• 1
  • 2
2023-06-21, 14:51
Medlem
Hamsterbolls avatar
Om man önskar en bra förskola måste man ansöka om förskoleplats samma dag barnet föds helst. Vi fick ändå inte plats på den bästa förrän barnet var 4 år.

Vi sparar månadsvis på Avanza genom att köpa fonder.

En bra investering är att själv bo så man bor nära en bra och segregerad skola. I alla fall lagom tills barnen börjar skolan.
Citera
2023-06-21, 15:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommen1
BETALA för att stå i kö???
Och det är inte ens säkert att man får just det våningsplan man tänkt sig..
Tänk 3 vån utan hiss..
Är man ung så är det sin sak, men betänk gammal..
Du har ingen försäkring heller, antar jag?
För det är just vad det är att ha en plats i hyreskön. Sen finns det seniorlägenheter som är öronmärkta för äldre, där finns inga tredje våning utan hiss.
Citera
2023-06-21, 16:05
Medlem
Där jag bor är det 300/år för att stå i kö och där har man 3 vån UTAN hiss..
Byggs det då inte så är dessa stålar bortkastade..
Alla bor inte i städer som du..
Ett avskyvärt sätt att mjölka folk på pengar..
Står då 2000 i kö så kan du räkna om inget byggs..
Citera
2023-06-30, 16:44
Medlem
Barnförsäkring tidigt men ännu hellre gravidförsäkring som omvandlas till barnförsäkring. Vid minsta problem som tex en allergi skapar problem med försäkringar direkt.

Jag sparar samtliga barnbidrag till mina barn i fonder på isk konto i deras namn, har gjort sedan de föddes. Det ger oss både pengar för deras cyklar, körkort, deras första bil och en instats till en lägenhet när de flyttar till eget =)

Vi stod i kö till fritids i 2.5 år, håll koll på vart ni vill ha barnen och ansök tidigt.

Rea! Bilbarnstolar och barnvagnar är väldigt prisvärda på hösten och black friday. Har sparat många tusenlappar på dessa när nya modeller lanserats =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in