2023-07-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du vet mycket väl att vi pratar om en överlevnadssituation, där civilisationen har kollapsat och det är tillbaks till naturen. Det finns inget "Sverige" i en sån situation.

Jag upprepar, vad/ vem exakt "hotar" mig i naturen? Zombies?

Citat:
I en sådan situation så påstår du alltså att det ENDA hotet som finns mot din överlevnad är män. Detta är så klart en lögn, och du vet mycket väl att det finns mängder med andra hot i en sådan situation. Enda anledningen att drar en sådan uppenbar lögn är för att hela din existens är motiverad av manshat. En mycket sorglig och ynklig figur.

Nej du pratade om "beskydd" remember? Att kvinnor behöver "beskydd" av män.
Jag upprepar frågan i en krissituation i Sverige exakt från VEM/ VAD behöver kvinnor beskydd?

Citat:
Tack. Så du bekräftar återigen att du hellre väljer en garanterad död över att överge din verklighetsfrämmande ideologi i en sådan situation. Men, det är ju som sagt bara snack. Du hade sökt upp första bästa man du kan hitta för beskydd och överlevnad då det inte finns utrymme för något så privilegierat som "feminism" i en sådan situation.

Garanterat förtryck och säkerligen även död vore det att överge min självständighet i en sådan situation.
För med det där "beskyddet" från män från andra mäns våld, så kommer ju kravet om att tvingas acceptera sexuellt våld, eller hur? Lite så patriarkatet har fungerat.
Citera
2023-07-15, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

De som tävlar med dig om resurserna, vilket innefattar både honor och hanar och grupperingar av dessa.

Citat:
Jag upprepar frågan i en krissituation i Sverige exakt från VEM/ VAD behöver kvinnor beskydd?

Återigen, vi snackar ÖVERLEVNADSSCENARIO. De som du behöver skydd mot är de som tävlar mot dig och din grupp om resurserna, vilket innefattar både honor och hanar.

Citat:
Garanterat förtryck och säkerligen även död vore det att överge min självständighet i en sådan situation.
För med det där "beskyddet" från män från andra mäns våld, så kommer ju kravet om att tvingas acceptera sexuellt våld, eller hur? Lite så patriarkatet har fungerat.

Patriarkaaaaaaaatet finns inte i ett överlevnadsscenario. Det finns bara en fight om resurser mot / i naturen och andra faktorer, och däri ingår även andra honor, hanar och varierande grupperingar av dessa.

..du är verkligen helt av banan.
Citera
2023-07-15, 10:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Haha! I en situation där civilisationen har kollapsat och det är tillbaks till naturen som gäller hade du som feminist och manshatare haft två val:

1. Överge din ideologi och söka dig till män som kan beskydda dig och därmed ha en chans till överlevnad
2. Stå fast vid din ideologi och tro att du som kvinna kan överleva utan mäns beskydd och garanterat dö väldigt fort

Ditt val.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
De som tävlar med dig om resurserna, vilket innefattar både honor och hanar och grupperingar av dessa.

Återigen, vi snackar ÖVERLEVNADSSCENARIO. De som du behöver skydd mot är de som tävlar mot dig och din grupp om resurserna, vilket innefattar både honor och hanar.

Patriarkaaaaaaaatet finns inte i ett överlevnadsscenario. Det finns bara en fight om resurser mot / i naturen och andra faktorer, och däri ingår även andra honor, hanar och varierande grupperingar av dessa.

..du är verkligen helt av banan.

Hela TS går ut på att det inte finns några män/kvinnor och frågan ställdes då hur de olika "grupperna" skulle (klara) sig. För kvinnorna hade det inte funnits några män och för männen hade det inte funnits några kvinnor.

Det är TS vi andra hela tiden utgått ifrån.
Citera
2023-07-15, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hela TS går ut på att det inte finns några män/kvinnor och frågan ställdes då hur de olika "grupperna" skulle (klara) sig. För kvinnorna hade det inte funnits några män och för männen hade det inte funnits några kvinnor.

Det har du faktiskt rätt i.

Dock, tråden har morphat till det jag och Mertappi svarade på. ..vilket också är ett mer realistiskt scenario.

..du vet, naturen utan konstlade scenarion med TV kameror och skit.
Citera
2023-07-15, 10:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Dock, tråden har morphat till det jag och Mertappi svarade på. ..vilket också är ett mer realistiskt scenario.

Det var "Reiwa" som misstolkade TS och avledde diskussionen.
Citera
2023-07-15, 10:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

..du vet, naturen utan konstlade scenarion med TV kameror och skit.

Läs tråden. Vi andra har också diskuterat mer verklighetstrogna scenarier. Dock inte frångått grundscenariet.
Citera
2023-07-15, 10:46
Avslutad
Citat:
Läs tråden. Vi andra har också diskuterat mer verklighetstrogna scenarier. Dock inte frångått grundscenariet.

Då tycker jag att du ska ta och styra upp Ärkefeministen Merapi som stäääääääändig drar in våld mellan könen i alla diskussioner (nåja, män mot kvinnor. Aldrig det motsatta såklart). Varenda jävla gång.
Citera
2023-07-15, 10:53
Medlem
I verkligheten överlever trots allt kvinnor i högre grad än män. Män dör i större utsträckning av livsstilssjukdomar, brott och olyckor.
Citera
2023-07-15, 12:27
Medlem
Citat:

Jag har redan svarat på det och svaret är: beskydda dig mot allt möjligt som hotar din existens i en sådan situation, givetvis. Om du tror att zombies existerar, så ja, även zombies. I ditt fall är det nog främst dig själv och din natur du hade behövt beskydd från.

Jag tänker inte sitta här och lista varenda sak som kan utgöra ett hot eftersom att det mer eller mindre är ett evighetsprojekt. Att du ljuger om att du tror att det är enbart män som kan utgöra en fara för dig om du ska överleva i naturen visar bara hur lögnaktig och hatisk du är.

Citat:

Den har du fått av män. Och du kommer frivilligt överge din verklighetsfrämmande ideologi i en sådan situation. Att du säger annat är bara snack. Att vara en manshatande och bitter feminist som du är ytterst ett privilegium som inte existerar i en överlevnadssituation.

Citat:

Källa på att samtliga kvinnor våldtogs jämt och ständigt före feminismen gjorde inträde, tack. Du kommer garanterat behöva beskydd från män mot alla svartmuskiga män ni feminister gjort ert yttersta för att ta hit till Sverige i alla fall. Den saken är säker.
Senast redigerad av Reiwa 2023-07-15 kl. 12:32.
Citera
2023-07-15, 12:30
Medlem
Citat:

Det finns inte mycket att diskutera om ett sådant scenario, då en grupp bestående av enbart män har mycket bättre förutsättningar att överleva än en grupp med bara kvinnor.

Det vore dock ett tämligen meningslöst projekt, då ingen av grupperna skulle haft möjlighet att skapa nya barn och ändå dött ut förr eller senare.

Betydligt mer intressant att diskutera är huruvida feminismen är kompatibel överhuvudtaget med ett sådant scenario och svaret är: nej, då den är helt verklighetsfrämmande.
Senast redigerad av Reiwa 2023-07-15 kl. 12:40.
Citera
2023-07-15, 15:00
Avslutad
Citat:

I naturen hotar kylan speciellt i par med den oundvikliga fukten, som kan orsaka en snabb död.
Vilsvin utav bara helvetet i alla fall i södra och mellersta svedala. Vi har även lokatter och varg i skogarna jag sover, de kan orsaka hotfulla situationer det är bra att veta hur man ska uppträda i.
Älgarna är fan inte att underskatta heller, de har stampat ihjäl mer än en person i vårt land.

Lägg till en krissituation och du har allehanda grupperingar av människor som kommer råna dig om du har något värdefullt eller våldta dig kanske döda dig, om du är knullbar.

Låt mig gissa nu, du tror det kommer vara svenska killar som våldtar dig...? Jag antar det med tanke på din feministikska livsåskådning de vita männen är värst. Inte en chans det kommer vara ett gäng skäggapor då? Du vet sådana som ni importerar gladeligen... Självklart hade du förlåtit dem, de förstår ju inte bättre ändå, så du kan knappt kalla dem ett hot ändå...
Citera
2023-07-15, 21:13
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Såg nyss några komiska klipp på Youtube där en grupp kvinnor och en grupp män ska överleva ute på en ö. Männen fullständigt krossade utmaningen och fick det se ut som en tropisk semester medan kvinnorna inte lyckades med något överhuvudtaget.

MEN VS WOMEN SURVIVAL Klipp 1: https://www.youtube.com/watch?v=hVYkgqmRnpQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 2 Klipp 2: https://www.youtube.com/watch?v=bPWzgA0AqDQ

MEN VS WOMEN SURVIVAL part 3 Klipp 3: https://www.youtube.com/watch?v=r_HApmGofeA&t=2s

Är detta en rättvis bild av verkligheten enligt er som anser er vara feminister och att kvinnor och män är precis lika kapabla till olika saker, varför, varför inte?

Bumpar den här.

”Jag relaterar till trådstartaren (så vad du skriver är dåligt, dessutom patriarkatet och att män vill döda män, samt kvinnor).” Eran utgångspunkt.

Era efterblivna kärringar. Här kommer mitt svar med analys från serien med… Bear Grylls.

”Han är fejk”, jo, han byggde sin tvkarriär på högt iscensatta scener men i grunden är han en commando inom SAS.

Dessutom socialt intelligent.

Här kommer verkligheten.

”Här är en logisk analys av det hela och Bear Grylls svarar på frågor som jag velat ställt till han. Man ser ju hur han verkligen anstränger sig för att vara pk.

https://m.youtube.com/watch?v=073u84xczNI

Men nu till sanningen damer, när det kommer till att dö av ålder så lever kvinnor i snitt längre än män.
Det stämmer.
När det kommer till att inte dö av kärringsjukdomar, dvs att vara sjuk mer/en längre tid i sitt liv än män, men ändå ha en längre livslängd än män (som generellt är friskare när de lever).
Det stämmer.
Om en massa kvinnor och män skulle svälta till döds så skulle erat valrossfett och låga metabolism vara till er fördel.
Det stämmer, det är dock bättre att göra allt för att hitta mat så man slipper sitta på en sten och lipa.

Detta är de biologiska fördelarna som ni har och det enda som man kan säga att ni är ”bättre” på att överleva på än män. Om man nu kan kalla att leva några år extra som en skrupplig tant för överlevnad.

Förutom det jag skrev så är män i snitt bättre på ALLT annat. Det är ju helt uppenbart.
Och att ni skapar era fåniga modeller från, vi har minsan fett så det innebär att kvinnor är bäst på att överleva på alla sätt, kolla på bevisen!!!

Ni är teoretiker som fantiserar ihop skit. Det blir ju bara komiskt när folk skriver med er.
Ungefär som när folk pratar med religiösa som tror på en ”helig” text bokstavligen.”

När ni fortsätter att skriva bortom det här inlägget med folk som ni så rabiat vill vinna över i text så inser man hur sinnessjuka/efterblivna ni är.
Senast redigerad av F.Hansen 2023-07-15 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in