Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Såg det där. Ett jävla bölande och lipande på kärringarna. Fältkoma efter 10 minuter.
Instämmer. Det finns absolut hårda dugliga, kunniga kvinnor. Är dock övertygad om att andelen av dessa i sin egen grupp och jämfört med männen är mikroskopisk. Samma lön för lika arbete men om de inte klarar arbetet eller männen får rycka ut och göra det åt dem så är de de facto inte lika och ska inte heller ha samma lön. Samma sak med män. Har du en man som inte reder ut jobbet så ska denne heller inte ha samma lön som de andra, eller kanske ens få vara kvar på sin position.
Det har varit ett jädra lipande om kvotering till bolagsstyrelser. Nu när Sverige så småningom ska bryta uran så är det ju lämpligt om man kvoterar ner invandrarna och kvinnorna ner i gruvorna.
Kvotering fungerar verkligen inte, ingenstans.
Den som är bäst lämpad, oavsett kön ska ha det arbete som ska utföras. Iaf så länge prestationen (arbetet) ska bedömas och de ska få betalt.
Inte ens feministerna själva är ju jämlika. Var det inte Fis styrelse (?) som inte hade män, tills några kvoterades in. Men så går ju inte feminism ut på jämlikhet utan på att kvinnan nu ska straffa mannen för att han fått för stor plats. Feminism är en hämnd mot mannen och inget annat.
Och helt lika kan de aldrig komma att bli, så länge männen inte fjollar till och blir som kvinnor, men den processen har ju också börjat...
Citat:
Ursprungligen postat av
StopButton
Så som klippen är klippta kanske är lite väl taskigt, men det är nog inte helt fel.
Kanske inte helt kan kalla mig feminist heller. Är inte heller någon expert men tror att det finns en del anledningar till att det kan vara såhär. Jag tror starkt på att uppfostring har en stor del med det att göra. Som barn leker män ofta lekar som handlar om handlar om att man har ett projekt och samarbetar. Som t.ex att gräva ett stort hål i sandlådan. Tjejer leker ofta lekar där kommunikation är mer i fokus. De kan t.ex beskriva hur deras häst ser ut, vad den heter och hur snabb den är. Det kan nog vara en ganska stor faktor till varför männen samarbetar bättre.
Sen är det ju kanske inte inte helt rättvist för att det är på låtsas mer eller mindre. Finns ingen riktig risk. Så många kvinnor hade nog presterat bättre i en verklig kris.
Jag håller med om att en skarp situation utan tv hade fått fram mer vilja hos vissa, men hos männen fanns det redan där.
En feminist hade skyllt på tv produktionen.
Sen håller jag inte med om att kvinnor är bättre på att kommunicera.
Sätt ihop fler än max 3 kvinnor som bildar dom grupper och börjar snacka skit om varandra.
Det pratas mycket om att män förtrycker kvinnor men jag skulle nog säga att kvinnor är minst (om inte mer) benägna att trycka ner varandra.
En stark tjej älskar andra tjejer att trycka ner, speciellt om hon blir omtyckt bland män.
Ett bra exempel var Amanda i senaste säsongen av Robinson.
Män kan så klart också snacka skit om varandra, men där löser man konflikter fortare och lättare. Antingen med en smäll på käften eller genom att man kommer överens om att man inte kommer att bli överens. Där fortsätter kvinnor att snacka bakom ryggen även om de säger sig ha löst problemet.
På en öde ö bed bara kvinnor hade nog färre överlevt. Dels för att dom generell är klenare och att dom hade dödat varandra tills dom är en lagom grupp som kan hålla sams

I idrotten kan kvinnor fungera i större grupper tillsammans, tex i fotboll. Men då blir de homosexuella istället och då förvinner ju det kvinnliga hos många

Och det krävs en stark ledare för att hålla ihop gruppen, samtidigt som det garanteras snackas skit här och där ändå.