• 8
  • 9
2023-06-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Det handlar inte om tyckande utan om vad som är rätt respektive fel. Det finns många öppna frågor som behöver utredas. Det är i alla fall inte uppenbart att en högkolhydratdiet är det bästa mot metabolt syndrom, som är den största boven i s.k. välfärdssjukdomar.

Känns lite som att du beskriver teorier från pojkrummet. Du kommer bara med simpla lösningar. Du har säkert en lösning på hur vi får fred på jorden också. Lovar att du har en lösning på 5 rader.
Senast redigerad av JohnWicks 2023-06-27 kl. 13:48.
Citera
2023-06-27, 13:58
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Känns lite som att du beskriver teorier från pojkrummet. Du kommer bara med simpla lösningar. Du har säkert en lösning på hur vi får fred på jorden också. Lovar att du har en lösning på 5 rader.

Problemet är nog snarare det du framförde tidigare "Har inga direkta synpunkter (...)".
Citera
2023-06-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Problemet är nog snarare det du framförde tidigare "Har inga direkta synpunkter (...)".

Nej, har inga egentliga synpunkter. Du resonerar väl från det som du vet om kost.
Citera
2023-06-28, 09:50
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Flertalet flashbackare blir nog inte så gamla. Att ingå i kategorin lågutbildad,fet ensamstående man inte nnebär helt klart en del risker.

Jag läste en forskningsrapport igår som hävdade att drygt 30% av svenskarna använder Flashback. På vad bygger du antagandet att flertalet - det vill säga majoriteten - av dem är lågutbildade, feta, ensamstående män?
Citera
2024-11-24, 12:20
Medlem
volvo 240s avatar
350g per vecka. Sen jag fick reda på att de även räknar gris som rött kött så äter jag väl närmare 3kg i veckan. Men ska faktiskt äta lite broccoli idag

Eftersom jag oftast bara äter en gång per dag så blir det inga små mängder.

Inte en enda vettig människa kommer följa de här skiten.

Kanske folk av släktet "Covidian Lockdowners" som stannade hemma under pandemin och om de vågade sig ut hade handskar, munskydd och en stirrande blick bakom ett opar skyddsglasögon.

Att de ens tar med miljöaspekten (i praktiken bara koldioxidutsläppen) gör ju det än mer tragiskt.
Senast redigerad av volvo 240 2024-11-24 kl. 12:23.
Citera
2024-11-27, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
350g per vecka. Sen jag fick reda på att de även räknar gris som rött kött så äter jag väl närmare 3kg i veckan. Men ska faktiskt äta lite broccoli idag

Eftersom jag oftast bara äter en gång per dag så blir det inga små mängder.

Inte en enda vettig människa kommer följa de här skiten.

Kanske folk av släktet "Covidian Lockdowners" som stannade hemma under pandemin och om de vågade sig ut hade handskar, munskydd och en stirrande blick bakom ett opar skyddsglasögon.

Att de ens tar med miljöaspekten (i praktiken bara koldioxidutsläppen) gör ju det än mer tragiskt.

Finns ju en hel del som äter veganskt ibland. Så visst lyssnar många. Sen så blir svaren missvisande då detta postats i ett träningsforum.
Misstag 2 är att posta det på Flashback som mest bara har en viss typ av medborgare som medlemmar...
Citera
2024-11-29, 13:55
Medlem
Overminds avatar
Såg 30 minuter med Anders Holmberg och Peter Knullgren idag. Det här med 350 gram rött kött i veckan som är på gång låter inte seriöst. Särskilt när det skriks om att kött tillverkningen har stor påverkan på denna klimatkris.

Köp Svenskt kött och njut. Det är mindre antiobiotika,som säkerligen är boven i sig med diverse nitrat och tillsatser i tillverkningen och inte det röda köttet. Hade man bott i det sjuka landet USA så hade man definitivt tagit detta på allvar.

Detta är bara skrämselpropaganda och med en sjuklig klimatfanatism bakom.
Citera
2025-02-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Såg 30 minuter med Anders Holmberg och Peter Knullgren idag. Det här med 350 gram rött kött i veckan som är på gång låter inte seriöst. Särskilt när det skriks om att kött tillverkningen har stor påverkan på denna klimatkris.

Köp Svenskt kött och njut. Det är mindre antiobiotika,som säkerligen är boven i sig med diverse nitrat och tillsatser i tillverkningen och inte det röda köttet. Hade man bott i det sjuka landet USA så hade man definitivt tagit detta på allvar.

Detta är bara skrämselpropaganda och med en sjuklig klimatfanatism bakom.

Exakt. Det är bara hysteri och tron om att skrämselpropaganda med cancer tar hårdare på folk än "rädda planeten". Då kör man på det spåret istället.

Kor och andra djur som har grönbete är bra för miljön. Väldigt bra. Deras pruttar är också bra. Väldigt bra.
Det är dock inte bra för miljön med de som står uppraddade i lador hela dagarna. Varken köttet eller pruttarna.

Men det vore mer rimligt om det pratades mer om att man ska äta väldigt lite importerat kött. mindre av kött från stora märken likt Scan och istället äta mer av mindre aktörer där gårdarna uppvisar grönbete.
Då skulle alla vinna på det.
Citera
2025-05-03, 08:19
Rött kött --> Dåligt

Insekter och bovaer --> Nyttigt

Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto