2023-06-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
vi är alla kriminella pågrund av det vilket gör allt så löjligt därför har jag försökt förgäves att få andra att sluta hata och faktiskt respektera scooters precis som cyklar hatet gör att våra chanser förminskas, jag har snart 3000 km på min scooter jag tycker jag har förtjänat att få fortsätta köra den.

Ja kriminella jävlar tex babbar ska väl inte köra dessa. Men jag o du som bara åker för att njuta och smidighet ska fan lämnas orörda och ohatade!

Har du hjälm när du åker? De har inte jag, bör man skaffa?
Citera
2023-06-21, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Ja kriminella jävlar tex babbar ska väl inte köra dessa. Men jag o du som bara åker för att njuta och smidighet ska fan lämnas orörda och ohatade!

Har du hjälm när du åker? De har inte jag, bör man skaffa?

Jag har ingen hjälm men jag tycker inte detta är ett problem för säkerhet för andra jag bryr mig inte om min hälsa jag har velat dö i snart 15 år men det är min sak och inget som påverkar någon annan sen kör jag så bra att det nästan är omöjligt att orsaka en olycka, men i ditt fall så tycker jag du ska skaffa hjälm det är en bra försäkring att ha speciellt om du gillar ditt liv.
Citera
2023-06-21, 14:03
Medlem
Citat:
Jag har ingen hjälm men jag tycker inte detta är ett problem för säkerhet för andra jag bryr mig inte om min hälsa jag har velat dö i snart 15 år men det är min sak och inget som påverkar någon annan sen kör jag så bra att det nästan är omöjligt att orsaka en olycka, men i ditt fall så tycker jag du ska skaffa hjälm det är en bra försäkring att ha speciellt om du gillar ditt liv.

Kör också jättebra och i princip på max 30 vägs områden, borde ju inte va nåt problem då. Gillar intw hjälm då de kliar skallen.

Tycker inte du ska dö! Va glad för livet du har min vän. Är du trött på sverige åk till alcudia o njut på all inclusice då får du livslusten tillbaka
Citera
2023-06-21, 14:11
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Hur ser olycksstatistiken ut? Singelolyckor är ointressanta då dessa saknar oskyldiga offer, men olyckor där någon annan person eller egendom skadats - är det procentuellt vanligare med såna än med andra fordon?

En sparkcykel är en leksak för barn. Sätt en motor på den och vips så ser man fastighetsmäklare, webbdesignare och PR-konsulter komma susandes på dessa.
Citera
2023-06-21, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForbannadJavel
Kör också jättebra och i princip på max 30 vägs områden, borde ju inte va nåt problem då. Gillar intw hjälm då de kliar skallen.

Tycker inte du ska dö! Va glad för livet du har min vän. Är du trött på sverige åk till alcudia o njut på all inclusice då får du livslusten tillbaka

trött mest på världen du såg ju hur alla svarade här sen har jag inga pengar men uppskattar dina snälla ord nej 30 har inte varit några problem för mig det gäller att hålla koll på allt och alla och förvänta dig att en bildörr ska öppnas i vägen eller att någon ska hoppa framför dig så sakta alltid in till 2 kmh när någon går speciellt om du ser ett djur. var vänlig och säg tack när någon flyttar sig så du kan köra förbi detta även på cykelbanor, titta noga efter bilars ljus när du ser en så du vet om den kommer Svänga in framför dig, kör aldrig fort förbi någon vänta tills personen släpper förbi dig.
Citera
2023-06-21, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Hur ser olycksstatistiken ut? Singelolyckor är ointressanta då dessa saknar oskyldiga offer, men olyckor där någon annan person eller egendom skadats - är det procentuellt vanligare med såna än med andra fordon?

En sparkcykel är en leksak för barn. Sätt en motor på den och vips så ser man fastighetsmäklare, webbdesignare och PR-konsulter komma susandes på dessa.

absolut inte för barn när vissa kan gå över 100 jag såg en person med en bäbis på en vagn kopplad till scootern det var en riktig hyperscooter och det fanns massa poliser där som inte ens reagerade detta var Göteborgs jubileet som var för några veckor sedan.
Citera
2023-06-21, 14:21
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Tror jag är mycket mer man än dig speciellt det du nämner med penis är själv 2 meter lång så att använda storlek som arguement för detta är lite löjligt
Ok, Lurch.
Citera
2023-06-21, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ok, Lurch.
konstigt att storlek ska ha betydelse men när det är för mycket så ska ord användas? Varför generalisera ägare på det sättet alla kan äga en elscooter modeller kan det också det spelar ingen roll.
Citera
2023-06-21, 14:36
Medlem
Elkamel i orten

Gps positionering vore en lösning

95 procent av alla mord, sker med hjälpa av dessa.

Avveckla.
Citera
2023-06-21, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Elkamel i orten

Gps positionering vore en lösning

95 procent av alla mord, sker med hjälpa av dessa.

Avveckla.

så alla ska straffas för för det andra gör ? tror du kriminella kommer bry sig om en scooter blir olaglig det kommer bara påverka andra som inte är kriminella

sen gps positionering på privata scooters hur tror du detta skulle fungera ? även om varje scooter skulle bli tvingad till positionering så skulle den viras i aluminium folie tror du verkligen något kan stoppa kriminella inte ens om det blir olagligt att köpa skulle dem stoppas ditt arguement är vapenlagen vapen är olagliga och har vi vapen i samhället ?
Citera
2023-06-21, 14:52
Medlem
Citat:
så alla ska straffas för för det andra gör ? tror du kriminella kommer bry sig om en scooter blir olaglig det kommer bara påverka andra som inte är kriminella

sen gps positionering på privata scooters hur tror du detta skulle fungera ? även om varje scooter skulle bli tvingad till positionering så skulle den viras i aluminium folie tror du verkligen något kan stoppa kriminella inte ens om det blir olagligt att köpa skulle dem stoppas ditt arguement är vapenlagen vapen är olagliga och har vi vapen i samhället ?

Du är en blek kopia på NRA i USA

Varför får inte alla människor ha automatvapen?

Barn måste också ha!

Och lärare!

Pinsamt inlägg, som svar tystnad

Väx upp.

Gör om, gör rätt

.
Citera
2023-06-21, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Du är en blek kopia på NRA i USA

Varför får inte alla människor ha automatvapen?

Barn måste också ha!

Och lärare!

Pinsamt inlägg, som svar tystnad

Väx upp.

Gör om, gör rätt

.

att tillåta vapen för självförsvar är jag helt ok med din logik fungerar inte eftersom kriminella bryr sig inte om vad som är lagligt eller olagligt detta kommer endast förstora får alla som inte är kriminella
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in