvkarriär på högt iscensatta scener men i grunden är han en commando inom SAS.

Dessutom socialt intelligent.

Här kommer verkligheten.

”Här är en logisk analys av det hela och Bear Grylls svarar på frågor som jag velat ställt till han. Man ser ju hur han verkligen anstränger sig för att vara pk.

https://m.youtube.com/watch?v=073u84xczNI

Men nu till sanningen damer, när det kommer till att dö av ålder så lever kvinnor i snitt längre än män.
Det stämmer.
När det kommer till att inte dö av kärringsjukdomar, dvs att vara sjuk mer/en längre tid i sitt liv än män, men ändå ha en längre livslängd än män (som generellt är friskare när de lever).
Det stämmer.
Om en massa kvinnor och män skulle svälta till döds så skulle erat valrossfett och låga metabolism vara till er fördel.
Det stämmer, det är dock bättre att göra allt för att hitta mat så man slipper sitta på en sten och lipa.

Detta är de biologiska fördelarna som ni har och det enda som man kan säga att ni är ”bättre” på att överleva på än män. Om man nu kan kalla att leva några år extra som en skrupplig tant för överlevnad.

Förutom det jag skrev så är män i snitt bättre på ALLT annat. Det är ju helt uppenbart.
Och att ni skapar era fåniga modeller från, vi har minsan fett så det innebär att kvinnor är bäst på att överleva på alla sätt, kolla på bevisen!!!

Ni är teoretiker som fantiserar ihop skit. Det blir ju bara komiskt när folk skriver med er.
Ungefär som när folk pratar med religiösa som tror på en ”helig” text bokstavligen.”

När ni fortsätter att skriva bortom det här inlägget med folk som ni så rabiat vill vinna över i text så inser man hur sinnessjuka/efterblivna ni är.
Reality-Tv-underhållningsprogram i överlevnad speglar på inget sätt verkliga förhållanden och är alltså långtifrån partiska. Det är bara ett meningslöst experiment där en grupp män droppas på en obebodd ö och en grupp kvinnor på en annan ö. En sådan könssegregering leder i slutändan till att människorna i båda grupperna dör ut, då det inte föds nya människor. Både män och kvinnor behöver varandra för att säkra människosläktets överlevnad.

De ansvariga i TV-produktionsbolaget går efter helt andra kriterier i uttagningsprocessen. Man väljer inte ut tävlande efter deras erfarenhet av vildmarksliv utan efter hur bra de kommer att uppträda framför TV-kameran. Särskilt gäller det kvinnors utseende och sexuella utstrålning som är mer efterfrågade egenskaper. Man valde till exempel en fager damfrisörska från en större tätort helt utan den minsta kunskap om hur man överlever som strandsatt. Istället för en förmodligen mindre fotogenisk kvinna som i hela sitt liv ägnat sig åt scouting, bushcraft, odling, camping, jakt, fiske och vandring.

Om man slumpmässigt väljer ut en grupp människor från moderna samhällen, tror jag inte att någon av grupperna skulle göra ifrån sig särskilt bra som överlevare. Varken män eller kvinnor. Mer avancerade kunskaper och färdigheter i överlevnad är sällsynta hos moderna storstadsbor.

Det är dock mer vanligt att pojkar uppmuntras av sina fäder till att snickra, bygga trädkojor, fiska och campa. Dessutom är det fortfarande många fler unga män än kvinnor som gör värnplikten vilket kan ge dem ett visst övertag i tuffa kriser.

Om man inte har några som helst överlevnadsfärdigheter, då blir det svårare att klara sig som strandsatt på en obebodd ö eller som vilse i vildmarken. Det gäller både män och kvinnor.

Om Bear Grylls hade gjort ett experiment där 12 kvinnor från Amazonas witoto-folk placeras på en öde ö i tropikerna och ställs mot 12 manliga Londonbor på en annan motsvarande ö. Vilken grupp skulle hålla ut längst utan att törsta och svälta ihjäl?

Eller en grupp inuitkvinnor mot en grupp manliga Londonbor på var sin arktiska ö. Vilken grupp skulle klara den arktiska kylan bäst utan att förvandlas till statyer av is?

Min poäng är att förvärvade färdigheter i överlevnad sedan tidiga barnaår är mycket viktiga. Den 13-åriga flickan Lesly och hennes tre småsyskon överlevde 40 dagar i regnskogen. De tillhör urbefolkningen Witoto i Amazonas. Där får barn lära sig tidigt att behärska sin omgivning, bygga vindskydd, känna igen ätbara växter, hitta vatten, fiska och jaga.

Så nej, det är inte alls uppenbart att män skulle vara i snitt bättre än kvinnor på ALLT annat utöver den större muskelstyrkan. Finns bara i dina fantasier om manlig överlägsenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in